ביוזמת השרה גמליאל, הממשלה אישרה: תוקם רשות לאומית לצעירים - סרוגים

ביוזמת השרה גמליאל, הממשלה אישרה: תוקם רשות לאומית לצעירים

השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל: "הצעירים, בכל מדינה מתקדמת, הם הון אנושי ומנוע צמיחה עיקרי, ומשכך על הממשלה להכיר בכך שהם פלו באוכלוסייה עם צרכים ומאפיינים ייחודיים אשר מחייב מענה ממשלתי הולם. מדינות רבות ב OECD  כבר הכירו בכך ודאגו למנות גורמים ממשלתיים לטיפול באוכלוסיית הצעירים על צרכיה ומאפייניה. כעת, בזכות הרשות לצעירים, גם צעירי ישראל ייהנו מתכנית לאומית שתיתן מענה אמתי ומלא לכל צרכיהם"

ביוזמת השרה גמליאל, הממשלה אישרה: תוקם רשות לאומית לצעירים
  השרה לשוויון חברתי ח''כ גילה גמליאל בישיבת הממשלה (דוברות השרה)

לפני שעה קלה (ראשון) אישרה הממשלה את יזמתה של השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, ולפיה תוקם רשות לאומית לצעירים. הרשות עתידה לשמש כגוף המטה הממשלתי אשר תפעל ברשות ובסמכות לגיבוש תכנית לאומית אסטרטגית לטיפול והתמודדות עם צרכיה הייחודיים של אוכלוסיית הצעירים. מתוך כך, תהא הרשות הגוף הלאומי שיהיה אמון על תכלול ותיאום עבודת הממשלה בנושא הצעירים ובאחריותה להוביל תכנית אסטרטגית לאומית בנושא. בכך למעשה, בפעם הראשונה בתולדות ישראל תוכר אוכלוסיית הצעירים כשכבת אוכלוסייה בעלת מאפיינים וצרכים ייחודיים, המחייבים גיבוש מדיניות ממשלתית כוללת להתמודדות.

בעולם, מדינות מתקדמות רבות כבר הכירו בצעירים כשכבת אוכלוסייה בעל צרכים ומאפיינים ייחודיים, המחייבות איפוא טיפול ממשלתי ייחודי. כך למשל, באוסטריה פועל משרד המשפחה והצעירים המוביל אסטרטגיית צעירים ממשלתית, באירלנד ובקנדה פועלים משרדים לענייני ילדים וצעירים המובילים תכניות אסטרטגיות רב שנתיות לתחום הצעירים, ואילו בהודו זהו המשרד לענייני צעירים וספורט. בישראל, לעומת זאת, עד היום לא הוכרו הצעירים כשכבת אוכלוסייה ייחודית, והיום, עם אישור הממשלה את יזמת השרה גמליאל, יישרה ישראל קו עם מדינות מתקדמות והכירה בצעירים כשכבה ייחודית.

כאמור, עם הקמתה, תפעל רשות הצעירים לגיבוש תכנית אסטרטגית לאומית לעבודת הממשלה לקידום, פיתוח והעצמת הצעירים. בהחלטה נקבע כי בהיותה גוף המטה הממשלתית שיתאם ויתכלל את עבודת הממשלה בתחומי הצעירים, באחריות הרשות לקדם שיתוף ושיח בין מגזרי בתחומי הרלבנטיים לאוכלוסיית הצעירים, בין היתר על ידי שיתוף גופי צעירים יציגיים כהתאחדות הסטודנטים הארצית. בנוסף, נקבע כי הרשות תהווה מקור ידע והיוועצות במסגרת תהליכי קבלת ההחלטות הממשלתיים שיש להם השפעה על צעירים בישראל. כמו כן, תהא אמונה קידום ומעקב אחר תהליכי חקיקה שיש להם השפעה על צעירים בישראל, והצגת עמד לגורמים הרלבנטיים בתהליכי קבלת ההחלטות ומעבר לכך, להוביל ולקדם מחקרים לאומיים והשוואתיים בנושא הצעירים. אחת לשנה, נקבע בהחלטה, תציג רשות הצעירים לממשלה תמונת מצב לאומית בתחום אוכלוסיית הצעירים.

עוד הוחלט כי השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ושר החינוך נפתלי בנט ימנו ועדה מייעצת לקידום שיתוף צעירים בקבלת החלטות ובהתוויית מדיניות, שהרכבה כמפורט בהצעה להחלטה. לדיונים יוזמנו נציגים של ארגוני חברה אזרחית הפועלים לקידום אוכלוסיית הצעירים בישראל כגון התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. רשות הצעירים היא שתרכז את עבודת הוועדה, ותגיש את המלצותיה לשרים בתוך 180 ימים.

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, יוזמת הקמת הרשות לצעירים: "אוכלוסיית הצעירים בישראל היא משאב אסטרטגי לאומי, שקידומה יתרום לקידומה של המדינה, כלכלית וחברתית. הצעירים, בכל מדינה מתקדמת, הם הון אנושי ומנוע צמיחה עיקרי, ומשכך על הממשלה להכיר בכך שהם פלח באוכלוסייה עם צרכים ומאפיינים ייחודיים המחייב מענה ממשלתי הולם. כיום, הצעירים מנותקים מהמסגרות התומכות של המדינה ויוצאים לפרק חיים משמעותי בן כ 15 שנה בו הם צריכים להתמודד עם אתגרים וקשיים רבים ומורכבים בו זמנית. מדינות רבות ב OECD כבר הכירו בכך ודאגו למנות גורמים ממשלתיים לטיפול באוכלוסיית הצעירים על צרכיה ומאפייניה. כעת, בזכות הרשות לצעירים, גם צעירי ישראל ייהנו מתכנית לאומית שתיתן מענה אמיתי ומלא לצרכיהם. תכנית שתיטיב עם החברה הישראלית כולה. עם הקמתה, תתחיל הרשות בשקידה על תכנית לאומית אסטרטגית שתניב תכניות לאומיות להפיכת הצעירים בישראל למשאב לאומי".

אביב איטח, נשיא התאחדות הסטודנטים: "רשות צעירים בישראל היא בשורה משמעותית שתקדם בשלב נוסף את מיקומם של צעירים במדינה בסדר העדיפויות הממשלתי. אני מברך על ההחלטה ומודה לשרה גמליאל על היוזמה ושיתוף הפעולה".

רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: ״הבוקר נפלה החלטה חשובה וחיונית לכ-20% מאוכלוסיית המדינה. המשימה הראשונה של הרשות לצעירים, חייבת להתמקד בצמצום מהיר ודרסטי של הפערים בין המרכז והפריפריה החברתית-גיאוגרפית. זוהי משימה לאומית שכל צעיר בישראל יקבל את מלוא ההזדמנויות להשכלה ופיתוח אישי. אני מברך את השרה גמליאל על הקמת הרשות, אנחנו נוודא שזו אכן תקום ותממש את יעדה, כמובן שנהיה שותפים מלאים בשיפור חיי הצעירים בישראל״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו