מעשה מגונה: כתב אישום נגד מטפל בארגון עצת נפש - סרוגים

מעשה מגונה: כתב אישום נגד מטפל בארגון עצת נפש

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום בגין מעשה מגונה נגד ראובן ישראל וולצ'ר, תושב העיר בן 44 שעבד כמטפל בבעיות זהות מינית ובפסיכותרפיה דינמית

מעשה מגונה: כתב אישום נגד מטפל בארגון עצת נפש
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד ראובן ישראל וולצ'ר, תושב העיר בן 44 שעבד כמטפל בבעיות זהות מינית ובפסיכותרפיה דינמית. וולצ'ר היה אחד מראשי ארגון "עצת נפש", המסייע כהגדרתו ל"גברים בעלי נטיות הפוכות והומוסקואליות".

על פי כתב האישום, משנת 2007 טיפל וולצ'ר בבעיות זהות מינית ובפסיכותרפיה דינמית בקליניקה שבביתו בירושלים. וולצ'ר מואשם בשורה של עבירות מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה. על פי כתב האישום, וולצ'ר ביצע את המעשים המגונים בצעירים שבהם הוא טיפל, וטען בפניהם כאילו המעשים הם חלק מהטיפול הנפשי.

על פי הדיווח באתר ynet, במסגרת הטיפול, הוא השפיל וקילל את מטופליו וביצע בהם מעשים מגונים. בין היתר, ביצע מעשה מגונה בנער בן 14 תוך ניצול יחסי תלות. וולצ'ר טיפל בנער במשך חמש שנים, בשנים 2012-2007, ויצר תלות של המטופל בו. בין היתר הוא הורה לו לבצע מטלות שונות – כמו לכתוב 40 דברים המעידים על כך שהוא גבר. כאשר המתלונן לא ביצע את המשימות לשביעות רצונו של וולצ'ר, הוא נהג לצעוק עליו, להשפילו ולאיים עליו בהפסקת הטיפול.

במהלך השנים הזמין וולצ'ר את המתלונן לשהות עימו בחדרים במלונות שבהם הוא העביר סדנאות ברחבי הארץ, והורה לו לשכב עימו בעירום ולהתחכך בו. וולצ'ר חזר והדגיש בפני המתלונן כי אם לא יעשה דברים אלו הוא "אבוד", וכי מעשים אלו נועדו לכך שיכיר בהומוסקסואליות שבו.

עו"ד עינת ברוכי יריב מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי "כתב האישום משקף את חומרת העבירות שביצע הנאשם כשניצל את מצוקתם של המטופלים אשר פנו לקבל את עזרתו. וולצ'ר מואשם כי לאחר כמה פגישות שבמהלכן רכש את אמונם של המטופלים, הוא החל לבצע בהם מעשים מיניים, זאת כאשר הוא מציג להם מצג כוזב כאילו המעשים המגונים נחוצים כחלק מהטיפול ומהליך ההחלמה. מערכת היחסים הפוגענית הזו נמשכה שנים, כאשר עבירות המין בוצעו בהזדמנויות רבות במהלך הטיפול בסדנאות, בבתי מלון ובקליניקה בביתו של הנאשם".

בארגון "חברותא – הומואים דתיים" ביקשו להזהיר מ"טיפולי המרה". לדבריהם "'טיפולים' אלו, אשר במקרים רבים מתבצעים על ידי רבנים או אנשי רוח אחרים, שאין להם כל הכשרה מקצועית רלוונטית לעניין, מקורם בחטא. התפיסה כי נטייה מינית וזהות מגדר שונות מהנורמה הן מחלות, או לכל הפחות עיוות שיש וניתן לתקנו, היא הבסיס המנחה את כל מי שעורך או שולח צעירים וצעירות ל'טיפולים' אלו".

בארגון הוסיפו: "לצערנו הרב, רבים הם השולחים ושולחות את אותם צעירים וצעירות ל'טיפולים' אלו, ולגופים שמבצעים אותם – פעמים רבות ללא כל ידיעה כי הם מזיקים יותר מאשר מועילים. המקרה שבפנינו הוא מקרה יחיד המעיד על הכלל – ה'מטפלים' כלל אינם מעוניינים ברווחתו של ה'מטופל', במקרים רבים הם גורמים לנזק של ממש ובמקרי קיצון, כמו זה, אף מנצלים את תום ליבם של המטופלים ואת כמיהתם לשינוי המיוחל, שכאמור נדון מראש לכישלון".

עו"ד רועי פוליטי, המייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "אנו כופרים חד-משמעית בהאשמות ההזויות הללו. מדובר במטפל ותיק ומוערך שקצר הצלחות רבות ועורר את קנאתם של גורמים שונים שחברו יחד לטפילת שורת האשמות מגוחכות. אנו בטוחים שחפותו תתברר בבית המשפט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
גם אם זה נכון
| 01-10-2017 19:49
זה לא אומר כלום על הארגון כולו. חוץ מזה עד כמה שאני יודע הטיפולים בארגון הזה הם דרך הטלפון
2
מדהימה התגובה של חברותא
| 01-10-2017 20:07
מכתימים את כל המטפלים בטיפולי המרה בחוסר דאגה לרווחת המטפל מתוך השואה להאשמה של המואשם. כמה רדידות ואינטרסנטיות. מבחיל. אתם עושים אותו הקש לכל שיטת טיפול שאחד מהתופסים בה הואשם במעשה חמור?
3
כתבה מגעילה, שנכתבה כדי לנגח את עצת נפש
מומו | 01-10-2017 23:20
כתבה מגעילה. בשביל מה כל הפירוט? חוצמיזה, הכתבה מן הסתם נכתבה ע"י הארגונים הגאים, כדי להתנגח בעצת נפש ובטיפולים לשינוי הנטיה. זה שיש רשע אחד לא אומר כלום. ה'קהילה' הגאה מלאה בסוטים מסוג זה, הרבה יותר מגודלה היחסי.
4
מטופל של ראובן ישראל
ניקו | 20-01-2019 23:09
אני התחלתי את הטיפול אצלו כבר בשנת 2013, אחרי סדנה של עצת נפש. בזכותו הצלחתי להכיר את מי שאני - ובעקבות כך הנטיות ההומוסקסואליות נעלמו! אני מדבר על מעבר ממצב בו הייתי נגעל רק מהמחשבה לקיים יחסים עם אישה - למצב שבו אני נמשך לנשים, נשוי (כבר שנתיים וחצי) ומצפה בע״ה לילד ראשון בקרוב! לא ברור לי מי הם אותם האנשים שמתלוננים על המעשים שלו, אבל מההיכרות רבת השנים שלי איתו - אני אפילו לא מצליח לדמיין אותו צועק או מקלל או דורש לעשות מעשים לא מוסריים או נוגדי הלכה. אני חייב לו את החיים שלי! הכרתי אותו קצת אחרי שכבר החלטתי שאין לי סיכוי, שאין לי כח יותר לסבול את מי שאני ועדיף שאשים קץ לחיי. מודה ל-ה׳ שנתן לו את הכח והיכולת להתמודד מול כל ההכפשות נגדו, ואת הכישורים לעזור לאנשים שצריכים.