הרב זאגא על הראיון של בנט: "מצבנו לא פשוט" - סרוגים

הרב זאגא על הראיון של בנט: "מצבנו לא פשוט"

הרב יצחק זאגא המתמודד לראשות הבית היהודי, תוקף את השר נפתלי בנט בעקבות הראיון שהעניק ל'סרוגים' ומאשים אותו בהתעלמות ממלחמת התרבות המתנהלת נגד מדינת ישראל על ידי מתן פקודות צבאיות

author-image
הרב זאגא על הראיון של בנט: "מצבנו לא פשוט"

הרב יצחק חי זאגא המתמודד לראשות הבית היהודי, תוקף את השר נפתלי בנט בעקבות הראיון שהעניק ל'סרוגים' ומאשים אותו בהתעלמות ממלחמת התרבות המתנהלת נגד מדינת ישראל על ידי מתן פקודות צבאיות.

מלחמת תרבות

לדברי הרג זאגא: "כל רבני הציונות הדתית מכל הגוונים, מבינים שיש גורמים המנהלים מלחמת תרבות על אופיה של מדינת ישראל, באמצעות פקודות צבאיות, המשנות לחלוטין את אופיו של צבא העם".

"לעת כזאת אסור להחשות. המאבק לשמירה על אופיו של צה"ל הטוב והאהוב המאוזן והמחבר, נמצא היום בלב המאמץ הלאומי, לשמירה על אופיו ועל לכידותו של עם ישראל", מוסיף הרב זאגא.

חשבתי שבנט יתעשת

בהתייחסו לדברים שאמר בנט בראיון מוקדם יותר אומר הרב זאגא: "חשבתי שנפתלי בנט יתעשת לאור הקונצנזוס היפה שהתגלה בציונות הדתית בנושא זה. אבל להפתעתי הוא שב ואומר היום בראיון ל'סרוגים', "כל מה שאמרתי תקף".

להחליף ראש בבית היהודי

"הכחשה שכזו, התעלמות נוראה כזו, לא רק מהבעיה אלא גם מהזעקה הציבורית הרחבה, מעוררת מחשבות נוגות. מה יהיה על הציבור הדתי לאומי? איך תיראה המדינה? מה יהיו פניו החדשות של הצבא? מצבנו לא פשוט. מוכרחים להבין שעם כל הכאב, עלינו להחליף ראש בבית היהודי, לפני שיהיה מאוחר מידי".

צה"ל רוצה בטוב

מוקדם יותר בראיון ל'סרוגים' התייחס בנט למשבר בין הצבא לציונות הדתית ודוחה את הטענות כי הצבא מוביל בזדון קו אנטי דתי: "צה"ל רוצה בטוב. אנחנו צריכים לצאת מהמנטליות שצה"ל מחפש אותנו ורוצה להרע. יש דברים שצריך לתקן, יש שגיאות שנעשו, אבל לא הייתי מצייר את צה"ל בצורה דמונית. ועכשיו אנחנו יושבים כולל עם הרמטכ"ל ועם הרבנים ומתקנים את מה שצריך".

בנט הוסיף כי "יש בעיות מסוימות ואני שותף לדאגה, אבל מכאן ועד להגיד שצה"ל מתעסק רק בשילוב בנות זה רחוק מאוד. צה"ל עוסק בהגנת הגבולות, ולא הכל אחד ואפס, יש סקאלה שלמה, ואני שוב חוזר מה שצריך לתקן – יתוקן, בשיתוף פעולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא לעוות, בנט דיבר על עניין נקודתי
לנהל מאבק נקי ומוצדק | 20-03-2017 22:42
מה שאמר "כל מה שאמרתי תקף" היה בתייחסות לנושא הנקודתי שאין כוונה להביא לצוותי טנקים מעורבים וכי בנות בטנקים יהיו במשימות ספציפיות. בהשקפתי אני הרבה יותר קרוב לרב זאגא ובדעתי לתמוך בו או באחד האחרים ולא בבנט. אך מאכזב שהם כרגע מנהלים קרב השמצות מול בנט במקום להציג את מרכולתם באופן נקי. אם בכוונתם לעשות הפיכה בבית היהודי והם לא מסוגלים ללכת לשיתוף פעולה גם עם ציבורים נוספים חבל על הזמן והאנרגיה של ההתמודדות שלהם