גוגל נאלצת לשנות כיוון, לאחר 13 שנה בהם גוגל היתה סורקת כל מייל בתיבת ה-Gmail, במטרה לזהות תחומי עניין לפיהם תתאים עבור כל משתמש את הפרסומות הרלוונטיות שיכולות לעניין אותו- גוגל נאלצת לשנות את השיטה המוכרת.

לפי הדיווחים ברשת: שינוי הגישה הפעם לא קרה דווקא בזכות שיעורי בית עצמיים של גוגל לשיפור השירות, אלא בגלל מפרסמים שמשלמים סכומים נכבדים עבור הפרסום בגוגל והתלוננו על כך שהשירות הנ"ל לא מצליח להניב תוצאות.

תנסה לחזק את הקיים

ככל הנראה כרגע גוגל תנסה להעניק למשתמשיה ב-Gmail חווית גלישה עם פרטיות מלאה ותנסה לחזק את שירותי הענן שלה לעומת המתחרים-  אמזון ואפל, הנחשבים לחזקים יותר כשמדברים על גיבוי.

תפסיק לחטט לנו (צילום: שטארסטוק)

"הערך של גוגל הוא עצום, גם למשתמשים העסקיים וגם למשתמשים החינמיים" אמרה ראש חטיבת הענן של גוגל, דיאן גרין "גוגל היא ספקית המייל הגדולה ביותר בעולם עם 1.2 מיליארד חשבונות. אף שירות אחר לא מגן על המשתמשים שלו נגד ספאם, פריצות, פישינג בהצלחה כמו ג'ימייל. המשתמשים העסקיים וגם המשתמשים החינמיים יכולים להיות בטוחים שגוגל עושה כל שביכולתה כדי להמשיך ולתת פרטיות ואבטחה גבוהה".

פרטיות לא תוביל להפסקת פרסומות

הפסקת סריקת המיילים כמובן לא תפסיק את הפרסומות, שהן מקור הרווח העיקרי של גוגל, אך תביא למציאת פתרון פרסום גם בלי לפגוע בפרטיות המשתמשים.

לפי גוגל, החברה תמשיך לספק פרסומות בתיבת המייל, אך תתאים אותן בצורה שבה היא מספקת פרסומות בשירותים אחרים שלה, כמו ביוטיוב שם היא מתאימה על פי הרגלי הגלישה ושימוש בשירותים אחרים של החברה.