סנסציה במפלגת העבודה: אבי גבאי ניצח - סרוגים

סנסציה במפלגת העבודה: אבי גבאי ניצח

דרמה במפלגת העבודה: אבי גבאי שהצטרף לא מכבר גבר על עמיר פרץ בבחירות ליו"ר העבודה. 52% מהמתפקדים בחרו בגבאי מול 47% בפרץ שניצח בסיבוב הראשון

author-image
סנסציה במפלגת העבודה: אבי גבאי ניצח
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

מפלגת העבודה בוחרת יו"ר חדש.

ההצבעה בקלפיות הסתיימה. 59% מכלל 52,500 המתפקדים מימשו את הצבעתם, או במילים אחרות כמעט 31,000 מתפקדים, מספר כמעט זהה לסיבוב הראשון.

בתום ספירת הקולות עלה כי אבי גבאי זכה ב-52.4% 16,080 קולות ואילו עמיר פרץ 47.6% בלבד 14,734, נזכיר כי בסיבוב הראשון פרץ הוביל בפער של יותר מאלפיים קולות.

הנצחון של גבאי הוא דרמה משום, שהוא הצליח לנצח את היו"ר הישן, ההסתדרות, אראל מרגלית, יו"ר קק"ל דני עטר וח"כ איציק שמולי – שנחשבים הכוחות החזקים בשטח. עם גבאי היו שלי יחימוביץ', סתיו שפיר ורויטל סוויד.

ח"כ שלי יחימוביץ' שתמכה בגבאי מסרה: "בחירתו של אבי גבאי היא הישג מדהים ומרגש המעיד יותר מכל על כך שמפלגת העבודה היא מפלגה חפצת חיים, חכמה ודמוקרטית שיכולה לשמש דוגמא ומופת למערכת הפוליטית בישראל. זכינו ביו"ר מפלגה נקי כפיים, אמיץ ויוצא דופן בכישוריו, ומחר נקום לבוקר של תקווה".

מפלגת עורפת ראשיה

במפלגת העבודה אוהבים להחליף ראשי מפלגה בכל 3 שנים בממוצע. בשנת 88' עמד בראש המפלגה שמעון פרס, ואחרי התרגיל המסריח נבחר רבין שניצח את בחירות 92', לאחר הירצחו נבחר שמעון פרס שהפסיד שוב, הפעם לנתניהו. אהוד ברק סחף את המפלגה לניצחון בבחירות 99' – הפעם האחרונה בה עמדה בראשות המדינה, אך פרש אחרי התבוסה לשרון בשנת 2001, אז נבחר פואד בן אליעזר. לקראת בחירות 2003 הוחלף פואד בעמרם מצנע, שהפסיד לשרון ובמקומו הפתיע עמיר פרץ שניצח את היו"ר הזמני שמעון פרס.

אחרי התבוסה בבחירות חזר אהוד ברק ונבחר ליו"ר המפלגה בבחירות 2009, אך התפלג למפלגת עצמאות, ובקרב על הירושה ניצחה שלי יחימוביץ' את עמיר פרץ ועמדה בראש המפלגה בבחירות 2013. יחימוביץ' הפסידה להרצוג שהביא את המפלגה להישג שיא של 24 מנדטים בריצה המשותפת עם התנועה של ציפי לבני בבחירות 2015, אך הודח בשבוע שעבר.

במקביל בליכוד עמדו באותם השנים שלושה יושבי ראש. יצחק שמיר, בנימין נתניהו ואריאל שרון. הערב התמנה היו"ר החדש, ה-11 במספר בשלושים שנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו