לאחר ההשקה המוצלחת- מגיעות הבעיות: שבוע לאחר שמכשיר האייפון X הושק ברחבי העולם, משתמשים רבים מתלוננים על תקלות במכשירם החדש.

מאות אנשים דיווחו בפורום התמיכה של אפל על קו ירוק שהופיע בצד המסך- ומסרב להיעלם, גם לאחר שכיבו את המכשיר והדליקו אותו מחדש. עשרות משתמשים נוספים פרסמו בטוויטר תמונות של התקלה, שזכתה לכינוי "פס המוות הירוק".

"פס המוות הירוק" שמופיע על מסכי האייפון X (צילום: חשבון הטוויטר של אתר CultofMac)

באתר הטכנולוגיה TechCrunch הסבירו כי התקלה נובעת מטכנולוגיית המסך החדשה של המכשיר. בניגוד למכשירי אייפון קודמים שהשתמשו במסך מסוג IPS, באייפון X המסך משתמש בטכנולוגיית OLED החדשה יותר. לדבריהם, הפס הירוק מופיע כתוצאה מפגם חשמלי, שגורם להפרעה בתצוגת הפיקסלים של האייפון.

באפל עדיין לא הוציאו הודעה רשמית על הנושא, וההערכה היא שהחברה בודקת כעת האם מדובר בתקלה בתכנת המכשיר או בחומרה. עם זאת, בשנה שעברה מכשירי הגלאקסי S7 של סמסונג סבלו מבעיה דומה, שהתגלתה כבעיית תכנה ונפתרה במהירות.

תקלה נוספת נצפתה במקלדת המכשיר: כאשר לוחצים על האות I באנגלית, האייפון יקליד באופן אוטומטי את האות A במקום ויוסיף לצידו סימן שאלה. בניגוד לפס הירוק, תקלה זו ניתנת לפתרון בלי עדכון תכנה או חומרה, אך באפל מיהרו להוציא עדכון למערכת ההפעלה iOS 11 אשר פותר את הבעיה באופן אוטומטי.

במקביל, משתמשים אחרים מדווחים כי מסך המגע של המכשיר מפסיק להגיב כאשר הוא נמצא בסביבה בעלת טמפרטורה נמוכה. חלק מהמשתמשים דיווחו כי הבעיה נפתרה לאחר שכיבו והדליקו מחדש את המסך- אך אצל אחרים הבעיה נמשכה גם לאחר רענון המכשיר. באפל הודו כי הם מודעים לבעיה, וכי הנושא יטופל על ידי עדכון תוכנה שיצא בימים הקרובים.