זעזוע בירושלים: בובות 'חייל חרדי' נתלו ברחבי העיר - סרוגים

זעזוע בירושלים: בובות 'חייל חרדי' נתלו ברחבי העיר

משטרת ישראל הסירה הבוקר בובות בדמות חייל צה"ל ועליה כיתוב 'חרד"ק החוצה'. התמונה נתלתה סמוך לבניין מגורים ברחוב יחזקאל בירושלים. "המשטרה תנקוט ביד קשה ותפעל למיצוי החקירה"

author-image
זעזוע בירושלים: בובות 'חייל חרדי' נתלו ברחבי העיר
  (צילום: דוברות המשטרה)

זה כבר הפך למסורת.

משטרת ישראל הסירה הבוקר (שני) בובה בדמות חייל צה"ל ועליה כיתוב 'חרד"ק החוצה'. התמונה נתלתה סמוך לבניין מגורים ברחוב יחזקאל בירושלים.

הבובה שהוסרה הועברה לבדיקת המעבדות לזיהוי פלילי במשטרה ובמקביל פועלת המשטרה אל מול פרקליטות המדינה לפתוח בחקירה בגין הסתה.

מספר שעות לאחר מכן, המשטרה איתרה שתי בובות נוספות הלבושות בדמות חיילי צה"ל שנתלו על גגות בניינים באזור כיכר השבת.
כוח משטרה בסיוע כוחות כיבוי האש הורידו את הבובות כאשר במהלך הסרתן החלה התקהלות והתגודדות חרדים, כשחלקם ניסו לשבש את פעולת הסרת הבובות. שני חשודים עוכבו והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה.

כאמור לאור חומרת האירועים פנתה משטרת ישראל לפרקליטות המדינה לקבלת אישור לפתוח בחקירה בגין הסתה.

 

 

ממשטרת ישראל נמסר ל'סרוגים' כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה כנגד חיילים חובשי כיפה על רקע שירותם בצה"ל".

"המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע ממוקד כנגד תופעת ההסתה נגד לובשי מדים והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין. המשטרה תנקוט ביד קשה ותפעל למיצוי החקירה והעמדה לדין של כל מי שמעורב בכך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מה הזעזוע??
בני | 13-03-2017 15:41
הצבא משקיע הון עתק ומערכת משומנת הכוללת פיתויים כספיים, הסברה ופרסומים פוגעניים כדי לשכנע צעירים חרדים להתגייס למקום המנוגד לאמונתם שהוכיח כבר אצלכם ש25% מהמתגייסים ו 80% מהקצונה עוזבים את הדת. כל זה כשר וישר. אבל התגובה שלהם ונסיון ההתגוננות שלהם הוא לא לגיטימי הוא "הסתה" הגורמת ל"זעזוע". אין להם בושה לחרדים האלה. לא די שהם אינם משרתים בצה"ל, הם עוד מעיזים להתגונן מפני הניסיונות לגייס אותם. אנחנו נכתיב להם מה לעשות איך להתנהג וגם איך להתגונן.
החרדים צריכים להקים חיל חרדי בצבא כמו שכתוב בתורה
יפה יוסף | 14-03-2017 13:18
החרדים פשוט לא רוצים לצאת לצבא ומחללים שם שמיים.הערבים" אוהבים" את הקיצונים כי הם רק קבוצה קטנה מעם ישראל ונלחמת במדינת ישראל.זה כמו שמזמינים צדיק לסעודות .לא בגלל שאוהבים אותו אלא בגלל שהוא צדיק.
2
האידיוט המשכיל העמלקי יהודה משי זהב שבניו משרתים בצה"ל
רבינו | 15-03-2017 10:28
האידיוט המשכיל העמלקי יהודה משי זהב שבניו משרתים בצה"ל בטור ב'ידיעות' על בובת החייל במא"ש: "יש לי טענות כלפי הרבנים שלנו, המפגינים מוציאים שם רע, חייבים להוציא אותם מהשכונות. אסור לפחד מהם. ועל המשכילים האלו אמר הקב"ה בַאֲבֹד רְשָׁעִים רִינָּה וגו' ודו"ק. עפרא לפומא - פירוש הביטוי - שימלא פיו עפר דהיינו שיחזור לעפר ממנו בא גופו ותלך נפשו לאבדון מבלי שום זכר, ע"י הקב"ה בעצמו. ומי שהמציא את המילה חרד"ק ניצח את המערכה.
3
יש לפתוח עינים ולדעת ולהבין שכל השקפה של פלג הירושלמי
נחום ירושלמי | 18-03-2017 21:56
יש לפתוח עינים ולדעת ולהבין שכל השקפה של פלג הירושלמי זו היא על פי תורה!!! ושאר ההשקפות של אחרים אפילו מאלו שלבושים בגדי חרדים הם פסולות לגמרי, וזה גם כולל את הלימוד במכללות והשכלתם והאקדמי' וכו' הרי זה המשך מהמשכילים הארורים ימ"ש שבמאתיים שנה האחרונים הם החריבו והרסו את כל הכלל ישראל והביאו את ההתבוללות ההחלטית לכולם, וכמו שבזמנם החרימו והפרידו אותם הגדולי עולם החזקים והאמתיים והוציאו אותם מתוך הכלל והפרידו את כל הקהלות הקדושות מהם, וכמו כן היה מן הראוי לעשות גם היום וביתר שאת מכיון שהיום הסכנה יותר גדולה להיות נמשכים אליהם ח"ו מכיון שנלכדו במצודתם גם הרבה בני תורה ומורים דיינים רבנים אדמורים ומנהיגים וכו' ואין ההמון בעלי דעה להפגין ולמחות נגדם כמו ההפגנות מאלו הצדיקים מפלג הירושלמי שמקדשים שם שמים ברבים. נתגלה בזמנינו אלה רקבונם וקלונם של כל אלה ששייכים לערב רב והיו מתחברים לכלל ישראל ומשפיעים אליהם לקלקלם ולהעבירם למולך של גיוס הצבא המעורב בגילוי עריות ועבודה זרה ושפיכות דמים שעליה קבעו ופסקו כל גדולי ישראל שלפנינו שמציאות נשים בגיוס הוא ביהרג ואל יעבור כידוע, וזה לא נאמר רק לנשים אלא אדרבה החיוב שהוא ביהרג ואל יעבור בזה שייך גם לאנשים שהרי היום המציאות היא שישנם בצבא תערובות של בנות והרי זה כבר לא רק מקום של אביזריהו דגילוי עריות לבד אלא מקום של עריות וקובה של זונות ממש לכן אין שום מקום לחלוק ולהסתפק כלל אלא הרי זה בודאי באיסור של יהרג ואל יעבור גם לאנשים כמו שלנשים. ויותר חמור הוא לגבי אנשים כמבואר מפורש בגמ', ונוסף לזה הרי ידוע מה שאמר הגרי"ז ועוד גדולי עולם אז בזמנו לפני שהיה שם בנות שגם גיוס של אנשים לבד הרי זה עד גם כן ביהרג ואל יעבור כן אין שום הבנה והסברה להעזה זו להתיר היום ללכת לצבא הזאת הטמאה ולכן רעיון זה להסכים להתפשר שהבחורים שלא מצליחים בהישיבות ילכו לצבא הרי זה בגידה וחציפות ומרידה גדולה בד' ובתורה הק' ובפסקם של כל גדולי הדור שלפנינו, וגם הרי זה גזל נפשות כי מי נתן להם הבעלות על בני ישראל על בנים של הקב"ה ולמוכרם לעבדים שחייבים על זה מיתה ומכל שכן דבר כזה להפקירם ולהחטיאם שהרי זה חמור יותר מההורגם, שומו שמים!!!! על זאת שלא היתה צרה כזאת ליעקב מעת היתה לגוי שיבואו עזי פנים פוחזים ע"ה וריקים להפקיר ולמכור את בני קל חי לשמד ממש. וגרוע מהכל שהם עושים כך כאלו בשם מנהיגיהם כאילו שזה דעת התורה הק' אע"פ שברור הדבר שזה נגד דעת התורה הק' ונגד דעת כל גדולי התורה האמיתים, ואע"פ שבאמת הרי זה כיהודה ועוד לקרא ואין בזה נפקא מיניה כלל כי אפילו אם היו ח"ו כך דעת כל גדולי זמנינו לא היה לזה שום ערך ולא היה בזה כדי לתרץ את עצמו ולפטור שום אדם מדין של מעלה כי בדבר שהוא מיסודי התורה והאמונה אין שום הקלה כאשר רבים מסכימים להתירה.
4
כן כן: גם אני עברתי אתמול שם בפקקים הארוכים ממש בלי סוף
כן כן: גם אני עברתי אתמול שם בפקקים הארוכים ממש בלי סוף | 21-03-2017 16:29
כן כן: גם אני עברתי אתמול שם בפקקים הארוכים ממש בלי סוף בצומת גנות בדרך לפגישה דחופה, וראיתי אם אותם מפגינים שעומדים ועדיין רוקדים, הם לא מתייאשים כלל וכלל, וניכר על עיניהם לרוב הצעירות שהם לא מתכוננים להתפשר על זה בשום פנים ואופן, הם עדיין נראים מלאי חיות ומרץ, כאומרים – כל זמן שהבן של הרב פטרוב יושב אתם גם תשבו באוטו בפקק. ואת האמת הפעם בכלל לא כעסתי עליהם, יש להם דבר לתלות בו שלדעתם הוא רוחני, והם ילחמו עליו, אך כן כעסתי על המשטרה האכזרים- יאל'ה נמאסתם? תשחררו אותו כבר,מה יצא לכם מכל זה? עוד אחד שיושב עשרים יום ואח"כ חוזר כגיבור המחנה ומתקבל בתהלוכות ענק ששוב יגרמו לפקקים ארוכי טווח. למה אתם [המשטרה] גורמים לנו את כל הפקקים הארוכים האלו יום יום, שאחזור שעתיים יותר מאוחר לביתי ולילדיי? בגלל איזה טפשות ורוח שטות שנכנס לכם להוכיח להם שאתם חזקים.. מה כולנו אשמים????? "רדו מהעץ".