שביתה באגד: ההסתדרות תתקע מחר את המדינה
ההסתדרות מתכוונת להשבית מחר (ג') את כל קווי האוטובוס של חברת אגד ותגרום לכמיליון וחצי נוסעים להיתקע בדרכים. אלא שלא רק משתמשי התחבורה הציבורית ייפגעו, גם הנוסעים ברכבים הפרטיים, ייאלצו להתמודד עם פקקי ענק, בעקבות התווספות רכבים על הכבישים.
מחר יתעוררו נהגי ישראל ובעיקר משתמשי התחבורה הציבורית לכאוס של ממש בדרכים.
ההסתדרות מתכוונת להשבית מחר (ג') את כל קווי האוטובוס של חברת אגד ותגרום לכמיליון וחצי נוסעים להיתקע בדרכים. אלא שלא רק משתמשי התחבורה הציבורית ייפגעו, גם הנוסעים ברכבים הפרטיים, ייאלצו להתמודד עם פקקי ענק, בעקבות התווספות רכבים על הכבישים.
הרקע למשבר הוא דרישת אגד לעדכון שכר העובדים ובנוסף דרישה לסובסידיה (תמיכה כספית ממשלתית) בגרעון שיש לקופארטיב הותיק, וזאת לאחר שתוקף ההסכם הקודם פג לפני שנה וחצי.
האוצר מייבש את אגד
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן המתמודד בימים אלה על בחירתו ליו"ר ההסתדרות אומר "פעם אחרי פעם התרעתי על המשבר המעמיק, אבל משרדי התחבורה והאוצר ניצלו את ההתנהגות האחראית של ההסתדרות והעובדים, והמשיכו לייבש את אגד".
"למרות שהמדינה הקדימה את תשלום המקדמות לחברה, השירות שניתן על ידי אגד – במיוחד בירושלים, לא עלה בקנה אחד עם מחויבות החברה. הטענות אודות פגיעה בשכר הנהגים משוללות כל יסוד, מאחר שרק לפני שנה יזמו המשרדים בעצמם העלאה גורפת של שכר הנהגים בכ-20%, ואף הבטיחו את זכויות נהגי אגד בנושא זה אל מול הנהלת החברה, לרבות העברת עשרות מיליוני שקלים לחברה לנושא לפני חודשים ספורים בלבד.
השר כץ לאגד: "אם לא תעשו מה שנדרש – תעלמו"
השר כץ הורה אתמול להנהלת אגד לשבת מיידית עם העובדים וההסתדרות על תנאי העבודה והסכם שכר חדש שיאושר על ידי הממשלה, במנותק משאר המשא ומתן ולהפסיק להחזיק בעובדים כבני ערובה.
כץ הורה להנהלת אגד לקיים משא ומתן מזורז עם העובדים על תנאי עבודתם, במסגרת המשא ומתן אותו הם מנהלים מול הממשלה על המשך הרפורמה בתחבורה הציבורית. מנגד, הורה כץ לאוצר להתאים את המקדמות הנדרשות לחברה ולא להשתמש בהן כדי לפגוע בחברה וכקלף מיקוח.
"אתם כמו דינוזאור שמסרב להתאים את עצמו למציאות המשתנה. אם לא תעשו את מה שנדרש ולא תקבלו את ההחלטות המתאימות כעת, אתם תיעלמו. למרות הערכתי ליכולות החברה ולהיסטוריה שלה, אני לא אוותר ואם אצטרך לנהל מאבק ציבורי, כמו שנאלצתי לעשות בנמלים ובמקומות אחרים, אעשה זאת ולא אאפשר לשום גורם פוליטי להתערב", אמר כץ.
כץ הוסיף כי חברת אגד חייבת לעבור שינוי ולהתאים עצמה לעידן התחרות ולרמת השירות הנדרשת מתחבורה ציבורית מודרנית, כמו במדינות המפותחות בעולם.
כץ ציין כי העיקרון המנחה את משרד התחבורה הוא רמת שירות ותחרות ועל כך אין בכוונתו להתפשר. "המטרה היא תחבורה ציבורית יעילה ברמת אירופאית, כפי שאנו מקדמים, במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית".