על רה"מ לסיים את ההתעללות: הוא זה שיכריע - סרוגים

על רה"מ לסיים את ההתעללות: הוא זה שיכריע

אלכס פרידמן, החולה בניוון שרירים, אחד ממנהלי מאבק הנכים על קצבת הנכות הנמוכה בראיון לסרוגים: "באנו לכאן לדיון מיוחד של הכנסת, קבלנו הבטחה יפה אבל הכדור עדיין אצל ראש הממשלה"

author-image
על רה"מ לסיים את ההתעללות: הוא זה שיכריע
  אבי גבאי ואלכס "נכה, לא חצי בן אדם"

על רקע הפגנות הנכים התקיים הבוקר (שני) דיון סוער בכינוס פגרה מיוחד על מאבק הנכים.  בין הנכים שבאו היום לדיון המיוחד, הגיע גם אלכס פרידמן (29)  פעיל חברתי מוכר המייסד ויו”ר עמותת 'נכה, לא חצי בן אדם' שמרותק לכיסא גלגלים בעקבות מחלת ניוון שרירים SMA.

אלכס, על מה המאבק שלכם? למה באתם היום?

"המאבק שלנו על העלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום מתנהל שנתיים וחצי. היום באנו לכאן לדיון של הכנסת, דיון מיוחד בועדה. קבלנו הבטחה יפה אבל הכדור עדיין אצל ראש הממשלה".

מה קבלתם? איזה הבטחות אמרו לכם היום? 

"קבלנו את הבטחתו של משה גפני יו"ר וועדת הכספים שהבטיח שלא יקדם שום דבר ללא קידום הנכים"

וזה מספק אתכם? זה מה שאתם רוצים?

"אנחנו עדיין מחכים לראש הממשלה שהוא זה שצריך לקבל את ההחלטה לסיים את ההתעללות, והוא זה שיכריע".

המדינה לא סופרת אותנו

מוקדם יותר היום, לקראת הדיון במליאת הכנסת בנושא קצבאות הנכים, סיעת 'המחנה הציוני' בראשות יו"ר מפלגת העבודה החדש, אבי גבאי, נפגשה  עם נציגי מאבק הנכים. בין הדוברים סיפרה עלית שמואלי בפני הח"כים על ההתמודדות תוך כדי שהיא פורצת בבכי.

שמואלי סיפרה כי לפני שנה וחצי יצאה מהבית על שתיים וחזרה הביתה על כיסא: "פתאום מצאתי את עצמי נאבקת ולא יכולתי לעבוד, הפכתי לאדם מאוד עני. אני במאבק הזה כל כך הרבה שנים – המדינה הזאת לא סופרת אותנו".

 

"יש פה התעלמות. אני כל כך כל כך עצובה מזה, זה כל כך קשה לפתוח את הפייסבוק ולראות שמדברים על דיור למשתכן ומורידים לי אתמול את המע"מ על מוצצים ואני לא נמצאת בקטגוריה הזאת, תגידו לי בחייאת א-לוהים אתם לא מבינים שאנחנו בכביש?"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו