חבר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' יוצא במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד הגרעינים התורניים של הציונות הדתית וטוען כי בסופו של דבר מדובר במפעל שכולו פוליטיקה מההתחלה ועד הסוף.
בנוסף, טוען מקלב כי במקומות רבים הגרעין התורני מחליש את הפעילות התורנית של ארגונים חרדיים.
הכל פוליטיקה
"פעם חשבתי שהגרעינים התורניים האלו באמת רוצים להרבות יידישקייט, להקים מוסדות חינוך שיש בהם קצת תוכן תורני או לימודי מסורת, להגביר ולהרחיב את פעילות הקירוב ויראת שמים לציבור שלא נמנה על כך עד היום. אבל לא, הכל שם פוליטיקה מההתחלה ועד הסוף", נשמע מקלב בהקלטה שהובאה באתר החרדי 'כיכר השבת'.
"את המאמצים הגדולים ביותר הם מפנים כנגד הגרעינים ה'שחורים'", ממשיך מקלב. "כשזה מגיע לגרעינים תורניים שחורים – שזה מציאות קיימת בהרבה ישובים, שיש שם פעילות גדולה מאוד גם של אברכים מקומיים וגם של אברכים שמגיעים מהסביבה במסגרות כאלה ואחרות – הם פועלים כנגדם. הם אלו שפועלים, רושמים ומקרבים למוסדות חינוך וגני ילדים תורנים, ומאז שצורפו הגרעינים שלהם הם מנהלים מלחמת חורמה כנגדם עד למצב שמוסדות נסגרו".
מחלישים פעילות תורנית
לדברי מקלב, "הם לא גרעינים תורניים אמתיים, זה גרעינים שמערבים פוליטיקה והשקפת עולם. יש כאלה שיש בהם פעילות של יידישקייט, עליהם אין ויכוח. אבל מתברר שהם בהרבה מקומות מחלישים פעילות תורנית וקירוב ענפה וגדולה מאוד".
"זה דבר חמור לכשעצמו: גם את התקציבים שקיימים לכך הם לוקחים, הם לוקחים את כל התקציבים ולא משאירים לשום דבר. עוד בקדנציה הקודמת, בכנסת ה-19, הוכנסו קריטריונים מפלים שלא נותנים לקבוצות אחרות תקציבים", טוען הח"כ מדגל התורה. "הם מומחים גדולים מאוד ליצור תבחינים וקריטריונים שיתאמו רק לעצמם. הם גם ביקשו מעמותות פעילות וגדולות מאוד, אני לא רוצה כאן לנקוב בשמות, והציגו את הדברים כפעילות שלהם לצורך קבלת תקציבים, ולא חילקו עם העמותות הפעילות האלה שום דבר".
לא תורה ולא סחורה
מקלב סיים את דבריו בכעס: "זה לא תורה ולא סחורה, אם ככה למה צריכים את כל זה? אני בהחלט חושב שצריך לשם דגש לתקציבים שלהם – אני לא יודע אם למלחמה, אבל להציף את הנושא הזה, שלא יתהדרו בנוצות שלא להם ויתהדרו בפעילות של קירוב ויידישקייט, הפצת תורה ויראת שמים".
"גם באופן המעשי, מפעילות כזו הם בסוף יתמודדו פוליטית בזירה המוניציפלית, לא פעם הבעיות שהיו לנו הן בכאלה שנבנו מהגרעינים התורניים הללו בעידוד שלנו. חשבנו לתומנו שזה לא פוליטיקה, הכל בלבד שיכוונו ליבם לאביהם שבשמים, ומתברר שלא אביהם שבשמים אלא אביהם הפוליטי מדבר כאן. כל אחד מכוון בליבו לדבר אחר, הדבר הזה עומד לפתחנו ואני מקווה שגם נצליח".
מה דעתך בנושא?
26 תגובות
3 דיונים
מסורתי
בתור אחד שמבקר מידי פעם במקומות כאלה אני רוצה להגיד לך שאתה טועה, ושנית הרעילים התורניים יד להם יותר חיבור לקהל הישראלי מכוון שלה טי שמתחברים לאידיאולוגיה שונה משלך שמחוברים...
בתור אחד שמבקר מידי פעם במקומות כאלה אני רוצה להגיד לך שאתה טועה, ושנית הרעילים התורניים יד להם יותר חיבור לקהל הישראלי מכוון שלה טי שמתחברים לאידיאולוגיה שונה משלך שמחוברים למדינה אני חושב שאם היה הרב מרדכי אליהו ז״ל חי הוא היה חולק עליך ? לא. כבד כי זאת דרכו ודרכה דל הדרך של הגרעינים לחלוק על לימוד כל אחד ילמד במקום שליבו חפץ שנה טובה חכולם
המשך 17:26 14.09.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נתן י.
ח"כ מקלב. תתבייש לך !!! אתה מעז לדבר על פוליטיקה, הרי אתם -מפלגת ש"ס האחרונים הראויים לדבר ע"כ בכנסת. הגרעינים התורניים עושים בחיי היום יום מה שאתה ואלפים שכמוך לא...
