"מה שמתחולל בגזרת צו האלוף הוא ביזיון ושערורייה" - סרוגים

"מה שמתחולל בגזרת צו האלוף הוא ביזיון ושערורייה"

חברי ועדת השרים לחקיקה, הגיעו היום לועדת הכנסת, כדי לדון באי החלת חוקי הכנסת ביו"ש: "הנחנו את השרים שהחל מתאריך ה-1.6 בכל הצעת חוק ממשלתית תהיה התייחסות לתושבי יהודה ושומרון"

"מה שמתחולל בגזרת צו האלוף הוא ביזיון ושערורייה"
  כל הצעת חוק, תתייחס גם ליו"ש. שקד, בן צור, לוין ובן דהן

שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין, מובילי היוזמה להשוואת חקיקה ביהודה ושומרון התארחו הבוקר בדיון בנושא השוואת חקיקה בוועדת הכנסת, בכנס לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים.

עיקר הטענות בנושא החקיקה מתייחסות להחלת החוק הישראלי ביו"ש. המצב הקיים הוא שבשל העובדה שהשטח לא סופח, החוק הישראלי חל בו רק מתוקף צו אלוף, כך יוצא שחוקים שהכנסת חוקקה מתעכבים, עד שאלוף פיקוד המרכז לא חותם עליהם. כך למשל חוק השקיות, לא חל ביו"ש, אך מנגד גם חוקים חברתיים וזכויות לנשים הרות למשל, אינם בתוקף.

שר התיירות יריב לוין אמר בכנס: "הגיע הזמן לשחרר את תושבי יהודה ושומרון מהמשטר הצבאי. יש להעביר סמכויות מהמינהל האזרחי למשרדי הממשלה ולשנות את חיי התושבים באופן דרמטי.

"מה שמתחולל בגזרת צו האלוף הוא ביזיון ושערוריה וביטוי ליחס מפלה ומתעמר שמופנה להתיישבות ולמתיישבים ביהודה ושומרון בניגוד מוחלט למדיניות הממשלה. הגיע הזמן שהמערכות יתפנו ממרדף אחרי חוות בודדים ויתעסקו יותר בהחלת החקיקה על התושבים. הסלקטיביות צריכה להסתיים. חיכינו 50 שנה וזה הזמן לשנות גישה – החוק יחול ביהודה ושומרון, ורק אם יש סיבה מיוחדת שלא- ינומק וייבדק.״

כל הצעת חוק ממשלתית תתייחס גם ליו"ש

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "אנו מנסים לשנות את מציאות החקיקה בכנסת. השר לוין ואני הנחנו את השרים שהחל מתאריך ה-1.6 בכל הצעת חוק ממשלתית תהיה התייחסות לתושבי יהודה ושומרון, בין אם בחקיקה ראשית, בין אם דרך צו אלוף או בכל דרך אחרת.

מבדיקה שעשינו בכנסת האחרונה ראינו שחוץ מחוק ההסדרה הידוע רק ארבעה חוקים בלבד התייחסו לתושבי יהודה ושומרון; חוק האומנה, חוק השירות האזרחי, חוק התייעלות כלכלית וחוק איסור אפליה במוצרים. אין עבודה מהירה לצערינו בייצור צווי אלוף, משרד הבטחון לא עומד בקצב הזה."

השרה סיפרה: "ישבתי לכמה ישיבות עם סגן שר הבטחון, הרב אלי ועם המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, שעשה יום עיון לכל היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה כדי שילמדו על ההוראה שלנו וגם בכדי שילמדו כיצד להתייחס אליה ועל ההשלכות של ההנחייה. אני אישית דאגתי להקצות במשרד המשפטים עוד שני תקנים על מנת להאיץ את הקצב של יצירת צווי אלוף ונרמול היחסים של תושבי יהודה ושומרון.

אין ספק שהחיים של תושבי יהודה ושומרון צריכים להיות שווים לחיים של תושבי ישראל הקטנה. אך טריוויאלי ומתבקש לתת מענה ל 450,000 אזרחי ישראל. זה לא צריך לקרות רק כשיש אג'נדה כלכלית כמו בחוק השקיות, שאז דואגים להוציא צו אלוף מהר. זה צריך לקרות בכל חוק. השר לוין ואני, מתוך כיבוד הריבונות והעצמאות של החכים, הכנו את המכתב רק לשרי הממשלה אבל טוב יעשו החכים אם יחילו את הבקשה שלנו גם על חברי הכנסת, לפחות של הקואליציה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ציבור יקר
מתנחל ציוני דתי | 06-06-2017 13:19
אתכם לא מעניין 1. הילדים חולי הסרטן שאיבדו את רפאיהם 2. לא מעניין אתכם שרב שהורשע במעשה מגונה בתלמיד חוזר להרביץ תורה ברבים 3. שמנהיג שלכם (ח"כ) שחשוד בפגיעה בנשים ממשיך לכהן כאילו לא קרה דבר 4. לא מעניין אתכם שנוער מתברבר בחופי הכנרת מאבד את הראש ושקוע בסמים 5. שחינוך הממ"ד ברמה נמוכה מאוד יחסית לחינוך הממלכתי מעניין אתכם 1. עמונה 2. פרחחי נוער הגבעות איך לעזור להם להמשיך להשתולל אתם ציבור שאיבד את דרכו
אתה בטוח שאתה מתנחל דתי ציוני???
רועי | 06-06-2017 14:53
כי אם אתה כן אז אתה בוודאי יודע שהציבור הכי חברתי בארץ זה הציבור של הכיפות הסרוגות והמגזר היחיד שזה בכלל מעניין אותו ונמצא בשיח הערכי שלו. כל הגרעינים ביישובי הפריפריה הם של הדתיים הציונים, רוב המתנדבים באירוגני חסד למינהם (חולי סרטן, נכים, וכו') הם נוער ציוני דתי (אתה מוזמן לשאול את המנכלי"ם של האירגונים, אחוז הקצינים בצבא יחסית הוא גבוהה לאין שיעור יחסית לשאר האוכלוסיה ועוד הרבה דוגמאות. אתה מן הסתם שייך לנאמני תורה ועבודה ודומיהם אלה שהעמדה הנפשית הקבועה שלהם היא לא לתקוף את המגזר. אתם מוזמנים להמשיך לנבוח, השיירה המצליחה הזאת ממשיכה לעבור ודוהרת קדימה. סתם מילים ריקות והאשמות בזויות.
2
למה לבטל דבר לא בה על חשבון דבר
| 06-06-2017 13:47
שלום לכבודו.אין קשר בין הנושאים.הכל חשוב מאוד.כל דבר צריך טיפול .הכל בזמן ובמסגרת המתאימה.כבודו לא יבטל ויקבע חשיבויות הגם שלא ידבר !