נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו - סרוגים

נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו

ירושלים והעיר העתיקה הנם חלק בלתי נפרד מנוף צעירותי. תמיד הצצנו בין חלונות הבית אל מקום המקדש, ערגנו וחלמנו שאולי יום אחד נוכל לגעת במקום הקרוב ביותר לקודש הקודשים

author-image
נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו

"ירושלים אורו של עולם", ואין אור אלא תורה. בעבורי, האור הירושלמי מאיר לנגד עיניי יום יום במוסדות "אור חיה" שזכיתי להקים לפני כשלושים שנה, בעידוד הרבי מלובביץ. אני חוגגת את האורו של עולם יום יום, ולא רק פעם בשנה, בכך שאני מחברת את ירושלים באמצעות לימוד התורה והחסידות. בכל יום מגיעות מאות נשים ובנות ישראל מירושלים ומערים נוספות ברחבי הארץ, אל המרכז העולמי שלנו בטבורה של עיר, כדי להתחבר אל נותן התורה.

רגע לפני פרוץ המלחמה בשנת תשכ"ז, עמד הרבי מלובביץ בפתח בית מדרשו הידוע 770, וניבא בצורה ברורה ש"מובטח נצחון גדול". באותם ימים הכריז על 'מבצע תפילין' שהפך מאז לסמל העשייה של פעילי ושלוחי חב"ד בעולם עד עצם היום הזה. את העשייה האין-סופית הזאת תמצאו בכניסה לדיוטי פרי בנתב"ג, או בכניסה לסופר השכונתי, במרכזי הערים ובעצם בכל מקום.

את הכח של שנת תשכ"ז קיבלתי 20 שנה קדימה, במכתב שכתב לי הרבי לאחר ששאלתי האם לפתוח שיעורי קודש בבירה. באותם ימים, לימודים תורניים לנשים ובנות בירושלים היה כמעט בגדר "בל ייראה". מאז הכול היסטוריה. עשרות אלפי נשים ובנות חוו חוויה מתוקה של תורה ולימוד עיוני בין כתלי "אור חיה" במשך עשרות השנים האחרונות. אורו של עולם.

ביום חגיגות שנת ה-50 של בירת העם היהודי, באיחוד "העיר שחוברה לה יחדיו", כבת העיר, אברך את עצמי יחד עם תושביה, נשותיה ובנותיה, גיבורות הבית היהודי, שנזכה "להודות ולהלל לשמך הגדול" בחצר בית המקדש השלישי, אז יתקיים האיחוד האמיתי בין ירושלים של מעלה וירושלים של מטה.

============================================================

דניאלה גולן היא יו"ר "אור חיה" – המרכז העולמי ללימודי תורה והעצמה לנשי ובנות ישראל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הכל חוקי
לילי | 23-05-2017 20:50
הייתי שחוק לכל-עמי, יישבו לארץ יידמו, זקני בת-ציון--העלו עפר על-ראשם, חגרו שקים; הורידו לארץ ראשן, בתולות ירושלים. נער וזקן, בתולותיי ובחוריי נפלו בחרב. לא אליכם, כל-עוברי דרך--הביטו וראו, אם-יש מכאוב כמכאובי אשר עולל לי. שמעו-נא כל-העמים, וראו מכאובי--בתולותיי ובחוריי, הלכו בשבי. הורידי כנחל דמעה, יומם ולילה--אל-תיתני פוגת לך, אל-תידום בת-עינך. על-אלה אני בוכייה, עיני עיני יורדה מים--כי-רחק ממני מנחם, משיב נפשי; היו בניי שוממים, כי גבר אויב. קולי, שמעת: אל-תעלם אוזנך לרווחתי, לשוועתי. זכור ד' מה-היה לנו, הביטה וראה את-חרפתנו. נחלתנו נהפכה לזרים, בתינו לנוכרים. יתומים היינו ואין אב, אימותינו כאלמנות. מימינו בכסף שתינו, עצינו במחיר יבואו. על צווארנו נרדפנו, יגענו ולא הונח-לנו. השיבנו ד' אליך ונשובה, חדש ימינו כקדם.
2
קצת צניעות
לומדת תורה | 24-05-2017 9:21
תורה נלמדה ע"י נשים שנים רבות לפניכם אנשי נשות חב"ד מספיק עם היוהרה שהכל מתחיל אצלכם שרה שנירר ע"ה בברכת החפץ חיים הכינה תכנית לימודים מקיפה להעשרת בנות ישראל אלא שהכל נעשה בצניעות ולשם שמים בחב"ד תרועות וחצוצרות בלי פרופורציה כולו עוד מרכז...אחד מיני רבים
נא לדייק
יעל | 24-05-2017 18:28
החפץ חיים התיר ללמוד אך ורק תורה שבכתב שעל זה אין איסור מפורש. לא תורה שבע"פ שנאסרה במפורש
3
גבורים אבל רק על ילדים אלימות משטרתית כמו בכול דקטטורה.
הגיבורים | 02-06-2017 18:56
גיבורים אבל רק על ילדים אלימות משטרתית כמו בכול דקטטורה. לא תאמינו כמה ילדים רצו מהשכונות הסמוכות, כדי להיעצר ולקבל הפרס של 810 ש"ח. וכל הרשעה של השמד כולה כאשן תכלה. אלו כבר החילים הגיבורים!!!!! אבל רק גיבורים נגד ילדים קטינים!!! לא תאמינו כמה ילדים רצו מהשכונות הסמוכות. כדי להיעצר ולקבל פרס 810 ש"ח.