סגן שר החינוך, מאיר פרוש מ'יהדות התורה', תוקף את חברו לסיעה משה גפני בעקבות דבריו מוקדם יותר לפיהם "הפלסטינים היו פה לפנינו".
פרוש, שלא הסתיר את זעמו על דבריו של גפני, אמר: "אולי גפני הגיע אחרי הפלסטינים". לדבריו: "אני נמצא כאן שמונה דורות".
על כך שגפני מגדיר את עצמו כאיש שמאל אמר פרוש: "כל ההתחבקות עם השמאל היא תמוהה, מרגיזה ואין בה כל תועלת. אמרתי לו את זה כבר בישיבת הסיעה לפני שבוע".
גם ב"מטה החרדי בליכוד" תקפו את דבריו של גפני ואמרו כי "האיש מנותק לחלוטין מהציבור החרדי".
לדברי גורמים במטה: "כשהזהרנו בערב הבחירות ש"גפני הוא שמאל", התכוונו לכך. הציבור החרדי מתנגד להזיות המשיחיות של השמאל, ומתנגד נחרצות להפקרת חבלי ארץ לידי המרצחים הפלסטינים".
מה דעתך בנושא?
7 תגובות
0 דיונים
מכה לפרקליטות: הרב איראם שליטא שוחרר למעצר בית. בית המש
מכה לפרקליטות: הרב איראם שליטא שוחרר למעצר בית. בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות לעצור עד לתום ההליכים החרדי שאמר לראש אכ"א כי יש דין ויש דיין...
13:14 15.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשרי עין ראתה כל אלה
אשרי עין ראתה כל אלה ! הצלחה רבה לכנס האדיר בניו יורק * למרות נסיונות ההתנכלות לכנס הרבבות נרשמה התענינות רבה בכל העולם * כלי תקשורת רבים העבירו את האירוע...
אשרי עין ראתה כל אלה ! הצלחה רבה לכנס האדיר בניו יורק * למרות נסיונות ההתנכלות לכנס הרבבות נרשמה התענינות רבה בכל העולם * כלי תקשורת רבים העבירו את האירוע בשידור חי לכל רחבי העולם * הוכח: גדולי ישראל לא יכנעו ללחצים ויאבקו בכל כוחם על דם לבה של היהדות החרדית * במקביל כתבו גדולי ישראל ביניהם גם הספרדים בארץ מכתב בו הם קובלים על נסיונות הצבא לשטות בבחורים ספרדים ולגייסם לצבא. המסקנות הראשוניות מכינוס הרבבות בארה"ב: המערכה הרחבה שהתגבשה לאחרונה בענין "גזירת הגיוס השמד" באה לידי ביטוי גם בארוע הגדול שהתקיים בס"ד. המאמצים שהושקעו בשבוע האחרון כדי לסכל את הצלחת העצרת, מהשמים לא עלו יפה. הציבור החרדי בארה"ב הצביע ברגליו והמונה האלקטרוני שמוצב בכניסות לאיצטדיון מנה 26 אלף משתתפים. גם הנסיון לשוות לכינוס אופי של ארוע סאטמרי פנימי, לא עמד במבחן המציאות. זקן ראשי הישיבות וחברי מועצת גדולי התורה בארה"ב, הגר"א שכטר שליט"א, השתתף בכינוס ונשא בו נאום תקיף נגד חוק הגיוס. הדבר נחשב צעד נדיר מבחינת ראש ישיבת רבינו חיים ברלין שיצא מגדרו הפעם, כי מעטים הארועים הפומביים בהם הגר"א שכטר שליט"א נושא דבריו. תלמידיו ציינו אמש כי גם בועידות השנתיות של אגו"י הוא ממעט לנאום בפומבי. הפתעה נוספת: הגר"א פלדמן שליט"א, שנמצא עתה בארץ לרגל נישואי נכדתו, הביע הזדהות באמצעות מכתב ברכה ששיגר לארוע. הגר"א פלדמן, ראש ישיבת נר ישראל בבלטימור, נחשב אף הוא מבכירי המועצת בארה"ב. בנוסף הוא נמנה על החותמים במכתב הידוע שבו פנו גדולי התורה מארה"ב לגדולי התורה וראשי הישיבות בישראל ושטחו בפניהם שורה של שאלות בענין הגיוס. מתברר שלמרות המאמצים לשכנע את החותמים לחזור בהם מהמסר של המכתב ושלא לעסוק עוד בענין הגיוס, הם עומדים בדעתם ונחושים להביע עמדתם המביעה דאגה מהמצב השורר בישראל. הדבר בא לידי ביטוי גם בהשתתפותו של האדמו"ר מפעשווארסק שהגיע מאנטוורפן שבבלגיה. מדובר באחד מחשובי האדמו"רים שיש לו השפעה משמעותית על כלל החוגים החסידיים. בנוסף, מדובר בצעד המתפרש כהחלטה שבה ביקש האדמו"ר מפעשווארסק להוכיח כי לא השתכנע מהמכתב ששיגר אליו בשבוע שעבר ראש ישיבת סלובדקה הגר"ד לנדא בדברי שקרים ממש. כזכור, ראש ישיבת סלובדקה כתב במכתבו שקרים גלוים נחרצים וטען כי ביחס לכל "הדיבורים והמעשים הקשורים לענייני חידוש גזירת גיוס בני ישיבות, ראוי למעשה שיהיה שקט ולא ידברו, ולא יעשו פעולות מלחמה והתגרויות, כי המצב כעת בעצמותו אין בו שינוי לרעה מאשר מקודם ואדרבא. ומי יודע מה יוכל לקרוא חלילה לכל עולם התורה בארה"ק, על ידי דרכים ופעולות חדשות". אלו מאגודה ודגל התורה ופלג בני ברק וכו' שניהלו את קרב הבלימה מול החזית המתגבשת בחו"ל, הביע תקוה כי המכתב ימנע את השתתפותו של האדמו"ר בעצרת. אך למרות זאת, כאמור, האדמו"ר מפעשווארסק הופיע בכינוס והעניק גיבוי גלוי למאבק נגד חוק הגיוס. השתתפו ונשאו דברים אדמו"רים חשובים בארה"ב, וכן דוברים ליטאיים בכירים, כמו הגרי"י קלמנוביץ שהשמיע דבריו בשידור מישראל והגרש"א לוין שהגיע במיוחד מארגנטינה. כן נשאו דברים בשידור מישראל מרן גאב"ד העדה החרדית הגרי"י וייס וכ"ק הגאון הצדיק המקובל הגרי"מ שכטר, ובשם כל העדה החרידית הגאון רב אולמאן. שם גם מתחו ביקורת קשה על מה שכינו "נסיונות ההשתקה של גזירת הגיוס" והאשימו חוגים חרדיים שמנסים לחפות על הבעיות הקשות הקיימות, לטענתם, בשל חוק הגיוס. כמה מהם מחו נגד "נסיונות הדיכוי של השלטון הנוהג כמו תקופת סטאלין ברוסיה" וציינו את הפוגרומים והאלימות הקשה של המשטרה בשכונת מאה שערים וכן את המעצרים של ראשי עתון הפלס לפני מספר שבועות "רק מפני שזהו העתון היחיד בישראל שבוקע את חומת השתיקה ומוחה נגד גזירת הגיוס". כפי שנראה, בס"ד הפולמוס שנתלהט לאחרונה בנושא הגיוס, לא יירד מסדר היום בזמן הקרוב וימשיכו להסעיר את הציבור החרדי. המכשיר באולם קובע מספר '26060’נכנסו לאולם. גם נשמע מ'הגאון הצדיק גדול הדור רבי יהודה עדס שליט"א: "יש גזירת הגיוס ויש גזירת החינוך" לאחר שחרית, התייחס הגאון רבי יהודה עדס בפני תלמידי ישיבתו ל"גזירת הגיוס" ואמר כי זו "שואה רוחנית", וכן ל"גזירת החינוך" כשאמר כי מטרת משרד החינוך הינה "לעקור את האמונה" ח"ו. לאור הדיונים הרבים בנושא הגיוס וניסיונות ההתערבות בחינוך ילדי ישראל התייחס הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת "קול יעקב", למצב כאשר לאחר תפילת שחרית נשא דברים בפני תלמידי הישיבה בראשה הינו עומד. הגר"י עדס לא התייחס באופן ספציפי לאירוע כזה או אחר אלא דיבר בכאב על המאבקים של היהדות החרדית בשמירה על טוהר החומות. השתוממתי לשמוע שבוגרי ישיבתנו שולחים לשאול מה דעתי על הגזירות של ממשלת ישראל. אחזור על מה שאמרתי כאן בפני בני הישיבה לפני כמה חודשים. וז"ל הזהב: גזירת הגיוס היא שואה רוחנית על כל עם ישראל בכלל ועל עולם התורה בפרט. לצערנו מתעצמת מיום ליום גזירה זו וכבר אכלה חלק גדול מבני התורה. גזירת הגיוס היא שואה רוחנית על כל עם ישראל בכלל ועל עולם התורה בפרט. לצערנו מתעצמת מיום ליום גזירה זו וכבר אכלה חלק גדול מבני התורה. בנוגע לגזירת החינוך אחזור מה שאמרתי לפני כמה חודשים בפני מאות אברכים בכנס בוגרים שהתקיים בחדר האוכל. ממשלת ישראל, משרד החינוך, והמחוז החרדי, שמו לנגד עיניהם מטרה לעקור מילדי ישראל את האמונה בבורא עולם בטענה שאמונה בד’זה דבר מופשט ואי אפשר ללמד ילדים דבר מופשט. פניתי אז אל ראשי הישיבות שאם לא נעמוד על המשמר נקבל לישיבות בחורים שלא מאמינים בי"ג עיקרים. לעמוד על המשמר הכוונה שכל ראש ישיבה במקום שהוא נמצא ומכיר את מנהלי החיידרים ומנהלי הגנים עליהם לומר למנהלים אנחנו לא מוכנים לקבל שום פיקוח על הדרך איך ללמד את בנינו ובנותינו תורה, לא יעלה על הדעת שאנשים שכופרים בתורה [כמו וועד הישיבה] יכתיבו לנו היאך ללמוד. ________________ החלטת העצרת א. רבבות אלפי ישראל בראשות כ"ק מרנן האדמורי"ם, רבנים וראשי הישיבות שליט"א, התכנסו היום יום א’ שלח תשע"ז למחות נגד שלטון הרשע בארה"ק שחרט על דגלו מלחמה על הדת, ובפרט על הגזירה הנוראה שנתחדשה בשנת תשע"ו, שכבר יצאה אל הפועל, שמעבירים בכל שנה מכסות של כמה אלפי בחורים ואברכים חרדים לצבאם המשוקץ, אשר די בזה לזעוק ולהריע, ומכל שכן כשמטרתם גלויה להעביר את כל אותם בחורים ואברכים על הדת ע"י שמערבים אותם בתרבות אנשים חטאים וכופים אותם על ג’ החמורות רח"ל, שזהו "שעת השמד" כפשוטו ...
המשך 14:42 13.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משפחת פרוש
העולם אומרים שמשפחת פרוש מאילו שרצו לבטל הכינוס, לבטל העצרת, הם היו ממשפחת פרוש, וכבר אמר שלמה המלך לב כסיל ......לשמאלו. השם פרוש כשמו כן הוא..... חז"ל אמרו (פסחים...
העולם אומרים שמשפחת פרוש מאילו שרצו לבטל הכינוס, לבטל העצרת, הם היו ממשפחת פרוש, וכבר אמר שלמה המלך לב כסיל ......לשמאלו. השם פרוש כשמו כן הוא..... חז"ל אמרו (פסחים מ״ח:) שנה ו"פירש" קשה מכולם. עי"ש, כי תורתו נפגמה, וזה חמור יותר ממי שלא למד בכלל. פירש = פרוש. יש כתיב ויש קרי ודו"ק. ולפסק הלכה ולמעשה אם הם מגינים על וועד הישיבה הם מאלו ש"פרשו" מהתורה הקדושה. לדוגמא: גם היה עוד משכיל כמותם, ידוע שקראו לו "מנדלסון", ימש"ו והוא היה ירא שמים בתחילת דרכו עד ש"פרש" וכבר אמרו חז"ל שנה ופירש קשה יותר מכולם. מנדלסון ידע והבין במה תלויה קדושתו של עם ישראל, ועל פי זה עמל ברשעותו להפריש את תמימי ישראל מדרך הישר. פעם הוא נטפל לקבוצה של יהודים ושכנעם בכל מיני שכנועים שיתרחקו מדרך התורה רח"ל, והיו אותם יהודים מתקשים להפסיק להניח תפילין ושאר דברים, כי הם היו רגילים בכך מילדות. אמר להם מנדלסון שר"י, האם אתם נוטלים ידים? אמרו לו: כן, ואנו מאוד מקפידים בזה. אמר להם, עתה הבנתי שאתם עדיין קשורים בעבותות הקדושה ביהדות, כיון שנטילת ידיים מביאה קדושה, ואמר להם שמעתה יקפידו להמנע מנטילת ידיים ומעתה תוסר הקדושה מהם, ויוכלו בנקל להתנתק רח"ל ממצוות שהיה להם קשה עד כה להתנתק מהם. זה רק דוגמה מ"פרוש" והמבין יבין.
המשך 12:23 13.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורי
לך תשאל את אברהם אבינו
12:09 13.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מדבר שטויות.
00:33 13.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי
בסד הרב משה גפני אתה אידיוט או שמשחק אותה אידיוט. אתה מההיסטוריונים החדשים שמשכתבים את ההיסטוריה.
23:30 12.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מעניין
סיפור אמיתי שהיה: ויהי ביום השישי ויבוא החרדק השפל ליפמאן לשוק מאה שערים. ויבקש לקנות ספר בחנות עין יעקב. ויראו אותו סיקריקים ויפיצו קול שמועה במחנה. ויתגודדו סיקריקים על פתח...
סיפור אמיתי שהיה: ויהי ביום השישי ויבוא החרדק השפל ליפמאן לשוק מאה שערים. ויבקש לקנות ספר בחנות עין יעקב. ויראו אותו סיקריקים ויפיצו קול שמועה במחנה. ויתגודדו סיקריקים על פתח החנות ויבקשו לשבור הדלת. ויאמרו למוכר שמעון גוטפרב הוציא אלינו את האיש החרדק ונדעה אותו. וימאן גוטפרב. וימלט את החרדק מן הפתח האחורי ויברח לרחוב מאה שערים. והסיקריקים הוכו בסנוורים. ויבואו סיקריקים אחרים לרחוב מאה שערים. ויבקשו לדעת את ליפמן. ויבואו רבי אהרלך שהם בעד חרדקים וימלטוהו ממאה שערים. ויבואו הרוצחים קלגסי הציונים וירביצו מכות נמרצות בכל חובש כובע שחור נמוך ותרב התאניה.
המשך 21:43 12.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר