בנט ושקד: זה "פרס לטרור" נדרוש הקפאת התכנית - סרוגים

בנט ושקד: זה "פרס לטרור" נדרוש הקפאת התכנית

חברי הקבינט של הבית היהודי מתנגדים להפשרת הבנייה החד צדדית: "נדרוש הקפאת התכנית עד לדיון מחודש בקבינט או עד שיווק של 14 אלף יחידות דיור לישראלים בשטח סי"

author-image
בנט ושקד: זה "פרס לטרור" נדרוש הקפאת התכנית
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הקפאת הבנייה ביו"ש, שני חברי הקבינט של הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, מגיבים לחשיפה הערב לפיה ישראל התירה לבנות 14,000 יחידות דיור בשטחי C לטובת העיר קלקיליה.

"התנגדנו לתכנית המכונה "מקל וגזר", שהיתה ונשארה תכנית של פרס לטרור, ושל קידום ההשתלטות הפלסטינית על שטחי סי.", מסרו השניים, "אין ספק שמשמעות התכנית מחמירה אל מול ההיקפים המצומצמים מאד של בניה שאישר רוה"מ לישובים הישראלים."

"על ממשלת ישראל לקדם את האינטרסים הישראליים ביו"ש, ולא את אלה של הפלסטינים. לנוכח משמעויות אלה נדרוש הקפאת התכנית עד לדיון מחודש בקבינט או עד שיווק של 14 אלף יחידות דיור לישראלים בשטח סי."

בונים 14,000 דירות לערבים

הערב פרסמנו בסרוגים כי לא פחות מ 14,000 יח"ד, עבור 50,000 תושבים פלסטינים אושרו להפקדה באזור C שבאחריות ישראלית מלאה עבור העיר קלקיליה. תוכנית שתכפיל את העיר, הנמצאת בשטח A על חשבון שטח C המיועד לפיתוח ההתיישבות הישראלית, ותצמצם מאד את המרחק בין העיר הפלסטינית לישוב הישראלי צופים, שלמעשה יכותר ע"י השכונות המתוכננות החדשות של קלקיליה.

זאת בזמן שעבור כלל ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון, המונה כ 450,000 נפש אושרו ע"י הממשלה לפני כשבוע כ 2,000 יח"ד בלבד.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מדובר בתוכנית שהובאה ע״י שר הביטחון בשנה שעברה ואושרה ע״י הקבינט. מאז אושרו לתכנון ולבנייה מעל 10,000 יחידות דיור להתיישבות היהודית, ולכן הטענה אינה נכונה ואף אבסורדית."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו