נגד ה- BDS: קנס של 100 אלף ש"ח למי שיקרא לחרם על ישראל - סרוגים

נגד ה- BDS: קנס של 100 אלף ש"ח למי שיקרא לחרם על ישראל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את "חוק החרם" שיאפשר לתת קנס של 100 אלף ש״ח בלי הוכחת נזק למי שיקרא לחרם על ישראל. קיש: "מלחמה אמיתית נגד הקוראים לחרם"

נגד ה- BDS: קנס של 100 אלף ש"ח למי שיקרא לחרם על ישראל
  דוכן של BDS במרכז אמסטרדם (צילום: הדס פרוש / Flash90)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את "חוק החרם" שיזם השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן יחד עם ח"כ יואב קיש ברוב של 60 נגד 40.

לפי הצעת החוק, אדם אשר יקרא לחרם על ישראל יהיה חשוף מיידית לתביעה בסך של מאה אלף שקלים ללא הוכחת נזק, וארגונים אשר פועלים כמערכת משומנת בפעילות הBDS שלהם והוכח כי פעילות זו גורמת לנזק יהיו חשופים לתביעה עד 500 אלף שקלים.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ  קיש ברך על העברת התיקון אל"חוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם" אשר יזם יחד עם השר ארדן "אני מברך על העברתו של החוק שיאפשר לנו להתמודד עם הBDS ועם ארגוני החרם".

לדבריו, "לאחר שיכולתו של החוק המקורי לפעול נגד הBDS נעקרה על ידי בג"ץ – התיקון החדש מאפשר להילחם את המלחמה האמיתית נגד הקוראים לחרם".

"לא יתכן שאלו הקוראים לחרם על ישראל יהיו פטורים מתשלום הנזק שהם גורמים לו בקריאתם. התיקון לחוק מתקן זאת ונותן כלים לישראלים להתמודד כנגד החרם עליהם", הוסיף קיש.

עו״ד יפעה סגל מנהלת הפורום המשפטי הבינלאומי (ILF) שיזמה יחד עם ח״כ יואב קיש את חוק החרם בירכה גם היא על אישור החוק בקריאה טרומית: "החוק יתקן עוול גדול שנמשך שנים".

עוד אמרה, ״תנועת החרם והארגונים המובילים אותה מקבלים היום מסר ברור. יש מחיר לפעילות הפוגענית שלכם. החוק הוא תחילת תהליך של תיקון עוול גדול שנמשך שנים. התיקון הזה מטרתו לתקן את החוק הנוכחי המוחלש וחסר השיניים שנמצא כאות מתה בספר החוקים בלא יכולת לתת מענה לפגיעה השיטתית שמבצעת תנועת הBDS כנגד אנשים פרטיים, עסקים גדולים כקטנים ואינטרסים בסיסיים של מדינת ישראל.

"התיקון יאפשר לנפגעים להיפרע מהקוראים לחרם ולהרתיע את המחרימים״, סיכמה סגל

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו