מתי יתנו גם ליהודים לחגוג את חג הקרבן? - סרוגים

מתי יתנו גם ליהודים לחגוג את חג הקרבן?

בימים הקרובים צפויים מוסלמים לשחוט אלפי כבשים בשביל חג הקרבן. הר הבית יהיה סגור ליהודים. אך למה בשם ההגינות, הממשלה לא מאפשרת גם ליהודים לשחוט כבש אחד למשפחה?

מתי יתנו גם ליהודים לחגוג את חג הקרבן?
  (צילום: Mohamar Awad/Flash 90)

ממחר ועד יום שני הקרוב המוסלמים יחגגו את העיד אל אדחא – חג הקרבן.

הר הבית ככל הנראה יהיה סגור ליהודים כמו שהיה בשאר השנים אף על פי שמשטרת ישראל לא פרסמה עדיין שום הודעה רשמית בנושא, לדעתי בכדי להקהות את החושים ולהנחית את המכה כשמאוחר מדי בשביל להגיב לנושא כמו שצריך כחלק מהנחיותיו של ראש הממשלה.

אם סגירת הר הבית ליהודים הייתה חלק מהסדרי תפילה כמו במערת המכפלה, ההתרעמות על הדבר הייתה הרבה יותר נמוכה. אם בחגי המוסלמים הר הבית נסגר ליהודים, מיותר לציין שההגינות האנושית הבסיסית היא לסגור את הר הבית למוסלמים בחגי יהודים או לפחות לפתוח אותו לחלוטין לעליית החוגגים ללא הגבלות כלשהן.

בין חג הקרבן לחג הפסח

חג הקרבן הוא ההשתקפות המוסלמית של אחד מהאירועים הכי חשובים שהתרחשו על ההר בכל שנה בתור הזהב הישראלי. הקרבת קרבן הפסח. בימים הקרובים ישחטו כבשים בהמוניהם, רבים בהתעללות נוראה כפי שמתפרסם מדי שנה על ידי סרטוני זוועה שרצים בוואטסאפ.

כמות הכבשים שתישחט היא לא בכדי שתספיק לכל אדם גודל של כזית מהבשר, אלא כמות עצומה שמתקרבת למה שמתרחש ביום העצמאות. בשני המקרים אנחנו שומעים פה ושם ציוצים של ארגונים למען בעלי חיים שאינם מתקרבים לעוצמת הצווחות שהם מרימים על הקרבת קרבן פסח על ידי "הפרימיטיבים", דהיינו, אנחנו.

קרבן הפסח הוא לא עוד אחד מהקרבנות שאנחנו מצווים עליהם, הוא קרבן שמסמל את יציאת עמנו ממצרים, את הפיכתנו מאוסף של עבדים לעם מכובד, את היציאה מעבדות לחירות, את עצם העצמאות שלנו.

המניעה של הקרבת קרבן הפסח על ידי שלטונות לאורך הגלות כולה מובנת. השלטון הזר רצה להוכיח מי בעל הבית ובטח שלא לאפשר ליהודים לקיים את הטקס שאומר כי הם בעלי חורין אך אף על פי כן יהודים לא התייאשו וניסו להקריב את קרבן הפסח לאורך על הגלות, הניסיון האחרון שידוע לנו נעשה על ידי הרב חרל"פ בשנת תרפ"ז.

למה המדינה מונעת מאיתנו להקריב קרבן פסח

מה שלא מובן הוא איך מדינת ישראל שאמורה להיות הסממן להשבת חירותנו מונעת את קיום הקרבת הקרבן הספציפי הזה. אפשר לומר הרבה על בניין מקדש מבחינה בטחונית וכמה שאני חושב שהוא בסיס להשבת החירות הישראלית במלואה לארץ, איפשור קרבן פסח הוא דבר הרבה יותר בסיסי. מי שיפתח פה וישקר שהסטטוס קוו לא מאפשר את הדבר מוזמן לבדוק מה היה הסטטוס לאחר מלחמת ששת הימים ואיך הורע באופן עקבי לרעת היהודים כך שאם הוא שונה לצד אחד הוא יכול להשתנות לצד השני יום אחד בשנה.

חג הפסח אמנם יחול כמעט בעוד חצי שנה ונראה שהדברים כמעט לא רלוונטיים לעכשיו, אבל חג הקרבן נפל בעיתוי מתאים בכדי לתת לנו תמונת מראה שכזו.

לפני ראש השנה כל אחד ואחת מאיתנו צריך לעשות חשבון נפש אמיתי ארוך ונוקב עם עצמו. מה עשיתי היום למען ביתו של מלך מלכי המלכים לפני ביתי שלי? האם אנחנו מוחים על חילול ה' היום יומי בהר הבית, או שנוח לנו בבית כנסת ליד הבית? האם באמת אכפת לנו מהר הבית, מהמקדש ומהקרבת קרבנות ואם כן עד כמה?

הקרבת קרבנות ובניית המקדש תתאפשר על ידי חזרת המוני בית ישראל להר הבית, על ידי הכאב הנורא יבער בחזה של כל אחד ואחת מאיתנו למראה מקום המקדש המחולל ומבוזה בידי זרים ועל ידי פעולה (חוקית) בשטח בכדי להפסיק את הדבר. החודש הזה זה הזמן לחזור בתשובה ולהתחיל לעורר מודעות מקדשית בלב של כל אחד ואחת מאיתנו ובליבה של האומה הישראלית כולה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ברוך השם שאנחנו בגאולה הגדולה
| 03-09-2017 1:35
שגאולת מצריים לא תחשב יותר. כי הגאולה הזו גדולה בהרבה מיציאת מצריים ולא נאמר שהוציאנו ממצריים אלא קיבץ אותנו מכל הגלעות.לכן אין יותר הקרבת קורבנות וגם לא קורבן פסח . הקב"ה מונע והממשלה רק שליחה.גם הרבנים אוסרים כי גם הם שליחי הקב"ה .הר הבית ללא תפילת היהודים אין בו ערך.לכן מצווה לכל הגויים בעולם לבוא לרחבת הכותל ולהתפלל והם נענים יותר מהיהודים.