מוטי יוגב ל'סרוגים': "דוד המלך ואברהם אבינו למדו תורה והיו בצבא"

מוטי יוגב ל'סרוגים': "דוד המלך ואברהם אבינו למדו תורה והיו בצבא"

בראיון ל'סרוגים' מתייחס ח"כ יוגב לפיצול הבית היהודי והאיחוד הלאומי: "נזק לציונות הדתית", לחוק הגיוס: "אין מקום לחייב את המגזר החרדי להתגייס", ולבית המשפט העליון: "האקטיביזם השיפוטי הופך אותנו למדינה של דיקטטורה שיפוטית"

חבר הכנסת מוטי יוגב, הגיע אמש (שלישי) לוועידת האיחוד הלאומי, בראיון לסרוגים מסביר יוגב למה הגיע, ואיך מצא עצמו שם לבד בלי חברי הכנסת של הבית היהודי. חבר הכנסת התייחס גם לביטול חוק גיוס חרדים ולפגיעת בית המשפט העליון בדמוקרטיה.

אתמול הגעת לוועידת האיחוד הלאומי לרגל השקת "תקווה אחת" – תכנית ההכרעה שחיבר חבר כנסת בצלאל סמוטריץ',  כחבר הכנסת היחידי מהבית היהודי. למה בחרת להגיע?

"אתמול הגעתי לוועידת האיחוד הלאומי, אנחנו שתי מפלגות אחיות, יושבים בסיעה אחת. הלוואי והיו מוצאים את הדרך גם לאחד את הדברים, לאחד למפלגה אחת. אני איש הבית היהודי מאז ומעולם, ממפד"ל הוותיקה, אבל מאד אוהב את אנשי האיחוד הלאומי ובהרבה  מאד משפחות לעתים היה לאורך ההיסטוריה של השנים האחרונות  אחד היה כאן והשני היה כאן".

פיצול יביא נזק לציונות הדתית

"אני חושב שפיצול יביא נזק לציבור הציונות הדתית, לאינטרסים שלנו בכל הנושאים שבהם אנחנו עוסקים מחינוך ועד חברה ומדיניות, ולכן הייתי שם. אני מאד מקווה שגם אנשי האיחוד הלאומי ייגעו לוועידת הבית היהודי.

הייתי שמח שיהיו הרבה יותר הידברויות דיברתי כך גם עם ראש המפלגה שלי נפתלי בנט ודברתי על כך גם עם ראש מפלגת האיחוד הלאומי השר אורי אריאל. אני מקווה מאד שיהיו יותר הידברויות ובסוף ייתכן הדבר לאחד, ועל כן, כוחנו באחדותנו.

הייתי שם, שמחתי גם בתכנית ההכרעה,  אני חושב שהיא חשובה מאד תודעתית. גם אני הבעתי את הדעות הללו. מי שייסד את תכנית ההרגעה וגם את תכנית ההכרעה יסודותיה בחנן פורת ז"ל ואורי אליצור ז"ל שהגו את המחשבות הללו בדבר ארץ ישראל ששייכת לכל עם ישראל, בדבר הפרקטיקה איך נכון לנהל פה.

ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אחר כך ששינינו את התודעה הציבורית החשובה הזאת,  תכנית ההכרעה הביאה לבמה הציבורית, וגם תכניתו של נפתלי הביאה לבמה הציבורית כדבר פרקטי. אנחנו נמשיך לחתור וכתוצאה מזה יהיו יותר אנשים שיהיו אתנו בדעתנו ונמשיך להתקדם. הכיוון, החזון ברור ובשטח נמשיך לחזק את ההתיישבות ביהודה ושמרון בגליל ובנגב".

איפה היו שאר חברי הכנסת והשרים?

"חשבתי שיהיו שם עוד חברי כנסת. לעניינו של נפתלי, יושב ראש הבית היהודי. חשבתי שהיה צריך לתאם איתו ולהזמין אותו, קיוויתי שיגיע. כנראה קבעו קודם  את התאריך ואחר כך נפתלי לא יכל".

בית המשפט החליט אתמול על ביטול חוק הגיוס, החכ"ים החרדים יצאו בתגובת חריפות מאד כנגד בג"ץ. אתה רואה את זה אחרת?

