האימוג'י הצליחו להפוך לחלק בלתי נפרד מהשפה היומית שלנו בווטסאפ ובשאר הרשתות החברתיות, אבל מה קורה כשזה מגיע למיילים ולהתכתבות שלנו במסגרת העבודה? כאן הדעות חלוקות.

חלקנו נטען שצריך להיות אותנטיים גם בעבודה ולכן השימוש באימוג'י לא פוגם, אלא רק מוסיף לקשר וחלקם עדין סבורים שראוי להישאר רשמיים. אז מי צודק? החוקרים בדקו את הנושא וחזרו עם תשובות.

שלושת החוקרים- ד"ר אלה גליקסון מאוניברסיטת בן גוריון, ד"ר אריק חשין מאוניברסיטת חיפה ופרופסור חרבן ון-קְלֶף מאוניברסיטת אמסטרדם ערכו ניסוי, בו התבקשו עובדים טריים לכתוב מיילים עם או בלי אימוג'י. לאחר מכן שאלו החוקרים את עמיתיהם לעבודה, איזה רושם ראשוני יצרו אצלם המיילים של העובדים החדשים?

התוצאות גילן שהעובדים החדשים שהשתמשו באימוג'י מחייך, שאמור דווקא ליצור רושם חם וידידותי – יצר דווקא אפקט של רושם שלילי בכך שהעובדים שהשתמשו באימוג'י נתפסו כאנשים בעלי כישורי תקשורת לקויים.

בניסויים נוספים שערכו שלושת החוקרים, התגלה כי אפילו בתוך חוג חברתי מצומצם, יכולים אימוג'י להתפרש בצורה שונה מאוד מאדם לאדם. בנוסף לכך גילו כי רשימת האימוג'י הפופולאריים ביותר אצל כל אדם, יכולה להיות שונה באופן קיצוני מאוד בין אדם לאדם. כך שלדעתם לא נכון להצביע על אימוג'י מסוים שכולם משתמשים או לא משתמשים בו.

ולסיכום: אין ספק שאימוג'י מוספים לא מעט לשפה שלנו, אבל נראה כי כמו בכל דבר בחיים – הכול צריך להיות במינון הנכון ובפרופורציות.