90 שניות על פרשות ויקרא עם הרב חגי לונדין - סרוגים

90 שניות על פרשות ויקרא עם הרב חגי לונדין

הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר של 90 שניות לפרשת השבוע. והשבת פרשת ויקרא על הדרך להתקרב אל הבורא באמצעות הקורבנות

author-image
90 שניות על פרשות ויקרא עם הרב חגי לונדין

90 שניות לפרשת ויקרא

קול קורא לקרבת ה'

ספר ויקרא פותח בקריאה של ה' אל משה רבנו מאוהל מועד. כל ספר ויקרא הוא למעשה קריאה אחת גדולה – 'בואו ותצטרפו אל הקודש'; 'בואו תכנסו אל אוהל מועד'. הדרך להתקרב אל הבורא היא באמצעות קורבנות. בעבר היו קורבנות של בעלי חיים, בימינו אין לנו את האפשרות הזו אולם העיקרון נותר דומה – בשביל להתקרב אל הקודש יש צורך לקחת יסודות חיים נמוכים ולהעלות אותם. בשביל להתקרב לבורא עולם אדם לא יכול השאיר את חייו כפי שהם, הוא קרוא להעלות קורבן.

לא במשמעות של הקרבה לשם הקרבה אלא במשמעות של קירבה. קירבה זוקקת מאמץ ושנוי. קירבה זוקקת לשפר את עצמנו ואת העולם סביבנו באמצעות שדרוג של החיים, שבשלב ראשון גורמת לשינוי של המצב הקודם ולכן גם לכאב.

יש סדרים שונים של התקרבות, יש התקרבות פשוטה – שאדם מקריב עולה, פשוט רוצה להתעלות אל הקודש; יש התקרבות לאחר חטאים – מה שזוקק קורבן חטאת; לפעמים הציבור כולו זקוק להתקרבות ויש גם לו את סדר הקורבנות שלו.

אנו מתקרבים לימים שבהם קרבת ה' הולכת וגוברת – חג החירות. ה' קורא לנו לצאת מהמיצרים ולהתקרב אליו, והקרבה הזו זוקקת קורבנות – מאמץ נפשי אדיר של ניקוי וסידור הבית והחיים מחדש. שינוי של דפוסי התנהלות; ניקיון מדוקדק של כל פירור חמץ; קרבה משפחתית יותר מכל השנה כולה. זהו זמן בעל פוטנציאל אדיר להתקרבות. חשוב לנצל אותו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו