לפני הגירוש: פיקאר קיבל 24 שעות להתארגן - סרוגים

לפני הגירוש: פיקאר קיבל 24 שעות להתארגן

אתמול התקיים דיון בערר שהגיש אלקנה פיקאר כנגד הצו המנהלי שהוצא כנגדו. ההחלטה תינתן במועד אחר, תוך שבית המשפט הצבאי נותן לפיקאר 24 שעות בביתו לצורך התארגנות וזמן להיפרד ממשפחתו. עו"ד מנשה יאדו "הבחירה הערכית של מדינת ישראל הפעלת עיצומים דיקטטוריים נגד אוכלוסייה רחבה"

author-image
לפני הגירוש: פיקאר קיבל 24 שעות להתארגן

בימ"ש הצבאי בעופר דן אמש (רביעי) בערר שהגיש אלקנה פיקאר כנגד צו ההרחקה המנהלי החתום בידי אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, אשר מרחיקו מביתו לתקופה של 4 חודשים ואשר מחייבו לחתום מידי יום שישי בתחנת המשטרה בעיר מעלה אדומים.

בדיון ייצג את פיקאר עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, אשר טען כנגד השימוש בצווי הגבלה מנהליים בכלל, וכן באופן פרטני כנגד השימוש בצו כלפי פיקאר. בסיום הדיון דחה השופט את מתן ההחלטה למועד אחר, תוך שהוא מתיר לפיקאר לחזור לביתו עד היום (ה') בשעה 12:00 וזאת לצורך מתן אפשרות להתארגן ולהיפרד ממשפחתו.

פיקאר אב לשישה וקבלן בעבודה עברית, ביתו משמש כמעין בית חם "לנערי גבעות", הם סועדים בביתו בשבתות, מוצאים אוזן קשבת ובמקום אף מתקיימים שיעורי תורה מפעם לפעם לנוער. בעת מתן ההודעה על הכוונה להוציא צו מנהלי כנגדו נאמר לו ע"י נציג השב"כ כי אם יפסיק לארח בביתו את הנוער לא יוצא הצו כנגדו.

צפו: פיקאר מגורש מביתו ב-4:00 לפנות בוקר

(צילום: מטה 'כולנו אלקנה פיקאר')

בעוד כשעה צפוי להיערך ביישוב יצהר אירוע יישובי לפרידה מפיקאר, בהשתתפות כל מוסדות החינוך והישיבות ביישוב. האירוע מצטרף לפעילות מחאה רחבה אשר התקיימה בעניין בתקופה האחרונה, אשר שיאה הגיעה אתמול בהודעת מזכירות יצהר לצה"ל כי כל קשר עם צה"ל כעת יעשה דרך פיקאר בלבד "כל עוד הצו בתוקפו, כל קשר שהוא עם גורמים כאלה או אחרים במערכת הביטחון (למעט פעילות של בטחון שוטף) יתקיים אך ורק בשיתוף אלקנה, כי אלקנה זה יצהר ויצהר זה אלקנה" כתבו לאלוף.

עו"ד מנשה יאדו אשר מייצג את פיקאר מסר לאחר הדיון "במהלך הדיון ידינו היו כבולות שכן ההכרעה העיקרית גובשה מאחורי הפרגוד על בסיס ראיות שלא הוצגו בפנינו וטענות ופרשנויות שלא הושמעו לנו. זאת הבחירה הערכית של מדינת ישראל להפעיל עיצומים דיקטטוריים נגד רבדים רחבים של אוכלוסיית יהודה ושומרון. הקשה מכל הוא שהצו ייתן זריקת עידוד לטרור העממי הפלסטינאי שיריח את הפחד של הפיקוד מעימות ויגביר את הלחץ לצערנו הרב בדיוק שם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו