כל אחד קם בשבת בבוקר ומנסה להיות מקגיוור.

ההינדוס של הפלטה כך שמצד אחד האוכל יתפוס מרחק מהפלטה ומצד שני הוא יתחמם הביאו את עם ישראל להמציא שלל פטנטים כדי להתגבר על הבעייה ההלכתית של חימום יתר של האוכל.

סירים הפוכים, תבניות מתכת, סכו"ם שמסודר לסרוגין, כל אחד והשיטה שלו איך לחמם את סעודת השבת, כשהחשש הגדול הוא שהאוכל לא יתחמם או יותר גרוע, שמישהו יפיל את הקונסטרוקציה שבנית על הפלטה.

גם אבישי שושני, איש עסקים שומר מצוות העוסק בתחום התוכנה, היה מתוסכל כמעט בכל שבת קודש, כשהוא נאלץ לגייס את כושר האלתור שלו על מנת לייצב סירים על פלטת השבת, באופן שיהיה מותר הלכתית לחמם את המזון.

שושני, שהחליט לעשות מעשה – גייס מהנדסים, הרצה בפניהם על הבעיות ההלכתיות, הציע פתרונות וצירף למשימה את אחיו אמיר, ויחד נולד מוצר מהפכני. הרעיון החדש שולל את כל ההסתייגויות ההלכתיות באלתורים ומוצרים אחרים שניסו ולא בהצלחה, לפתור את סוגיית חימום האוכל, בעידן החשמלי.

יושב בנחת על הפלטה

הפתרון שזוכה להתעניינות אדירה ומכירות מפתיעות בהיקפן הוא 'על פלטה', רשת מתוחכמת בשני גדלים שניתן לקבע על הפלטה ללא כל קושי או סיכון, בטיחותי או הלכתי.

ה"על פלטה" היא מעין רשת ברזל, היושבת על הפלטה המקורית. הייחודיות של הרשת היא בכך שהיא מתלבשת בדיוק על הפלטה, כך שאין חשש שהסירים החמים יפלו במהלך השבת.

מצד שני, גובה הרשת, הוא כזה, שמבטיח מצד אחד את חימום האוכל, ומונע את הבעיות ההלכתיות שבחימום יתר.

יושב בנחת על הפלטה (ג'ואי כהן)

יתרון נוסף של ה"על הפלטה" הוא בכך שהיא אינה קבועה, ניתן להניחה רק אחרי סעודת ליל שבת, בשביל סעודת שבת בבוקר. עובי הרשת הוא רק 2 ס"מ, כך שגם האכסון שלה נוח.

החסרון היחיד של "על פלטה" הוא בכך שהוא תופס את כל מקומה של הפלטה. בבתים בהם נוהגים לאכול חמין בשבת בבוקר, יצטרכו לשים את הרשת, כבר בליל שבת או למצוא פלטה אחרת עבור החמין. אפשרות שלישית פחות נוחה, היא הרמת הסיר והשחלת ה"על פלטה" מתחתיו בשבת בבוקר, מה עלול לגרום בעיות הלכתיות אחרות.

לרשת של 'על פלטה' מוצמד אזיקון ובו אישור ממכון צומת, כי המוצר נבדק הלכתית ואינו מביא לחימום של "יד סולדת". מכון צומת גם מאשר שגם שאר הבעיות ההלכתיות האחרות, (מחזי כמבשל, למשל) אינן חלות על המוצר.