לאור תלונות אשר נשמעו בשבועות האחרונים מצד מתנדבות ובוגרות השירות, הזמין אתמול (חמישי) מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, מתנדבים בהווה ובעבר למפגש פתוח, במטרה לשמוע על המקרים ולחפש פתרונות קונקרטיים אשר יובילו לשיפור חוויית השירות הלאומי ויאפשרו למתנדבים לפעול ולהתנדב במסגרות השירות מבלי להיתקל בקשיים שהוצפו בפניות.

לפגישה הגיעו, מלבד המתנדבות, גם מנכ"לי עמותות השירות הלאומי, אליהם הצטרפה גם יו"ר עמותת בת-עמי, מיכל וולדיגר, אשר מלווים את המתנדבים ואחראים על פעילותם, במטרה ללמוד על הפערים שעולים מהשטח.

במהלך הפגישה, אמר ג'רבי כי "דלתי פתוחה בפני כל מתנדבי השירות הלאומי אזרחי בכל טענה שהיא, וכאשר שמענו על הטענות מצד המתנדבים, כינסנו מיד את כל נציגי העמותות למפגש פתוח עם המתנדבים והבוגרים המעוניינים בכך. בהנחייתו של השר הממונה על השירות הלאומי אורי אריאל, אנו ממשיכים לפעול על מנת לאפשר שירות משמעותי, איכותי ונעים לכל 18,000 המתנדבים. במקביל לכך, מתנדבים ומתנדבות אשר מעוניינים לפנות ולהעלות סוגיות מהתנדבותם, מוזמנים כל העת לפנות לרכזות ולעמותות המפעילות. בנוסף, לכל מתנדב יש אוזן קשבת ברשות השירות הלאומי-אזרחי, המפעילה יחידה העוסקת בפניות הציבור, אשר פתוחה לפניותיהם של המתנדבים ופועלת על מנת לאפשר להם שירות משמעותי, איכותי ומספק יחד עם מתן מענה לבעיות ולפערים בהם נתקלים המתנדבים. כל זאת מתוך הבנת חשיבות התרומה של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה".

המפגש הפתוח הוא חלק מהפעולות שמבצע מנכ"ל הרשות, יחד עם השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי ח"כ אורי אריאל והגופים המוכרים, במטרה לשפר ולהיטיב עם תנאי המתנדבים, פעולות אותן הגדיר המנכ"ל כאחד מיעדיו המרכזיים בתפקידו.

בתוך כך, ובמקביל לעליה בהיקף מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי באלפים בתוך שנים בודדות, פועלים בהתמדה ברשות השירות הלאומי-אזרחי לחיזוק מעמדם ולהשוואת תנאיהם לאלו של חיילי צה"ל. נסיעות חינם בתחבורה הציבורית, ביטוח חיים, ביטוח שיניים וכן השוואת ההטבות המגיעות בסיום השירות, הם רק חלק מן היוזמות שנכנסנו למען המתנדבים, כאשר הרשות ממשיכה לפעול על מנת לשפר ולהיטיב את תנאי השירות.