"תפיסת עולמי היא תפיסת העולם של הצינות הדתית שאין משפטו בגיוס. כשם שאנחנו מחויבים בלימוד התורה כך אנחנו מחויבים בגיוס לצבא, בהצלת ישראל מיד צר. מאברהם אבינו, דרך יהושע בן- נון, ודוד המלך. כל אבותינו עסקו גם בכך וגם בכך.

כתפיסת עולם, איננו מרגישים פראיירים כפי שיש עתיד מנסים לשים, ואנחנו לא דוחים את עצמנו לגיוס. יחד עם זאת, המאמץ שגם המגזר החרדי יתגייסו לצה"ל לא יבוא בחקיקה, לא יבוא בכפייה וגם לא יבוא בפסיקה של בית משפט עליון- יבוא רק בהכשרת הדורות, אמונות ודעות לא כופים עליהם, אמונות ודעות מתחברים אליהם. ולכן, כל פסיקה של בג"ץ, כל חקיקה פה בכנסת פגעה במטרה של גיוסם של חרדים ונשיאת בית המשפט העליון טעתה במה שאמרה שיש פחות חרדים שמתגייסים  ופגעה במגמה הזאת"

אקטיביזם שיפוטי

"בית המשפט עלון פוגע לאורך כל הזמן. תרבותו של בית המשפט העליון האקטיביזם השיפוטי עושה את מדינת ישראל למדינה של דיקטטורה שיפוטית, אין דבר כזה בשום מדינה דמוקרטית. כדי להשיב את מדינת ישראל להיותה יהודית ודמוקרטית שהעם יוכל לומר את דברו בחר בנבחרים, כנסת ישראל, בממשלה נבחרת שתוכל לממש את מדיניותה- יש צורך בחוק תיקון לחוק השפיטה שאומר כמו שאומרים בבריטניה וקנדה ובכל עולם: שאין בית המשפט העליון יכול לבטל חקיקה של הפרלמנט אלא לכל היותר להשב את תשומת לב הפרלמנט והכנסת תידרש לדון מחדש. אבל החקיקה, הפסיקה הסופית תהיה של נציגי העם הנבחרים, של הרשות הנבחרת שזו הכנסת והממשלה".

בעוד כשבוע, נעמוד בערב ראש השנה. מה תרצה לברך לרגל כניסתה של השנה החדשה?

"אני מבקש לברך את כל עם ישראל, כמי שעוסק הרבה בפריפריה בצפון ובדרון שהפריפריה תהפוך למרכז. ואני מבקש לאחל לכל אחד ואחד מישראל שתהיה לו שנה של בריאות אותה צריכים כולם ואני מבקש לאחל לעם ישראל שכל העולים מכל הגלויות יבואו ויתקבצו ונראה פה מספרים של 30 ו- 40 אלף עולים בשנה.  שקיבוץ הגלויות הזה יביא גם לחוסנו של עם ישראל, ואחת ולתמיד מדינת ישראל תדע להחיל את ריבונותה מהים ועד לירדן ולומר את אמירתה עם ישראל חי, נצח ישראל לא ישקר.

שיותר מילדי ישראל ידעו להתחבר לנבואות הנביאים ולתורת ישראל וידעו את זהותם היהודית. ולאחל לעם ישראל שיהיה שמח, שימלא ריבונו של עולם משאלות ליבו של כל אחד ואחד לטובה ושיצליח את דרכו של עמ"י לשנה הבאה טוב יותר מכל קודמותיה וקדימה לעבר האומה של בניים האומה הזאת בארצה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
יואב שלגי - אתה ענק!
יואב ברדי | 13-09-2017 23:09
דוד לא היה בצבא:) אתה צוחק, כן?
אכן, דוד לא השתתף פיזית בצבא!
דב | 14-09-2017 18:12
כך חז"ל אומרים. שדוד המלך באופן אישי לא השתתף במלחמות. מי שניהל את המלחמה היה שר צבאו יואב בן צוריה. וחז"ל אומרים שבזכות יואב בן צוריה יכל דוד ללמוד תורה, ובזכות לימוד התורה של דוד - יואב בן צוריה ניצח במלחמה.