חוקרים פרטיים יעקבו אחרי יאיר לפיד - סרוגים

חוקרים פרטיים יעקבו אחרי יאיר לפיד

העיתונאי תומר אביטל, פתח בפרוייקט מימון המונים באתר 'הדסטארט', לצורך מעקב אחרי 10 חברי כנסת, ביניהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, המובילים את רשימת ההיעדרויות מפעילות הכנסת

חוקרים פרטיים יעקבו אחרי יאיר לפיד
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

העיתונאי תומר אביטל ממיזם 'מאה ימים של שקיפות', פתח בפרוייקט מימון המונים באתר 'הדסטארט', לצורך מעקב אחרי 10 חברי כנסת, ביניהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, המובילים את רשימת ההיעדרויות מפעילות הכנסת.

היעד אותו הציב אביטל הוא 88 אלף שקלים עד מחר (שני) כאשר כבר אחרי מספר ימים הוא השיג את רוב הסכום, 65 אלף שקלים.

מטרתו של אביטל היא לבצע מעקב מקצועי על ידי חוקרים פרטיים במהלך פגרת הקיץ של הכנסת, שתסתיים בעוד כשלושה שבועות, וכן בחלק מימי כנס החורף, אחרי 10 חברי כנסת במקביל – 4 מהקואליציה 4 מהאופוזיציה, ועוד ח"כ נוסף שזהותו תיקבע "בהפתעה".

לדברי אביטל, "הכסף שיגוייס יופנה כולו לחוקרים הפרטיים, למימוש התשורות ולכיסוי עמלות. יום מעקב של צוות מקצועי אחרי הנחה מבוקר עד לילה עולה כ-9,000-4,000 שקל. זה תלוי בכמה קריטריונים ובראשם מספר הקילומטרים שנע הנעקב באותו יום. הסכום אמור להספיק ל-10 מעקבים לפחות בממוצע, רכישת התשורות (כמו חולצות וספרים) ועמלה (9%) להדסטארט".

על פי ההסבר של אביטל, יאיר לפיד נבחר כמטרה ראשונה למעקב משום ש"הוא שיאן ההיעדרויות". לדבריו, "זה מדהים: למרות שאין לו שום תפקיד רשמי, למרות שכבר נקנס על ידי ועדת האתיקה על הצטברות היעדרויות לא מוצדקות – בדקתי: גם השנה מקום אחרון בנוכחות. לא רק שכל הח"כים הגיעו יותר ממנו, כך גם רוב השרים ואפילו סגנית שר החוץ. כולנו מממנים ללפיד שכר כדי לעבוד כח"כ – אך הוא מזה שנים עובד במימוננו רק בלרוץ לראשות הממשלה".

עוד הוסיף אביטל כי "לפיד נכח ב-2017 במשכן כ-5 שעות ממוצע בשבוע. שיאני הנוכחות הגיעו פי 6 ממנו. בדקתי וגיליתי שבניגוד לטענות, מספר הדיונים בוועדות במהלך הפגרה הוא 5% מהמספר כשאין פגרה. יחסית לעולם אנו במקום רע באמצע, ורע מאוד כשמשקללים את גודלנו. במדינות אחרות צריך לטוס כדי לבקר את בוחריך אז יש הגיון לסופ"ש ארוך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו