צפו: משלחת הכנסת יוצאת במחאה מהמליאה ברוסיה - סרוגים

צפו: משלחת הכנסת יוצאת במחאה מהמליאה ברוסיה

משלחת הכנסת לוועידה השנתית של האיגוד הבין-פרלמנטרי הבינלאומי יצאה הערב במחאה מישיבת המליאה לאחר שהארגון אישר שורת הצעות אנטי-ישראליות: "מתנגדי ישראל ואויביה יכולים לצעוק ולדפוק על השולחן בניסיון להשתיק אותנו - ואנחנו לא נשתוק", צעקה ח"כ השכל

צפו: משלחת הכנסת יוצאת במחאה מהמליאה ברוסיה

משלחת הכנסת לוועידה השנתית של האיגוד הבין-פרלמנטרי הבינלאומי יצאה אחר הצהריים כמחאה מישיבת המליאה לאחר שהארגון אישר שורת הצעות אנטי-ישראליות ובהן קריאה לשחרר את הרוצחים המורשעים מרואן ברגותי ואחמד סעדת. הוועדה גם נזפה בישראל על שהיא מחזיקה במעצר מנהלי חברים מועצה הלאומית הפלסטינית מטעם החמאס.

בכנס האיגוד הבין פרלמנטרי (IPU) שנערך השבוע בסנט פטרסבורג שברוסיה, התקיים הערב (רביעי) וויכוח חריף בין חברי הכנסת המייצגים את ישראל במשלחת בין לנציג הכווייתי מרזוק ראנם שתקף את המשלחת הפרלמנטרית הישראלית ובראשה ח"כ נחמן שי: "עליך לקחת את המזוודות שלך ולצאת מהאולם! אחרי שראית את התגובות מכל הפרלמנטים המכובדים ברחבי העולם. צא עכשיו מהאולם, אם יש לך טיפה של כבוד, יא כובש, יא רוצח ילדים", צעק ראנם כשמחיאות כפיים נשמעות באולם.

 

ח"כ השכל שרצתה לענות, הושתקה על ידי ראש הועדה שסגר לה את המקרופון: ״אף אחד לא יסתום לי את הפה! יושב ראש הוועידה מבנגלדש, מדינה שלא מכירה בישראל החליט למנוע ממני לדבר.  מתנגדי ישראל ואויביה יכולים לצעוק ולדפוק על השולחן בניסיון להשתיק אותנו – ואנחנו לא נשתוק", הכריזה השכל מול הנוכחים.

כתוצאה מכך, יצאו חברי  המשלחת נחמן שי, שרן השכל, יוסי יונה וחיים ילין במחאה מישיבת המליאה זאת בנוסף לאישור שורת הצעות אנטי-ישראליות, ובהן קריאה לשחרר את הרוצחים המורשעים מרואן ברגותי ואחמד סעדת, ונזפה בישראל על שהיא מחזיקה במעצר מנהלי חברים מועצה הלאומית הפלסטינית מטעם החמאס.

חה״כ שי אמר בישיבת המליאה: ״לתומי חשבתי שהארגון, כמו העולם כולו, מאוחד במאבק בטרור שהרי הטרור מסכן כל מדינה בכל מקום ובכל רגע בעולם. אתם רוצים לשחרר רוצחים מורשעים מהכלא? חשבתי שאתם רוצים להלחם בטרור ולא לסייע לו״ אמר חה״כ שי. חה״כ שי אמר שישראל מחויבת לקדם שלום עם שכנינו כולל הפלשתינאית, אבל הדבר בשום אופן לא יבוא על חשבון מאבק חסר פשרות בטרור.

לאחר שמספר מדינות ובכללן, סוריה, פקיסטן, ירדן, כווית והרשות הפלסטינית אחרות הטיפו מוסר לישראל, ענתה חה״כ השכל: ״אני חושבת שזו בדיחה רעה, מדינות כמו סוריה ואיראן נוהגות בצביעות, הן מלמדות את ישראל מהו מוסר ומהן זכויות אדם. הארגון הזה אמור לתמוך בדמוקרטיה ולחזק אותה, אבל הנה ברשות הפלסטינית לא התקיימו בחירות כבר מעל לעשר שנים וכל מי שמתחת לגיל 29 מעולם לא הצביע".

לאחר הישיבה שיגרה המשלחת הישראלית מחאה לנשיא הארגון היוצא, סאבר צ׳אודרי מבנגלדש, ואמרה לו כי הוא פגע היום פגיעה עמוקה במעמדו הנייטרלי של הארגון בכך שהתיר למדינות ערביות לשסע הדברים ללא הרף, להפריע להם והוא עצמו לא נתן להם זמן שווה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תחזרו הביתה שמרו על כבודכם
| 19-10-2017 7:47