90 שניות לפרשת תרומה
הילד שבתוך המשכן
פרשת תרומה היא פרשה שכולה לב, כולה נתינה. הפרשת פותחת 'כל איש אשר ידבנו ליבו יקחו את תרומתי'. הבסיס להקמת המשכן הוא הנדבה, הלב הטוב של עם ישראל.
[[[http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2017/03/לונדין-תרומה.mp4]]]
המשכן הוא בניין מורכב ומסובך. מכיל בתוכו מרכיבים מכל עולם הדומם, החי והצומח: מתכות שונות, עורות אילים ותחשים, עצי שיטים, זהב כסף ונחושת. גם היצירה שלו מכילה את כל סוג המלאכות האנושיות. אולם בתוך כל המורכבות הזו ישנו את קודש הקודשים, ובקודש הקודשים יש את ארון הברית שעליו כפורת, ועל הכפורת שני כרובים – שני מלאכים שפניהם פני תינוקות.
בתוך כל העשייה האנושית מצוי הלב הפשוט והתמים של הילד. הרצון הספונטני לתת נדבה, לעשות טוב, להיות מחובר לאלוהים. הרצון הזה הוא זה שמחזיק בסופו של דבר את כל הבניין האדיר הזה שנקרא מקדש.

מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
נא להפנים ולקיים. מתאים לכל אחד ואחד .נותנים רק מה שיכולים.
16:21 02.03.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון נווה עמל הרצליה
הכפורת מכסה על הארון המכיל את העדות. כמדיה ו"חופת מיצוי" חיצונית . והיא הכפורת מסמלת שלמות של טוהר וכפרה . כאומרת רק באלה שני "זרועותיי" : הכרובים. תצאו שלמים...
הכפורת מכסה על הארון המכיל את העדות. כמדיה ו"חופת מיצוי" חיצונית . והיא הכפורת מסמלת שלמות של טוהר וכפרה . כאומרת רק באלה שני "זרועותיי" : הכרובים. תצאו שלמים נקיים וטהורים מתורת ישראל .. שאלה הכרובים מוכיחים כי כל תורת ישראל אינה אלא : "ואהבת לרעך כמוך" . ואידך זיל גמור. והזקן מוסיף ואומר : שהכרובים מסמלים גם רועים רוחניים. הפורשים ידיהם למעלה להתפלל על צאן מרעיתם . ואשר מחוייבים גם במקביל לעשות מעשים לקיים :"פורשי כנפיים" . בבחינת נועזותם ואומץ ליבם בפירוש התורה . שיהיו בעלי פירוש המתרומם ונוסק למעלה למעלה . לאותו השיא של : "ופניהם איש אל אחיו" . כלומר לפרש תמיד את התורה בבחינת "ואהבת לרעך כמוך". בבחינת אהבת האדם באשר הוא אדם
המשך 16:15 02.03.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר