בקרוב אלבום שירי ילדים שכתב אורי אורבך

בקרוב אלבום שירי ילדים שכתב אורי אורבך

שנתיים לאחר פטירתו של אורי אורבך ז"ל, המוזיקאי נירי סרי החליט להלחין את שיריו וספריו האהובים לאלבום ילדים. אותם יבצעו מיטב אמנים וחבריו של אורי בניהם: 'אנדרדוס', דוד ד'אור, אודהליה ברלין, אברי גלעד ועוד

אולי בקרוב נשיר לילדים את שיריו של אורבך

"כשאורי נפטר קרה דבר מאוד מרגש, קיבלנו מכתבי ניחומים מילדים שציירו ציורים תמימים כאלה שהם מאוד מצטערים יחד איתנו. גם מבוגרים שלחו, אורי נגע בכל הגילים". סיפרה אלמנתו של אורי, מיכל אורבך, במפגש שנערך לזכרו בתחילת השבוע בבית הנשיא "השירים שעכשיו מולחנים על-ידי ניר סרי ויוצאים בדיסק, הופיעו במקור בספר הראשון 'אולי בשבת יזרקו סוכריות', שיר שתפס תאוצה בפני עצמו כי אורי תפס פה את הנקודה שכל הילדים הדתיים מתחברים אליה- תמיד מוכנים לתפוס סוכריות, ומחכים לרגע הזה".

כזכור בעקבות השיר הזה, במהלך השבעה הציעה המשוררת סיוון הר-שפי שיזרקו סוכריות לילדים בבתי הכנסת באותה שבת, ומיכל מספרת שאחיינית שלה יישמה את זה בחלוקת סוכריות. ומאז זה רק הלך והתפתח. שנתיים לאחר פטירתו של אורי אורבך ז"ל, המוזיקאי נירי סרי שפנה אל אורבך בעודו בחיים בהצעה להלחין את שיריו ממשיך את 'המסע' שהחל עוד עם אורי להוצאת אלבום ילדים ראשון משיריו. אותו מקדם בימים אלה, באתר מימון ההמונים 'הדסטארט'

אל הפרויקט הצטרפו מיטב אמנים מוכרים וחבריו של אורי לבצע את שיריו, חלקם בשירה וחלקם בקטעי הקראה. נבחרת האמנים באלבום הראשון הם: דוד ד'אור, דניאל זמיר, אברי גלעד, גולן אזולאי, חבורת אנדרדוס, ג'קי לוי, אודהליה ברלין, לבנת בן חמו וגילן שחף. את האלבום ילווה, גם המאייר הצמוד של אורי, שי צ'רקה, שאיוריו יעטרו את חוברת המילים לאלבום.

לקראת צאת אלבום שירי ילדים פרי עטו בהלחנת ניר סרי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין, ערכו בביתם מפגש לזכרו בו ביצעו חלק מהאמנים המשתתפים באלבום את שיריו של אורי, שיכנסו לאלבום.

"אנחנו מתכנסים ובליבנו געגועים גדולים, פשוט געגועים גדולים שיוצאים ונוגעים בלב", סיפר הנשיא ריבלין למשתתפים "כשהתמנה לשר התגלה אורי במלוא יכולותיו והיצירתיות שבו, אבל תמיד היה אומר לי ששום דבר לא חשוב יותר מהילדים והנוער שלנו. אורי חשב שחינוך הילדים והעברת מסרים שידברו לילדים הם הדבר החשוב ביותר, שכן באותם ימים שבהם הם נפגשים עם הדברים שאותם לא הכירו לפני כן, ולומדים להעריך אותם, אלה הם הימים האלה שמעצבים למעשה את כל אישיותם בעתיד."

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו