אם עד היום לא היה מובן איך אפליקציית המסרים הגדולה בעולם, מצליחה גם ללא פרסומות או תשלום מהמשתמשים להרוויח כסף. אז כנראה שבקרוב כולנו נבין כי בימים אלו ווטסאפ בוחנת מודל עסקי חדש, שלא יחרוג מחווית המשתמש שהתרגלנו אליה עד היום ועם זאת יכניס לא מעט רווחים לחברת פייסבוק, שכזכור רכשה אותה ב 19 מיליארד דולר.

אז איך פייסבוק מתכוונת להרוויח עלינו בלי לגרום לנו לשלם או לצפות בפרסומות? כעת מתברר שהמודל העסקי שנבחן יאפשר תקשורת בין עסקים למשתמשים פרטיים בשירות המסרים. החברות שיהיו מעוניינות בכך יצטרכו לשלם ובתמורה לכך ווטסאפ תאפשר להם לתקשר עם לקוחותיהן דרך ווטסאפ, באמצעות הטמעת האפליקציה במערכות שלהן.

האם בקרוב בעלי העסקים יצטרכו לשלם כדי להיות בקשר? (צילום: שטארסטוק)

בשלב הזה פייסבוק מקפידה להבהיר שאין הכוונה לתת אופציה למשלוח הודעות ספאם ופרסומות למשתמשיה, (כך שעדין מוקדם להתרעם). הדרך שתאופשר לחברות תהיה שרות עבור המשתמשים, כגון יצירת קשר עם בנקאי או שליחת עדכונים לרוכשי כרטיסים על האירוע.

ככל נראה חברות שכבר משתמשות כיום במודל הווטסאפ, כדי לשמור על קשר עם לקחותיהן יצטכו לשלם על כך בעוד שלשאר המשתמשים הפרטיים האפלקציה תשאר חינמית.