כחלון לא מוותר: דורש מבג"צ דיון נוסף על החוק - סרוגים

כחלון לא מוותר: דורש מבג"צ דיון נוסף על החוק

המדינה עתרה לבג"ץ בבקשה מבית המשפט לקיים דיון נוסף בהחלטת בית המשפט העליון בעניין מיסוי דירה שלישית שהורה לבטל את החוק

author-image
כחלון לא מוותר: דורש מבג"צ דיון נוסף על החוק
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כחלון לא מוותר על חוק מס דירה שלישית.

היום (ב') הגישה המדינה לבג"ץ עתירה, בבקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב על פסק הדין שביטל את חוק מס דירה שלישית. בעתירה מבקשת המדינה מבית המשפט לקיים דיון נוסף בהחלטת בית המשפט העליון בעניין מיסוי דירה שלישית שהורה לבטל את החוק. במסגרת הבקשה נכתב הרצון לקיים דיון נוסף על ההחלטה שהורתה להחזיר את החוק לדיון בוועדת הכנסת.

בבקשה נכתב: המדינה מבקשת מבית המשפט לקיים דיון בהלכה המשפטית העקרונית שנקבעה בפסק הדין בעניין היקף ההתערבות השיפוטית בהליכי החקיקה בכנסת, וזאת במספר גדול ככל הניתן של שופטי בית המשפט העליון.

כזכור, שופטי בג"ץ ביטלו לפני כשבועיים את חוק מס דירה שלישית לאחר שקיבלו את העמדה שלפיה "נפל פגם מהותי" בהליך החקיקה. הם קבעו כי יש להחזיר את הדיון לוועדת הכספים של הכנסת. נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור קבעה כי "במקרה שלפנינו נחצו כל הקווים האדומים".

הכרעה זאת דנה בבג"ץ מס דירה שלישית קיבל הרכב מורחב של חמישה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור. יחד עם ארבעה שופטים נוספים: אסתר חיות, ניל הנדל, נעם סולברג ומני מזוז.

בבקשה הודגש, כי המבקשים כולם, והיועץ המשפטי לממשלה בכללם, מחזיקים בעמדה נחרצת בדבר הצורך להוסיף ולפעול לטיוב הליכי החקיקה המתקיימים בכנסת ולחתור להליכים שיתנהלו באופן ראוי ויאפשרו העמקה ומיצוי של השיח בהליך החקיקה, לטובת הציבור. עוד מציינת המדינה כי יש לעגן עניין זה בחקיקה מתאימה או בתקנון הכנסת או לחלופין בנוהל עבודה מסודר.

עם זאת, לדעת המדינה יש להבחין בין שאלת הצורך בקיום הליכי חקיקה תקינים וראויים לבין היקף הביקורת השיפוטית על הליכי החקיקה בכנסת, והיא טוענת כי ביטול חוק בשל פגם בהליכי החקיקה אמור להיעשות במקרים חריגים ונדירים ביותר, כאשר הליך החקיקה של חוק מס דירה שלישית אינו בא בגדרם.

בנוסף, הודיעה המדינה שבכוונתו של שר האוצר משה כחלון לקדם בהקדם את חקיקתו מחדש של החוק שבוטל, החל משלב הדיונים בוועדת הכספים של הכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חוק לא חוק
מאיר | 21-08-2017 13:09
מה קורה לשרים וחברי וועדות בכנסת למה לא מונעים ממנו, הרי כבר התבזה וביזה אחרים בבית משפט, אז עד לאן סתם עקשנות ואגו, , זה תפקידם של נבחרי ציבור, הרי זה חוק שתיכננו מלא עוול. אז בבקשה!