הפרקליט הצבאי הראשי יוצא מהארון - סרוגים

הפרקליט הצבאי הראשי יוצא מהארון

הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף שרון אפק, חושף כי את נטיותיו המיניות ומגלה כי הוא הומוסקסואל מה שהופך אותו לחבר פורום המטכ"ל הראשון שמדבר על נטייתו המינית

הפרקליט הצבאי הראשי יוצא מהארון
  (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף שרון אפק, חושף כי את נטיותיו המיניות ומגלה כי הוא הומוסקסואל מה שהופך אותו לחבר פורום המטכ"ל הראשון שמדבר על נטייתו המינית.

בראיון לביטאון לשכת עורכי הדין לנעמה כהן פרידמן אמר אפק כי הוא גאה בכך ששבר את תקרת הזכוכית: "מאז תחילת שירותי בצה"ל מעולם לא נתקלתי ביחס מפלה לרעה או מיטיב על רקע נטייתי המינית", הוא אומר. "כשהייתי קצין צעיר הזמנים היו אחרים, וחששתי שהדבר יפעל נגדי ושבאמת אתקל בתקרת זכוכית. לשמחתי, הדבר לא עורר עניין מיוחד כלל, ומעולם לא הרגשתי שהנטייה המינית הייתה שיקול בקבלת החלטות לגביי, וטוב שכך".

אפק הוסיף כי "חשוב מבחינתי לשמש מודל לחיקוי. צעירות וצעירים רבים מאוד שנמנים עם הקהילה הלהט"בית נמצאים על סף גיוס לצה"ל או משרתים בצה"ל. גם היום, בשנת 2017, אנחנו נתקלים בגילויי בורות ושנאה לאחר. חשוב לי שאותם צעירים וצעירות יֵדעו שאין בצה"ל תקרות זכוכית שמגבילות אותם. הצלחתם תלויה בהם, ובהם בלבד. אפשר להגיע לפסגת הפירמידה, איש איש בתחומו לפי יכולתו וכישוריו. צה"ל הוא צבא העם, הוא מחבק את כל מי שרוצה לתרום ולהתפתח בו, ואשמח אם רבות ורבים ילכו בדרכי".

"אני בטוח שהדרך שבה פעלנו תעמוד במבחן הזמן", אמר אפק בהתייחסות ראשונה להעמדתו לדין ולהרשעתו של החייל אלאור אזריה. "לחלק מהציבור קשה לעכל מקרה שבו מעמידים לוחם לדין. במקרה הזה, בזמן שהמחבל ניסה לדקור חיילים, היה מותר והכרחי לירות בו. אבל אסור היה לאזריה לירות בו 11 דקות מאוחר יותר, כשהיה כבר מנוטרל".

על פרשת אלאור אזריה, שנחשבת לאחת הפרשות המסעירות והמסוקרות ביותר בתולדות צה"ל, אמר אפק: "אני שלם לחלוטין עם הדרך שבה נהגנו. מבחינת האינטרס הציבורי קמה חובה על הפרקליט הצבאי הראשי להורות על הגשת כתב האישום, וזאת בזמן שמעשיו הנטענים של הנאשם פגעו לכאורה בערכים מוגנים, צבאיים וציבוריים כאחד – קדושת החיים וטוהר הנשק". חרף האווירה הטעונה בציבור, הפצ"ר חושב שהמשפט נוהל באופן שקול, מקצועי ונטול פניות: "לא נתנו לוויכוח הציבורי ולרעשי הרקע להשפיע על השיקולים המקצועיים ועל קבלת ההחלטות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ראשית צמיחת גאולתנו
נועם | 10-05-2017 14:08
2
פשוט ביזיון של מערכת
יהודי פשוט | 10-05-2017 20:07
זה נהיה הזוי מיום ליום. לא נשקוט עד שכולכם תחזרו בתשובה.חסרי אחריות על דורות האומה שכמותכם. חסרי אחריות!!! ואתם מופקדים על גורלנו??? חסרי אחריות!!!