ברוך שפטרנו: באסל גטאס התפטר מהכנסת - סרוגים

ברוך שפטרנו: באסל גטאס התפטר מהכנסת

לפני דקות ספורות (א') הגיש ח״כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת את התפטרותו ליו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין. ההתפטרות כחלק מעסקת הטיעון בינו ובין הפרקליטות

ברוך שפטרנו: באסל גטאס התפטר מהכנסת
  (צילום: אבי דישי/פלאש90)

לפני דקות ספורות (א') הגיש ח״כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת את התפטרותו ליו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין.

התפטרותו של גטאס תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות ואותו יחליף ג'מעה אזברגה – גם הוא מבל"ד, המרכיבה את הרשימה המשותפת.

ההתפטרות של גטאס, באה לאחר עסקת הטיעון עם הפרקליטות לפיה הוא יודה בעבירות המיוחסות לו ויישלח לשנתיים מאסר בפועל בנוסף להתפטרותו מהכנסת.

כתב אישום מקל בתמורה להתפטרות

בכתב האישום ייוחסו לגטאס עבירות של הברחת טלפונים סלולריים לכלא, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור (עבירה לפי חוק המאבק בטרור), הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור. כתב האישום המתוקן יוגש היום ויחייב את חבר הכנסת להתפטר מתפקידו מידית, מה שכבר עשה.

מכתב ההתפטרות

בשיחה שהעניק לאתר וואלה אמר גטאס: "הסעיפים הביטחוניים שרצו להאשים אותי בהם ירדו מכתב האישום המתוקן שיוגש". על השאלה האם הוא מרוצה מהעסקה, השיב גטאס: "אם אני חותם, כנראה שזה מקובל עליי".

ביום שישי אמר גטאס: "אין לי ציפייה ליחס של צדק או להגינות מצד הגורמים הפועלים במסדרונות משטר האפרטהייד, שעיקר מאמציהם נסוב סביב הנסיונות להצדיק ולתת לגיטימציה לעוולות, לגזל ולדיכוי". לדבריו, "אף כי נראה ש'אאבד את חירותי' בקרוב, הרי שהחירות זורמת בעורקיי ואני נושא אותה בקרבי מאז שעמדתי על דעתי בהרי הגליל, ומאז שהתמרדה רוחי בין מרחביו מוריקי הזית. זו הרוח שמחברת אותי אל אסירינו בבתי הכלא, ואין דבר שחשוב ויקר יותר ללבי מהקשר אל פעילי המאבק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה ברוך שפטרנו?
שמעון | 19-03-2017 15:50
תמורת ההתפטרות הוא מקבל הקלה, ואנו מקבלים ח"כ לא פחות גרוע ממנו בתמורה!