בגל"צ מודים: התכנית של אראל סג"ל הכי מואזנת - סרוגים

בגל"צ מודים: התכנית של אראל סג"ל הכי מואזנת

"אראל סגל זו התכנית הכי מואזנת שלנו והיא מייצרת לנו שיח", כך חשף היום עורך הדיגיטל של גלי צה"ל בכנס העיתונות באילת. מה חושב ליאור חורב על פייק ניוז?

author-image
בגל"צ מודים: התכנית של אראל סג"ל הכי מואזנת
  (צילום: לע"ם)

הפתעה לסדר הישן: התכנית של אראל סג"ל בגלי צה"ל היא המואזנת ביותר, כך מודים היום בתחנה.

בפאנל "טובעים באוקיינוס הכחול" שנערך בכנס אילת לעיתונות ועסק באמת ושקר בהפצת תכנים בדיגיטל השתתפו ברק חיימוביץ' מגלי צה"ל; מיה זיו מ"כאן"; אורלי גולדקלנג מ"מקור ראשון"; היועץ האסטרטגי ליאור חורב; מיה זיו מהדיגיטל של "כאן"; רפ"ק שרון ימינחה ממשטרת ישראל ומני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי. את הפאנל הנחה רועי כ"ץ מרדיו תל אביב והמרכז הבינתחומי בהרצליה.

בדיון שעסק בתופעת הפייק ניוז, אמר שרון ימינחה: "אנחנו הגוף היחיד בארץ שהקים יחידת ניו מדיה לחברה הערבית בישראל. היחידה מורכבת ממוסלמים, נוצרים, דרוזים.. הכל בערבית. לפני שבועיים פתחנו גם טווטר ואינסטגרם בערבית. האזרחים עוזבים את הטלפונים והסמסים ועוברים לדיגיטל – מהתרעות על פגיעוים ועד איומי התאבדות".

ליאור חורב התיחס לתופעת הפייק-ניוז והטענות כלפי רוסיה על התערבות לבחירות בארה"ב: "זה מגוחך להיטפל לרוסים. ה-CIA עשה מניפולציות כאלה לפני שנים. הבעיה עם הפייק-ניוז היא צורת העבודה של העיתונות. בארה"ב, זה כבר פחות עיתונות ויותר קשבות – דיווחים שמבוססים על מה שקורה ברשתות החברתיות. ממשלות מממנות קידום ידיעות חיוביות בכסף ברשתות החברתיות, ואנחנו רואים משפחות פשע פעילות יותר בתחום הזה. הפייק ניוז מהווה איום על החופש, הדמוקרטיה והמערכות הפיננסיות והכלכליות. הילדים שלנו צורכים חדשות מקבוצות הווטסאפ ולא לפי מה שאומר כתב החינוך.

באחד מימי רביעי פרסם יואב יצחק ידיעה שקרית על כוונתו של מפכ"ל המשטרה להתמודד בפריימריז של הבית היהודי – בידיעה היו חסרות עובדות – שיש לו עוד שנה וחצי לכהן, שיש צינון של 4 שנים ועוד. הידיעה זניחה כמו האתר של יואב יצחק, אבל זה התגלגל לכך שבדיגיטל של נתניהו עשו לזה פולו, וככה זה מתגלגל. אני לא המכון לדמוקרטיה, אבל אני מדבר על הסכנה. הדרך היחידה לנטרל מניפולציה היא להציג מניפולציה הפוכה. פייק ניוז לא מחלק את העולם לטובים ורעים, אלא שחלק גדול מפיסות התוכן אליהן ניחשף הן פייק ניוז בהגדרה".

החדשות מגיעות דרך הפייסבוק

שרון ימינחה: "אני תמיד הייתי צרכן חדשות אובססיבי ובחודש האחרון הפסקתי לראות חדשות. יש לי הכל בפיד. אנחנו מתנוונים ועצלנים ורוצים לקבל את הכל מבלי להתאמץ. הכל מגיע אלינו, אנחנו צופים 10 שניות ומעבירים הלאה. אין היום שום בעיה לעשות שיימינג לשוטר ברשת, אבל לי ייקח זמן לבדוק מה באמת קרה ועד שאנחנו מטפלים ומגיבים אנחנו מאבדים זמן יקר".

מני אברהמי: "עד לפני כמה שנים, היכולת של יועצים אסטרטגים לקדם פייק-ניוז הייתה גדולה יותר. התרוממות הדיגיטל, הביא להתרוממות של גופים מקצועיים שכל תפקידם הוא בדיקת עובדות – גופים אקדמיים וגם מסחריים".

שרון ימינחה: "כמו שיש היום בוטים להפצת מידע בצורה מטורפת ויש מניפולציות תוכן, בכל עמודי המשטרה – הפעילות האורגנית יותר תתבצע בקבוצות פייסבוק סגורות. אלה קבוצות הומוגניות שניתן להעביר בהן מסרים. מספיק שתביא משם לידרים – וזה יעבוד".

"אראל סגל זו התכנית הכי מואזנת שלנו"

אורלי גולדקלנג: "במידה מסוימת, ההתנתקות הייתה נקודת השבר שבא הקהל הימני הבין שהפגנות כבר לא עובדות. גם הפגנת הנכים בשלב מסוים איבדה את המומנטום שלה. כשהפייסבוק החל לתפוס, זה השתנה. אני לא בטוחה שזה היה עוצר את ההתנתקות כי הבולדוזרים שקידמו אותה היו יודעים לנצל גם את הפלטפורמה הזו".

ברק חיימוביץ' סיפר על האופן בו במחלקת הדיגיטל בגל"צ עושים בדיקה על אייטמים של המערכת: "אראל סגל זו התכנית הכי מואזנת שלנו והיא מייצרת לנו שיח. אני אזכיר מקרה מביך של הראיון הבלעדי עם דונאלד טראמפ. מערכת התכנית ביקשה שנוציא פוש. אנחנו שאלנו, בדקנו את העניין כי הרגשנו שזה טוב מדי".

מני אברהמי הציג את ממצאי יפעת מחקרי מדיה על תוכן שיווקי ואמר: "הציבור לא מזהה תוכן שיווקי וזה גם לא מפריע לו. אני חושב שהרגולטור והתקנות סביב הנושא של תוכן שיווקי, לא מתייחסות לפייק ניוז וצריך למצוא לזה פתרון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
יש לי חדשות לפרובוקטור-בשכר חורב: אתה זניח הרבה יותר
קורא news1 ותיק | 29-11-2017 8:44
מהאתר המצוין של יואב יצחק שמספק ידיעות מעולות נכונות, ללא הfake news שאתה אמון עליו.
ניוז 1 אתר אמין ואמיץביותר ביחס,לתקשורת הישראלית
לורשן | 25-12-2017 12:30
מי שרוצה לקרוא עיתונות.ללא אגנדה או אינטרס פוליטי שיכנס לאתרניוז 1.