ח"כ מקלב. תתבייש לך !!! אתה מעז לדבר על פוליטיקה, הרי אתם -מפלגת ש"ס האחרונים הראויים לדבר ע"כ בכנסת. הגרעינים התורניים עושים בחיי היום יום מה שאתה ואלפים שכמוך לא עשו עשרות בשנים - לקרב עם עמך ישראל לתורה של "דרכיה דרכי נועם " של נעליך מעל רגליך!
המשך 18:57 07.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לןי
ברור שאתה כועס. הרי זה "לשם שמיים". הרי התורה נתנה לך!!! או נאמר לכם ולא לנו. הגרעינים התורניים שלכם לא מעורבים בפוליטיקה, כולם יראי שמיים, ת"ח, כמוך. נכון? תתבייש לך! אתה...
ברור שאתה כועס. הרי זה "לשם שמיים". הרי התורה נתנה לך!!! או נאמר לכם ולא לנו. הגרעינים התורניים שלכם לא מעורבים בפוליטיקה, כולם יראי שמיים, ת"ח, כמוך. נכון? תתבייש לך! אתה אדם קטן ועלוב. אין בך לא תורה ולא דרך ארץ.
המשך 06:27 05.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רק אחדות ואהבת חינם!
כך גם כתבתי כשזה פורסם באתר חרדי.
03:05 05.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נגמרו הימים של התנשאות החרדית.כל השנים התנהגותם כאלו התורה רק שלכם.את כל המשרות דאגתם רק לאנשים שלכם.זה נגמר.בוא נשלב ידים ללא גאווה מתעדכן.ישנם הרבה חברה דתיים לאומיים חרדלים שומרים...
נגמרו הימים של התנשאות החרדית.כל השנים התנהגותם כאלו התורה רק שלכם.את כל המשרות דאגתם רק לאנשים שלכם.זה נגמר.בוא נשלב ידים ללא גאווה מתעדכן.ישנם הרבה חברה דתיים לאומיים חרדלים שומרים תורה ומצוות יותר ממכם ללא ההתנשאות
המשך 17:09 04.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שפויה
לא יאומן כמה שנאה באיש אחד. מטורף!!! הלוואי והחרדים יגיעו לקצה ר של הפעילות של הגרעינים קנאי אחד ממורמר מה לעשות החרדים פחות טובים בתור אנשים הם...
לא יאומן כמה שנאה באיש אחד. מטורף!!! הלוואי והחרדים יגיעו לקצה ר של הפעילות של הגרעינים קנאי אחד ממורמר מה לעשות החרדים פחות טובים בתור אנשים הם אגואיסטים וגזענים מי שלא יחתן לעולם את ילדיו עם ספרדים ובכל מקום עושה סלקציה נוסח גרמניה שישב בשקט ויסתום לפחות הדתיים לאומים לא גזענים ומשרתים בצבא העם אוהב את הדתיים !! עכשיו תקפוץ
המשך 16:30 04.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דרומי
אכן, הפעילות של הגרעינים הציונים צריכה להיות אלטרנטיבה לחרדיות......טוב מאוד, שימשיכו המהפכה התורנית בעם ישראל תבוא מבית המדרש הציוני דתי......תתכבד לה החרדיות ותשב בפינה שלה בבני ברק בלי להפריע.....
15:31 04.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גדי
בושה קנאה ורוע. מבחינת מקלב וחבריו למפלגות החרדיות, לא יתכן שייש תורה ויראת שמיים בציונות הדתית. לכן הם התנגדו למינוי הרה"ג יעקב אריאל לרב ראשי, ומינו את מצגר. לכן הם מתנגדים למינוי...
בושה קנאה ורוע. מבחינת מקלב וחבריו למפלגות החרדיות, לא יתכן שייש תורה ויראת שמיים בציונות הדתית. לכן הם התנגדו למינוי הרה"ג יעקב אריאל לרב ראשי, ומינו את מצגר. לכן הם מתנגדים למינוי דיינים ורבנים מהציונות הדתית. ולכן מפריע להם שייש רבנים מובילים ואיכותיים שמצליחים למשוך את הציבור. וכן, כשייש היצע יותר גדול של שיעורי תורה איכותיים, לפעמים זה גם בא על חשבון שיעורי תורה של רבנים חרדיים באותו איזור. נכון, הרבנים החרדים מנסים לשכנע את המתפללים שלהם להעביר את הילדים מחינוך תורני עם לימודי ליבה לחיוך חרדי ללא לימודי ליבה שמטיח לילדים לגדול ולהיכנס למעגל העוני. לכן מקלב כועס
המשך 13:36 04.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רז
אבל בלי הוכחה כלשהי לדבריו זה סתם נשמע כמו פטפוט פוליטי שעליו הוא מלין. ולמען האמת ממה שלי יוצא לראות שדווקא הציבור החרדי-הספרדי יותר עוסק בהפצה ובשיעורים דרך ארגונים כאלו...
אבל בלי הוכחה כלשהי לדבריו זה סתם נשמע כמו פטפוט פוליטי שעליו הוא מלין. ולמען האמת ממה שלי יוצא לראות שדווקא הציבור החרדי-הספרדי יותר עוסק בהפצה ובשיעורים דרך ארגונים כאלו ואחרים או באופן פרטני ויזום של אברכים, בעוד האשכנזים והחסידים מסתגרים בד׳ אמותיהם.
המשך 12:04 04.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
וכי פוליטיקה זה לא תורני?
10:57 04.05.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר