ליברמן על כשלונו הכפול: 'קורא לחבריי לחזור לשפיות' - סרוגים

ליברמן על כשלונו הכפול: 'קורא לחבריי לחזור לשפיות'

שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייחס לשני החוקים שעברו היום בממשלה ובועדת השרים לחקיקה: ביטול מתווה הכותל, וחוק הגיור המקבע כי רק גיורים של מנהלת הגיור הארצית יהיו תקפים בישראל. וקורא לחבריו: "ללכת בדרכם של הרצל, ז'בוטינסקי ומקס נורדאו"

author-image
ליברמן על כשלונו הכפול: 'קורא לחבריי לחזור לשפיות'
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייחס לשני החוקים שעברו היום בממשלה ובועדת השרים לחקיקה: ביטול מתווה הכותל, וחוק הגיור המקבע כי רק גיורים של מנהלת הגיור הארצית יהיו תקפים בישראל.

לשתי ההחלטות התנגדה 'ישראל ביתנו', ומאיימת במשבר קואליציוני, ללא שיניים. נזכיר כי ליברמן הצטרף לממשלת 61, כך שגם פרישתו לא תפיל את הממשלה, בעוד פרישה של החרדים תוביל את הכנסת לבחירות.

"ביטול ההחלטה היום מהווה פגיעה קשה באחדות העם היהודי, בקהילות יהודיות ובמרקם היחסים בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות. חוק הגיור מרחיק כל מי שמנסה ורוצה להתקרב ליהדות", אומר ליברמן בהודעה שפרסם מיד לאחר האישור בממשלה.

על מתווה הכותל הוא אומר: "בינואר 2016 אושר מתווה התפילה בכותל, באופן שהובא על ידי מזכיר הממשלה דאז אביחי מנדלבליט, שלא חשוד כמי שמוביל אג'נדה אנטי דתית או כמי שמתנכל לחרדים. גם שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואילת שקד, הצביעו אז בעד המתווה. ביטול ההחלטה היום מהווה פגיעה קשה באחדות העם היהודי, בקהילות יהודיות ובמרקם היחסים בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות."

פוגע במערך הגיור של צהר

על חוק הגיור, עליו מבטיחים בישראל ביתנו להילחם ועבר היום בועדת השרים לחקיקה, אמר ליברמן: "חוק הגיור במתכונתו הנוכחית מרחיק כל מי שמנסה ורוצה להתקרב ליהדות. החוק הזה פוגע במערך הגיור של רבני צהר, ופוגע בסיכוי של אזרחים רבים בישראל, שעלו לארץ מכוח חוק השבות, משרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים – להימנות על העם היהודי. בשנים האחרונות עשה מנהל הגיור הכול על מנת להקטין את מספר המתגיירים, באופן כזה שאפילו רות המואבייה לא הייתה מצליחה לעבור גיור בנוסח הנדרש ממתגיירים היום. השינוי היחידי שדרוש היום בנושא גיור הוא החזרת הסמכות לרבני הערים להקים בתי דין לגיור, ולגייר בכל עיר ועיר, כפי שהיה נהוג עד אמצע שנות התשעים."

ליברמן סיכם: "אני קורא לחבריי במחנה הלאומי לחזור לשפיות, למנוע את הקרע בתוך העם היהודי, וללכת בדרכם של הרצל, ז'בוטינסקי ומקס נורדאו".

נזכיר כי מקס נורדאו התחתן עם גויה, והראי"ה קוק אמר עליו: "הוא תועבת נפשי ונפש כל מי שיש בו זיק יהדות, ואין כדאי להתפאר ולהתברך בפסלו של אותו רשע." לזכותו ייאמר כי סרב למלא את מקומו של הרצל בראשות הקונגרס הציוני משום שהיה מתבולל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
המרגל פותח את פיו...
עם ישראל חי | 25-06-2017 17:36
מכין את מדינת ישראל לפי התורה הקומוניסט לא רחוק היום, שרוסיה תשתלט עלינו (או שכבר השתלטה) רחמנא ליצלן...
הרצל רצה לנצר את היהודים
מושחת | 21-08-2017 18:27
כל השלושה זבל אשפה גועל נפש הרצל רצה למצר את יהודי אוסטריה ובמקום זה רצחו אותם כי לא באו . לא עשה ברית מילה לילדים שלו ושנא את הדת היהודית .. זה הרצל תלמדו והשאר יותר גרועים
מזל שמקומך הוא רק מאחורי המקלדת ולא מעבר לך.
גזען קטן ושפל | 26-06-2017 14:26
ליברמן צודק ומזל שמוקמו הוא בהובלת המדינה, ומזל עוד יותר שאנשים כמוך מבלים את זמנם בבית ובמקסימום בכתיבת תגובה או בחיפוש עבודה שמתאימה לגודל שלך. הקנאה שלך על ליברמן זועקת!