הרב נעם ולדמן: "המערכת המשפטית רואה אותנו ככובשים"

הרב נעם ולדמן: "המערכת המשפטית רואה אותנו ככובשים"

ראש ישיבת 'ניר 'בקריית ארבע, הרב נעם ולדמן, מתייחס בשיחה ל'סרוגים' לפינוי שבוצע בשכונת 'נתיב האבות' ותוקף בחריפות את מערכת המשפט אך טוען: היא לא הבעיה

"המערכת המשפטית רואה אותנו ככובשים"
  הרב נעם ולדמן (באדיבות המצלם)

ראש ישיבת 'ניר' בקריית ארבע, הרב נעם ולדמן, מתייחס בשיחה ל'סרוגים' לפינוי שבוצע אתמול (רביעי) בשכונת 'נתיב האבות' ותוקף בחריפות את מערכת המשפט שמתעקשת לראות במתיישבים ככובשים.

"לצערנו חזינו בעוד פגיעה והתנכלות להתיישבות ביהודה ושומרון. ואי אפשר להתעלם מהתחושה שאנו במבוי סתום",אמר הרב ולדמן.

הרב ולדמן סבור כי "מערכת המשפט מגויסת נגד מפעל ההתיישבות וראשי המדינה שבויים בתוך המעגל הזה ואינם רוצים, או שאינם אוזרים אומץ, לפרוץ אותו ולבסס ולפתח את ההתיישבות היהודית במרחבי יהודה ושומרון". הרב ולדמן מבהיר כי "אינני יודע כיצד ניתן בדיוק לפרוץ מעגל זה אבל בכדי שנוכל בכלל להתיימר ולנסות לשנות את הכיוון יש צורך לחדד ולהבין את שורשו של המאבק שאנו מצויים בו".

הרב ולדמן מוסיף כי "בשיח סביב הרס נתיב האבות יש המדגישים את העוול האנושי ואת האטימות של בית המשפט כלפי ציבור המתיישבים וההרגשה שאנו אזרחים סוג ב'. ויש המדגישים את הפיכתו של בית המשפט העליון לריבון על פני הממשלה והכנסת. ברצוני להאיר נקודת עומק שלעניות דעתי היא העומדת בשורש האטימות של המערכת המשפטית והמנהל האזרחי".

הרב ולדמן מקשר בין פרשות השבוע לקשר של עם ישראל לארץ ישראל ואומר כי "אנו מצויים בין פרשת 'ויצא' לפרשת 'וישלח', בין הבטחת הארץ ליעקב אבינו טרם צאתו לבית לבן ובין חזרתו ארצה וקניית חלקת השדה בשכם. וכאשר אנחנו שומעים בשבת קודש את הפסוקים הללו אנו חוזרים ומעמיקים את הקשר שלנו לארץ ישראל ולרגבי אדמתה.  קשר זה אינו קשר אבסטרקטי מופשט. קשר זה הוא קשר של חיים. הארץ הזו מחייה אותנו כאדמה המגדלת פירותיה ואנו בהתיישבותנו בה מפריחים את שממותיה. וכאברהם ויעקב אבותינו שביטאו את חיבורם לארץ בקניין חלקת אדמה וכיצחק אבינו שנטע בה אשל מצווים גם אנו להרחיב את ההתיישבות בה בכל צורה שהיא בבניין, חקלאות ותעשיה".

"האנשים שנאבקו בנתיב האבות ביטאו בעוצמה את קשר החיים שלנו לאדמה קדושה זו. ובדבקותם ברגבי אדמה קידשו שם שמים.
המערכת המשפטית העומדת מולנו אינה מאמינה בקשר שלנו למרחבי יהודה ושומרון היא מסתכלת עלינו ככובשים ומודדת את היחס להימצאותינו כאן בעיניים של המשפט הבינלאומי. בעוד אנו מתבוננים בעיניים מאמינות שגואל ישראל הבטיח לנו את הארץ הזו והחזיר אותנו אליה לאחר אלפיים שנות גלות. על זה אנו נאבקים ובזאת אנו נבחנים על נאמנותנו לארץ הזו ועל אמונתנו בהבטחה האלוקית על הארץ לאברהם יצחק ויעקב".

בסוף דבריו מבהיר הרב ולדמן כי "כל עוד ניתפס לסימפטום של הבעיה ונדבר על עוול אנושי ומשפט אטום איננו מתמודדים עם עצם הטענות המועלות נגדנו במערכת המשפט. הרואים בנו כובשים וגזלנים. עלינו להכריז ולחזור ולהכריז על זכותנו האלוקית בארץ הזו, ולבטא זאת בהמשך התפתחות ההתיישבות בכל המרחבים. רק בדרך זו נוכל לגייס אלינו את רוב העם הבריא המאמין בזכותנו האלוקית על הארץ הזו כולה ולהביא בעז"ה לשינוי המדיניות אצל ראשי המדינה להמשך פריצה והתרחבות בכל מרחבי ארצנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
עד שלא יסופחו יהודה ושומרון אז מבחינה משפטית
הבעייה בממשלה | 30-11-2017 15:07
זה אכן שטח כבוש. הבעייה בממשלה שלא מחילה את החוק ולא בבית המשפט.
2
מום שבך אל תאמר לחברך...
אמיתי | 30-11-2017 19:24
פגימה אחת בקדושת מקום בית חיינו עולה על מליונים של ישובים מעשיים... - כך אמר הרב קוק (רבו של רבותיו של הרב ולדמן) כלפי אדם חשוב שנכנס להר הבית. אז במקום לקפוץ על ההר ואח"כ להאשים את בית המשפט, כדאי שישיבת ניר תחפש דברים יותר מועילים לעם ישראל. כאילו נגרו לנו הצרות בישוב הארץ, שכבר אפשר לקחת סיכונים ולפגוע במקום הקדוש ביותר על ידי זילות ופריצת הגבולות שגבלו גדולי הפוסקים.
בגלל זה הרב ולדמן ואביו הרב אליעזר ולדמן שליט"א פועלים
tkh | 07-12-2017 1:30
בגלל זה הרב ולדמן ואביו הרב אליעזר ולדמן שליט"א פועלים לעלייה להר הבית- בשביל שתיפסק הפגיעה במקום בית חיינו, בזמן הרב זצ"ל הפגיעה הייתה בלעלות, בזמנינו הפגיעה היא בלהתעלם ממה שקורה בהר ולא לפעול לשינוי המצב, זכינו להיות בין תלמידי הרב אליעזר ולדמן שליט"א והרב דוב ליאור שליט"א ולהמשיך את פועלו של הרב קוק זצ"ל בבניין הארץ ע"י חיזוק ההתיישבות ביו"ש ושמירה על ההתיישבות ע"י שמירה-עלייה למקום בית חיינו.