הרב יובל שרלו: "היו בינינו מחלוקות רבות ומלאות אהבה"

הרב יובל שרלו: "היו בינינו מחלוקות רבות ומלאות אהבה"

ראש ישיבת 'אורות שאול' ברעננה, הרב יובל שרלו, ספד לפני זמן קצר לרב ישראל רוזן ז"ל שנפטר הלילה בגיל 76. היו בינינו גם המון נקודות הסכמה, בעיקר במקומות בהם מדובר על הנגשה, ריכוך כאב והתייחסות למצוקות אנושיות שיש ביד ההלכה לפתור"

"היו בינינו מחלוקות רבות ומלאות אהבה"
  הרב יובל שרלו (ישיבת ההסדר אורות שאול)

ראש ישיבת 'אורות שאול' ברעננה, הרב יובל שרלו, ספד לפני זמן קצר (חמישי) לרב ישראל רוזן ז"ל שנפטר הלילה בגיל 76.

הרב שרלו התייחס לעיסוקו של הרב רוזן במפגש של ההלכה עם העולם המודרני והגדיר אותו 'אמיץ': "הרב ישראל התמודד באומץ וביצירתיות עם האתגרים הגדולים של מפגש ההלכה עם העולם המודרני, ועם הקמתה של המדינה. הוא עשה זאת בשלושה מישורים: מישור אחד הוא מישור יצירת במת דיון, לימוד, עיסוק וכדו', וזאת בעיקר בייסוד ההוצאה לאור של "תחומין"  והוצאה לאור מחודשת של כרכי "התורה והמדינה", וספרות רבה ורחבה בנושאים אלה".

הרב שרלו הוסיף וכתב כי "המישור השני הוא הקמת מכון 'צמת' , שעוסק בעיקר בהצעות הלטכניות רבות ומגוונות, שהן אחת מדרכי ההתמודדות עם האתגרים המרובים האלה". הרב שרלו ביקש להבהיר כי "בנושאים אלה היו בינינו מחלוקות רבות, מלאות אהבה והערכה מחד גיסא וגישות שונות מאידך גיסא, אולם היו בינינו גם המון נקודות הסכמה, בעיקר במקומות בהם מדובר על הנגשה, ריכוך כאב והתייחסות למצוקות אנושיות שיש ביד ההלכה לפתור".

"מישור שלישי הוא פעולותיו הציבוריות המרובות, שבינן ניתן לציין את אחת הבולטות, והיא היותו אחד ממקימי בתי הדין לגיור, שהתמודדו באופן מיוחד עם אתגר שיבת עם ישראל לארצו".

"יהי זכרו ברוך, ויהיו משנתו ופעולותיו יד ושם לזכרונו, ובעיקר – מתמידים את פעולותיו המרובות. תנחומים למשפחתו, ושותפות עמוקה בכאבם הגדול".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו