דרעי: כואב לי; מעריך ומוקיר את הרב עמאר" - סרוגים

דרעי: כואב לי; מעריך ומוקיר את הרב עמאר"

יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, התייחס לסערת ההקלטה בה הוא נשמע משתלח ברב שלמה עמאר ואמר כי הוא מצר על הדברים שנאמרו: "זה היה באמצע אירוע קשה מאוד של הפיכה בתוך המפלגה"

author-image
דרעי: כואב לי; מעריך ומוקיר את הרב עמאר"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יו"ר מפלגת ש"ס, השר אריה דרעי, התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה, לסערה שהתעוררה בעקבות ההקלטה שפורסמה בה הוא נשמע מכנה את הרב שלמה עמאר 'עמאר' ומשתלח בו. ההקלטה שהופצה הייתה בעצם שיחה בין דרעי לבין הרב יעקב כהן בנו של הרב שלום כהן ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס.

במהלך ישיבת הסיעה הביע דרעי צער על מה שקרה ואמר כי הפצת ההקלטה היא שבירת כל המוסכמות.

"נפל דבר בישראל", אמר דרעי בפתח דבריו. "נשברו כל המוסכמות שהיו עד היום. להקליט שיחה פרטית ולהפיץ אותה ברבים ולתת לזה סוג של הבעת דעה. זה דבר חמור מאוד. על זה נאמר בתורה 'ארור מכה רעהו בסתר'. צריך לעשות שינוי: עם מי אתה יכול לדבר… זו בעיה קשה מאוד. זו לא שיחה לשם רכילות או ליצנות. זו הייתה שיחה באמצע אירוע קשה מאוד של הפיכה בתוך המפלגה".

דרעי התייחס לרב עמאר ואמר: "אני מכבד מוקיר ומעריך, תוסיפו כל מילה, את הרב שלמה עמאר שהוא אחד באמת מגדולי תלמידי החכמים שלנו, לא שלנו אלא בכלל. מגדולי הרבנים החשובים שיש לנו בארץ ובעולם. לא הייתה כוונה לפגוע חלילה וחס".

"זו הייתה שיחה פנימית ונאמרו דברים. כמובן שאתה מדבר באופן פרטי אתה לא שומר. ובוודאי שהיה ויכוח מאוד קשה, נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר. אני מצר על כך. הדברים הופצו ולא הייתה כוונה כזו אבל היות והקול שלי היה שם אני מצר על כך וכואב לי שנגרם חילול ה'", אמר דרעי.

דרעי הוסיף ואמר כי "צריכים להפיק לקחים. זה לא יכול להיות בציבור שלנו שכללים כאלו נשברים. לא כל דבר זה חוק אם זה כן האזנת סתר או לא. יש גם עניין של ערכים ומוסר. זה דברים חמורים מאוד, דברים מאוד קשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
עם ישראל ישמח לראות אותך קורס
| 13-11-2017 18:03
כן יאבדו כל אויבך ישראל.
2
חסר בושה
שלומי | 13-11-2017 18:10
"על זה נאמר בתורה 'ארור מכה רעהו בסתר'" - על זה זה נאמר?! ראה רש"י שם: "על לשון הרע הוא אומר", בדיוק מה שעשה דרעי - חשב שהוא מדבר בסתר ולכן הרשה לעצמו לומר דברים כאלה. כל ההסברים על "אוירת הפיכה במפלגה" (כלומר רוצים להדיח אותי) לא יכולים להצדיק אמירות כאלה.
3
בשלושה דברים אדם ניכר בכוסו, כיסו וכעסו. ואכן דרעי ניכר
| 13-11-2017 18:27
4
נו באמת
| 13-11-2017 18:30
אי אפשר לצאת יפה ממה שהוא אמר... עדיף שישתוק ויקווה שהפרשה תשקע.. וגם שילך לרב עמאר להתנצל על ביזוי תלמיד חכם ומהצדיקים שבהם
5
שיקום
| 13-11-2017 20:16
אכן יאיר לפיד צדק הבחור צריך שיקום
6
חשוב לקרוא ולדעת. זמן רב מוליכים אתכם שולל
אלי | 14-11-2017 10:28
חשוב מאוד לדעת: זה לא חדש שדרעי בערמה רבה מבזה תלמידי חכמים. אצל דרעי המטרה מקדשת את האמצעים וכל האמצעים כשרים. פשוט בדרך כלל הוא מצליח בלי שישימו לב. לפני כשנה התנהל מאבק קשה על מינוי דיינים לביה"ד הגדול. כמי שעקב מיקרוב אני יכול להעיד שדיינים גדולים בתורה מאוד נפגעו. דרעי ניצל את האנונימיות היחסית של הדיינים שמקודמים על ידי הבית היהודי, והציג בראיונות תקשורת כאילו הבית היהודים מנסים להחריב את בית הדין באמצעות הכנסת גורמים עם נטיה לרפורמה וליברליות. המאזינים התמימים ודאי חשבו שש"ס מנסה להגן על בתי הדין, ולא ידעו שמדובר בדיינים חרד"ליים יראי שמיים וגאונים בתורה. ש"ס בהובלת דרעי ביזו דיינים גאונים דוגמת הרב שלמה שפירא, והרב אוריאל לביא. הם גם התנגדו לקידומו של הרה"ג אליעזר איגרא, לאחר שהוא נבחר לביה"ד הגדול הם המשיכו להתנכל אליו ומנעו בדרך נלוזה את חברותו בוועדה למינוי דיינים וניסו להציג אותו כאדם לא ראוי. הוא ניסה להציג כאילו הם מקדמים רבנים ספרדים מתוך הציונות הדתית, כמובן שזה שקר גמור, הם לא הסכימו לאף דיין ציוני. רק בזכות התעקשות בלתי מתפשרת של הרב בן דהן ושקד הם נאותו להסכים למינוי של הרב הגאון בן ציון לוז זו רק דוגמא אחת קטנה שהייתי חשוף אליה ולבני משפחה של דיינים חשובים שנפגעו.
7
פתאום מעניין אותכם כבוד של רבנים??
דוד | 16-11-2017 23:33
אם כל אדם אחר היה מדבר כך זה לא היה מעניין אף אחד אבל בגלל שזה ש"ס אז כולם שמחים ללכלך עליה אם כבוד של רבנים חשוב לכם אז תקשיבו למה שהרב עובדיה יוסף אמר ותתמכו במפלגה שהוא הקים ובנה למען הציבור הספרדי... בקיצור עזבו אותכם סתם ללכלך ולשון הרע לא יוסיף לאף אחד כלום!!!
8
בצל בעינים.
דיוגנוס | 18-11-2017 11:58
גנב שסם בצל בעיניים כדי שיחשבו שהוא בוכה? זה ראש הכנופיה של ש"ס? לך הביתה גנב מורשע.