אחרי הסערה: היועץ ליאור חורב התפטר מהמשטרה - סרוגים

אחרי הסערה: היועץ ליאור חורב התפטר מהמשטרה

בעקבות המתקפה  מצד רה"מ נתניהו נגד היועץ האסטרטגי למשטרה ליאור חורב, בנוסף לשר ארדן שמתח ביקורת על התנהלותו של חורב בציוציו נגד חברי הכנסת ופוליטיקאים בכירים, הודיע היום חורב כי יפסיק לעבוד עם המשטרה

author-image
אחרי הסערה: היועץ ליאור חורב התפטר מהמשטרה
  (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

בעקבות המתקפה  מצד ראש הממשלה בנימין  נתניהו נגד היועץ האסטרטגי למשטרה ליאור חורב, בנוסף לשר לביטחון פנים גלעד ארדן שמתח ביקורת על התנהלותו של חורב בציוציו נגד חברי הכנסת ופוליטיקאים בכירים, הודיע היום (ראשון) חורב כי יפסיק לעבוד עם המשטרה.

בשבוע שעבר פנה מר ליאור חורב המשמש כיועץ אסטרטגי למשטרה, לראש חטיבת אוכלוסיה ותקשורת וביקש להסיר עצמו מרשימת היועצים מטעמה של חברת ״גולדפינגר תקשורת״ המעניקה שירותים למשטרת ישראל.
ראש חטיבת אוכלוסיה ותקשורת אישר את בקשתו והודה לו על תרומתו הרבה למשטרת ישראל במגוון הנושאים בהם עסק.

בשבוע שעבר ערכה ועדת הפנים ישיבה בנושא העסקתו של ליאור חורב כיועץ למפכ"ל אלשיך, זאת על רקע התבטאויותיו נגד ראש הממשלה וחברי הכנסת בטענה שיש פה לכאורה הפרת חוזה. במהלכה אמר השר ארדן: "‏חורב פגע באמון הציבור במשטרה".

ארדן הסביר, "‏ציוץ זו הבעת עמדה – כל יועץ שיש לו פעילות פוליטית במקביל להעסקתו במשטרה פוגע ומערער את אמון הציבור במשטרה". לדבריו, "הדו"ח של מבקר המשטרה מדבר בעד עצמו ומצא שחורב הפר חוזה, אני מגבה את המפכ"ל וסומך עליו שיפעל לטובת המשטרה ולטובת אמון הציבור במשטרה."

עוד אמר ארדן על דו"ח מבקר המשטרה בדבר העסקתו של חורב, "זה לא שאלה על ליאור חורב וזה לא שאלה על העמדות שלו . לליאור חורב יש חופש ביטוי וחופש מחשבה כמו לכל אזרח אחר במדינת ישראל- לא יותר ולא פחות".

לטענתו, השאלה המרכזית שצריכה להישאל פה היא, "מה המשטרה צריכה לעשות כדי לשמור על אמון הציבור בה ובחקירות שלה?"

"משטרת ישראל חוקרת, וטוב שכך, נבחרי ציבור, אישי ציבור ושחיתות ציבור, אבל היא גם צריכה לשמור כל הזמן שהציבור ירגיש שהחקירות הללו אובייקטיביות שלא מושפעות מגורמים חיצוניים.

ואני כמי שמגבה את המשטרה ואכפת לי מהסמכויות שלה ומאמון הציבור בה-הבעתי את דעתי ואחזור על כך: שכל יועץ מימין ומשמאל שיש לו פעילות פוליטית או אמירות פוליטיות במקביל לכך שהוא מועסק במשטרה-זה דבר שפוגע ומערער את אמון הציבור במשטרת ישראל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כמו שאומרים
אורי | 19-11-2017 16:25
רוח מנ-הון טינופת