חילול שבת

ש: האם מותר להינות במוצאי שבת מאירוע שהוכן לפני כן בחילול שבת?

ת: לא. מחזק עוברי עבירה.  ועוד בעיות.

השם מיה

ש: האם אפשר לקרוא לילדה מיה?

ת: המקור של השם הוא גוי, אך יש שמכוונים: מ-יה, מהשם, אז בסדר.

המקור לשמירת נגיעה

ש: איפה המקור בתורה שאסור לי לגעת בבנות כמו טפיחה וכאלה?

ת: לא תקרבו. ויקרא יח ו. ובאריכות ספר החינוך קפח. אך לא רק נגיעה אסורה אלא כל קרבה. מסילת ישרים יא. וקצור שולחן ערוך קנב ח: "צריך האדם להתרחק מן הנשים מאד מאד, אסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאשה, ואסור לשחוק עמה להקל ראשו כנגדה או להביט ביפיה…". 

שרצים

ש: האם מותר להשתמש בצעצועים בצורת שרצים לטיפול במשחק אצל פסיכולוג, לילד קטן הסובל מחרדות?

ת: אין בעיה. האיסור הוא רק אכילה, או מסחר בשרצים שגויים אוכלים (שו"ע יו"ד קיז).

תהילים להצלחה בטסט

ש: האם יש פרקי תהילים מיוחדים כדי להצליח בטסט?

ת: כולם מתאימים. ולצרף תשובה וצדקה.

דיווח על נזק

ש: ראיתי משאית ששברה תמרור וברחה. רשמתי מספרה. האם לדווח לעירייה?

ת: כן. החזרת אבידה.

האם השם רחל גורם לצרות

ש: יש לי צרות רבות ואמרו לי שזה בגלל שמי: רחל. האם לשנות?

ת: זהו שם מעולה. אין לשנות (ע' שו"ע יו"ד שלה י. וכשנשאל הגר"ח קניבסקי אותה שאלה, ענה: דברי הבל, המקור לאלו החושבים כך הוא ממה שמבואר בחזקוני שלרחל לא היה ילדים כיון שהיה חסר לה האות ה"א, ולכן נתנה את בלהה, שלה היה ב' ה"א והאחד יהיה בשבילה, אבל אין זה כלום, חדא, האי מעשים בכל יום שיש ילדים לנשים הנקראות רחל, ומה גם שבגמרא [שבת קנד ב. בכורות ג ב. ועוד] מובא "רב מרי בר רחל". ובאבות דרבי נתן [פ"ו] איתא: רחל אשתו של ר"ע – דרך שיחה א לד).

כבוד אב

ש: אם אבי צועק על אמי מותר לי לצעוק עליו משום כיבוד אם?

ת: לא. אלא לפנות אליו אחר כך ביחידות בענווה (שו"ע יו"ד רמ יא).

מניין של חב"ד

ש: האם מותר לי להתפלל בבה"כ של חב"ד משיחיסטים?

ת: בודאי. אנשים יראי שמים. אנא לחדול מפילוגים.

כשרות שחיטה של חב"ד

ש: האם אפשר לסמוך על כשרות של חב"דניקים משיחיסטים?

ת: בודאי. הם אנשים יראי שמים. לחדול ממחלוקות!

ספר תורה מהודר

ש: מה עדיף סופר מהודר שלא משלם מס הכנסה או סופר שמשלם מס הכנסה אבל הספר לא מהודר?

ת: ודאי סופר שמשלם מס הכנסה. גזל אינו רק הידור אלא איסור חמור.

חלוקת עיתון

ש: האם מותר לעבוד בחלוקת עיתון (צניעות, לשון הרע, כפירה וכו')?

ת: כן. א. כי תולים שאולי יקרא דברים כשרים. ב. כי השימוש לא מיידי. ג. כי זה מסחר.

צניעות בשחייה

ש: האם מותר לבנות להיכנס עם בגדים מלאים למעיין בו יש בנים?

ת: ודאי לא. הרי יש להתרחק מאד מאד. קצשו"ע לגר"ש גנצפריד קנב ח.

מסילת ישרים

ש: האם מסילת ישרים הוא רק לגברים או גם לנשים?

ת: בשווה.

כשרות האוכל בתל אביב

ש: אפשר לסמוך על רבנות ת"א?

ת: כן. וכן על כשרות של כל רב. קל וחומר רבנות עיר (נדה טו ב).

בשר אדם

ש: בטעות בלעתי חתיכת עור משפתיי. האם אני בשרי וצריך לחכות שש שעות?

ת: לא. בשר אדם הוא פרווה, וכן חלב אם, להבדיל.

סכין

ש: מותר לתת סכינים במתנה?

ת: יש חוששים אבל מן הדין אין שום בעיה.

לפני שיבה תקום

ש: האם עליי לעמוד גם בפני אישה זקנה? אני עובד במעון קשישים?

ת: כן. מעל גיל 70. לקום פעם ביום (שו"ת שאילת שלמה א שנא).

גאווה

ש: האם גאווה היא מידה רעה לעצמה או רק מביאה לדברים לא טובים?

ת: גם. עי' מוסר אביך.

לידת בית

ש: האם כדאי ללדת בבית באופן מתוכנן?

ת: לא. סיכון פי 3 למותו של הילוד. מחקר של AJOG כרך 201.