ליברמן תוקף: "החלטה מוטעית, ננקוט צעדים" - סרוגים

ליברמן תוקף: "החלטה מוטעית, ננקוט צעדים"

שר הבטחון אביגדור ליברמן, שהמליץ על מינויו של השר לשעבר יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית, מותח בקורת על החלטת הוועדה לדחות את המינוי ואומר כי מדובר בהחלטה תמוהה

author-image
ליברמן תוקף: "החלטה מוטעית, ננקוט צעדים"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הבטחון אביגדור ליברמן, שהמליץ על מינויו של השר לשעבר יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית, מותח בקורת על החלטת הוועדה לדחות את המינוי ואומר כי מדובר בהחלטה תמוהה.

"יאיר שמיר הינו המועמד הראוי והמתאים ביותר לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית", מסר ליברמן. לדבריו: "שמיר הינו טייס חיל האוויר לשעבר וכיהן במשך שתי כהונות כיו"ר התעשייה האווירית בהצלחה רבה, תרם וקידם את החברה. בנוסף לכך שמיר גם כיהן בתפקידים בטחוניים וכלכליים בכירים ביותר בממשלה ובמשק, ביניהם שר החקלאות ופיתוח הכפר, מנכ״ל וסגן נשיא חברת סאיטקס, מנכ"ל חברת עלית, יו״ר דירקטוריון חברת אל-על ועוד".

לאחר מכן עבר ליברמן להתייחס לגופה של החלטה ואמר: "לאור זאת, אנו סבורים כי החלטת הועדה למינוי בכירים היא החלטה תמוהה ומוטעית. מכיוון שלא קיבלנו עדיין את נימוקי הועדה אנו נמתין לראותם ולאחר שנלמד אותם נחליט באילו צעדים לנקוט".

כאמור, מוקדם יותר (שלישי) מינויו של השר לשעבר יאיר שמיר, לתפקיד יו"ר התעשיה האווירית, נפסל על ידי ועדת המינויים בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור.

על פי הדיווח באתר ynet, הדיון היה אמור להתקיים כבר לפני כחודש אך נדחה לאור פנייתו של שמיר לזמן נוסף להיערכות ולמתן תשובות להבהרות אותן דרשה ממנו הוועדה להגיש. זאת בין היתר על רקע שאלות שהובאו לפתחה לגבי ניגודי עניינים.

תחקיר של עמית סגל בערוץ 2 העלה לאחרונה כי מלבד הזיקה הפוליטית (שמיר היה ח"כ ושר מטעם ישראל ביתנו, יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הוא שביקש למנות את שמיר לתפקיד במסגרת תפקידו כשר הביטחון) – המינוי צפוי היה לעמוד בפני קושי נוסף – ניגודי עניינים של שמיר שעליהם לא דיווח עם מינויו ליו"ר תעשייה אווירית בקדנציה הקודמת.

על פי הפרסום, ב-2005 כאשר מונה שמיר ליושב ראש התעשייה האווירית בפעם הקודמת, הוא התחייב כמקובל שלא לעסוק בנושאים שבהם עשוי להתעורר קושי אל מול עסקיו הפרטיים. שמיר כיהן במקביל גם כיו"ר קרן ההון סיכון קטליסט שבבעלותו.

בתקופת כהונתו כיו"ר תע"א בחנה החברה שיתוף פעולה עם חברת דאסו אוויאיישן והשתיים גיבשו הסכם לשיתוף פעולה לרכישת מטוסים ללא טייס. במקביל לתפקידו כיו"ר, אותו מילא בהתנדבות, המשיך לנהל שמיר את עסקיו הפרטיים, שבמסגרתם ניהל פעילות עסקית עם חברת דאסו שהשקיעה בקטליסט. דאסו לא קיימה קשרים עסקיים במשך שנים עם ישראל כחלק מאמברגו הנשק עד לאחר מינויו של שמיר אז החליטה לבצע השקעת של מיליונים בקרן.

שמיר לא דיווח על כך לדירקטוריון, גם לא בטופס העניינים שהגיש עם חידוש כהונתו כיו"ר התע"א. שמיר היה מצוי בניגודי עניינים נוספים, והיום כאמור נפסלה מועמדתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו