הכר את המתמודד: מי אתה הרב שמעון אור? - סרוגים

הכר את המתמודד: מי אתה הרב שמעון אור?

בנט? שטחי מדי. פייגלין? ליברל מדי. מי הרבנים שלו? למה צריך לסגור את הביטוח הלאומי, ,מה גרם לו להתאכזב ממנחם בגין, והאם ירוץ גם לרשימה לכנסת. מי אתה שמעון אור?

הכר את המתמודד: מי אתה הרב שמעון אור?

ראיון שליפות עם שמעון אור מתמודד ליו"ר מפלגת הבית היהודי

הרב שמעון אור, התמודד כבר מול נפתלי בנט, בבחירות הקודמות ליו"ר וגרף כ-12%. נזכיר כי בבחירות ההן מספר המתפקדים היה 70,000, ובהתחשב באחוזי ההצבעה, הרב אור זכה לכ-4,000 קולות. עדיין לא ברור האם מדובר בקולות שקיבל בגלל תמיכה בו או סתם כהצבעת מחאה נגד בנט.

בבחירות הקרובות ליו"ר, הרב שמעון אור שוב יתמודד מול בנט, אך גם מול המתחרים האחרים – יונתן ברנסקי והרב יצחק זאגא.

יצאתי לברר בשאלון שו"ת עם שמעון שכשעה וחצי לפני שבת וככה לבדוק האם יעמוד בתנאי לחץ במידה והנס שהוא מייחל לו יתרחש.. חייב להודות שבשו"ת הזה הוא עמד בכבוד.

מי אתה שמעון אור?

ילדות: בני ברקי

תנוער נוער: בני עקיבא

שבט: התחיה

חבר מוכר מהסניף: הרב חננאל אתרוג ראש ישיבת שבי חברון

ישיבה תיכונית: מדרשיית נעם, ה"מדרשייה"

מורה שלא תשכח: ראש הישיבה שלי הרב יוגל שלא התייאש ממני

למה היה צריך להתייאש ממך: לא בא לי אז על כלום. וגם לא הייתי כל כך דתי..

למה לא היית דתי: אני מבית חילוני, רק למדתי במוסדות דתיים.. עד הצבא לא עניינה אותי הדת.

מאוכזב מבגין

סיטואציה מעצבת בגיל הנעורים: פינוי ימית

הדמות המרכזית: בגין. לשלילה

למה: כי כל השנים באופוזיציה הוא דיבר על מדיניות הפוכה מזו שקיים

למה הוא התקפל: האידיאולוגיה שלו הייתה מבוססת על ציונות ולא על יהדות.

מי אמר שלך זה לא יקרה: דאגתי לחקור את נושא הקונפילקט האזרחי והמדיני במשך 20 שנה, בנוסף שלמתי מחירים על עמדותיי ולא זזתי מהם, וזה הניסיון הגדול ביותר וכמובן צריך תפילה כי זה קשה.

שירות צבאי: גיוס מיד אחרי מלחמת שלום הגליל ללבנון.

זוכר: שהיינו מסתובבים בחוליה של ארבע חיילים ברחובות צידון חופשי ובלי פחד.

הרב צוקרמן והרב שטרנברג

ישיבה גבוהה: רק לאחר השירות הגעתי למרכז הרב ב-1983 ונשארתי במשך 13 שנה

מי הרבנים שלך: הרב יהושע צוקרמן והרב מרדכי שטרנברג ראש ישיבת הר המור.

הרב מרדכי שטרנברג (סרוגים)

אקדמיה: תואר ראשון בסוציולוגיה ומדעי המדינה

משפחה: התחתנתי ב- 1990, יש לנו 8 ילדים, הבכורה מורה לחינוך מיוחד, 3 הבנים שאחריה ביחידות מובחרות בצה"ל וישנם עוד 4 שכאשר יסיימו את הלימודים אעדכן אתכם במצבם.

פעילות פוליטית: אף פעם, פעילות חברתית כן.

באיזה תחום: גרעינים תורניים באיזורי פיתוח, קצרין וקריית יובל.

אם חברתי אז מה הדבר שהכי ריגש אותך כפעיל חברתי: עבודה עם הציבור החרדי בתחום התעסוקה, הרגע שבו חרדים ללא רקע תעסוקתי מתקשרים שמצאו עבודה כשהייעוץ שלי מכווין אותם עד לשם.

כלכלה, קפיטליסט?: באמצע הדרך בכיוון המתאים, את ביטוח לאומי צריך לסגור ולייצר ביטוח פרטי עם מסגרת הגנה לאזרח.

בטחון, מה התפיסה הביטחונית שלך: שינוי התפיסה מקצה לקצה. השלת התפיסה של "עם נרדף" או אומה הנמצאת בסכנת כיליון. מוריד את הנושא האיראני מסדר היום הציבורי, מעצים את הקשר עם האומות הערביות כבסיס לשותפות תרבותית.

לא כמו פייגלין

כיבוש עזה?: רק במטרה להישאר

התיישבות, בעמונה הבית היהודי עשו הכל?: לא אמרו את האמת וניסו לסבן אותם.

שינוי בבית המשפט העליון לתפיסתך כן עשו?: לא משמעותי, כי שינויים פרסונליים לא יעזרו בגלל מחויבות של השופטים לחוקי הייסוד ושם הבעיה.

דת, מפלגה דתית או ליברלית בראשותך?: לא זה ולא זה, מפלגה עם זהות יהודית- אתנית.

כמו פייגלין: לא. פייגלין ליברלי

גם הרפורמים יהודים אז אתה בעד לתת להם מקום בכותל?: ממש לא. הרפורמים בנויים על תרבות ווירטואלית ולא על יסודות קיום הקשורים לאדמה, לידה וכל המוטיבים בעלי השורשים. אם תזכור, הייתה פעם קבוצה שכונתה "כנעניים".

אז מה תעשה כדי שהיהדות תהיה דומיננטית: מחזק את ההכרה שפיתוח תרבותי יהודי יגיע דרך החיבור לאדמה ולא להייטק ודרך המאפיינים של ערך המשפחה ביהדות.

איזה פסוק מדבר אליך?: "משם רועה אבן ישראל" שמבאר את הקשר בין אדם לאדמה.

עבדת פעם בחקלאות?: כן, לפני הצבא בנוב, וכאברך במרכז הרב לא רציתי לקחת מלגה ולכן עבדתי בגינון ברחביה שזה גם קצת חקלאות, אגב בגינון החלפתי את דוידל'ה בארי חתן פרס ישראל.

בנט? שטחי מדי

פוליטיקה, למה צריך להחליף את נפתלי בנט?: כי הוא שטחי, משחק אותה "מר ביטחון", הוא רוצה מנדטים אבל הוא לא לומד מבגין ושרון שמנדטים רבים מדיי גם יכולים להרוס את האידיאולוגיה.

שטחי מדי. נפתלי בנט (נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

אתה תרוץ לרשימה אם לא תצליח לנצח אותו?: כן, אולם ברור לי שהתמודדות על חוקי היסוד- כלומר לעמוד מול מגמת השוויון המהותני שמוחקת את הייחודיות הלאומית ומקדשת את הגלובליזציה וערבוב העמים, מוחקת את ייחודיות המגדר (גברים ונשים) והופכת את המשפחה "למשפחה מדומיינת" אי אפשר לעשות כמו שצריך אם לא עומדים בראשות המפלגה.

בנוסף לזה תראה איך יהודה גליק עושה קולות של נחנק.. חבר כנסת לא משפיע כמעט. אני רוצה לקדם אג'נדה של שינוי חוקי היסוד רק כיו"ר מפלגה אצליח.

מה יהיה סדר היום במפלגה בראשותך?: אפשר לקרוא פה

מה ההבדל בין ברנסקי וזאגא אליך?: הם לא אומרים שהם רוצים לשנות את חוקי היסוד.

איחוד בינכם לא בא בחשבון?: אם אחד מהם היה מדבר על טיפול שורש בחוקי היסוד ובאספקט התרבותי הישראלי לא הייתי רץ. זו הסיבה שהצטרפתי לבחירות. זה נושא רציני ובשבילו שווה לי לשלם 15,000 אלף ₪ גם הפעם.

אנחנו חודש לבחירות, כבר השגת 300 מתפקדים כדי להירשם כמועמד?: עדיין לא, אני אוסף שוב. היה קצת בלאגן בגלל שמרכיב המתפקדים השתנה. ואל תשכח שבבחירות הקודמות הצביעו למעני כ-4000 מתפקדים שהיו 12 אחוזים מכלל הבוחרים.

ח"כ לא מספיק משפיע

החישוב לא רלוונטי כי התווספו מועמדים משמעותיים על כיסא היו"ר: נכון. אולם אף אחד לא עומד על המשבצת שלי, על כן הבחירה ברורה ושהבוחר יאמר את דברו.

אם לא תזכה אה אומר שתהיה מוכן לשלם 30,000 אלף ₪ מכספך האישי כי על תרומות אתה לא מתבסס ותרוץ שוב לתפקיד יו"ר המפלגה?: אחי זה לא משחק. המטרה בכל התמודדות היא לקדם את האג'נדה שמתמקדת בשינוי חוקי היסוד ולא בסימפטומים כמו ש"מוכרים" לנו ראשי המפלגה. אם אבחר לכנסת גם זה יהיה צעד בדרך לשינוי המתבקש.

יש קונספירציה שבנט שלח אותך בפעם הקודמת ובפעם הזאת כדי ליצור עניין סביב המפלגה וכדי לגנוב קולות מברנסקי זה נכון? אם בנט בקש ממני להתמודד אז בקשתי היא שגם יממן אותי קצת..

בפוליטיקה הכל זה סוגיות קצה, סימפטומים ועיסוק בכותרות.. יש לך כח לזה? אתה נשמע אדם עמוק יותר מאיש תקשורת או פוליטיקאי: נכון, אני אדם מעמיק, אבל אני עקבי. יש לי ראייה מערכתית וזו התכונה שנדרשת מיו"ר מפלגה.

למה לך פוליטיקה ולא חינוך?: כי חינוך לא משאיר רושם כאשר עושים הפוך ממה שמחנכים.

לסיום:

מנהיג הבית היהודי ולמעשה כל מנהיג צריך להסתכל ולפעול רחוק. לא רק לתת מענה למגזר שלו ואפילו לא רק ללאום שלו אלא לעל הלאומים שמסביב, כי בעולם גלובאלי, לא ניתן לבצע כלום ללא שהדבר ייתן תשורה גם לאלו שסביבנו. התמודדות על חוקי היסוד והצעת האלטרנטיבה לתרבות השוויון ששוחקת את כל העולם, יכולה לתת מענה גם לנו, גם לעולם שסביבנו וגם להחזיר את מדינת ישראל לחיק התרבות המזרח תיכונית שאנו חלק בלתי נפרד ממנה. על כך אני מתמודד ובטוח שאצליח. גם אם הדבר ייקח פעם או פעמיים נוספות.

דברים שלא ידענו על שמעון אור?

  1. אימא ניצולת אושוויץ מגיל 16 תמכתי בה עד שנפטרה.
  2. בגולני החבר'ה קראו לי חרדי בגלל הקפדה על תורה ומצוות.
  3. אני תאום לעורך דין בתחום הבגצ"ים ויש לי שני בנים תאומים .
  4. הצבע האהוב עליי הוא אדום

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו