ארגון ליב"ה החרד"לי גורם נזק כמו שוברים שתיקה - סרוגים

ארגון ליב"ה החרד"לי גורם נזק כמו שוברים שתיקה

על השר בנט להתעורר. לדאוג להעניש בחומרה את מנהלי המוסדות שנהגו בניגוד לחוק, להפסיק את התמיכה שמשרדו נותן לגורמים אנטי-ממלכתיים כמו ליבה, ולשקול אף איסור להכניסם לבתי הספר

author-image
ארגון ליב"ה החרד"לי גורם נזק כמו שוברים שתיקה

אם רוצים למצוא סיבה לחוסר המשילות שעליו הצביע לא אחת יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אפשר פשוט להסתכל על האירוע שהתקיים השבוע בכותל.

אני לא רוצה לדבר על פשרת הכותל: היא רעה. אני לא מסכים איתה, ואפשר להמשיך לדבר עליה שעות. זה לא העניין. הנקודה היא שהממשלה החליטה, ושבה והחליטה, על מתווה מסוים, והיא לא מבצעת אותו. שר התפוצות היה חלק מגורמי ההחלטה, שישבו על המדוכה זמן רב והגיעו למתווה שעליו סוכם.

אבל הבעיה אינה שהממשלה לא מבצעת: בטירוף המערכות המתחולל אצלנו היא בעצמה נלחמת נגדו. תלמידי בתי ספר השייכים לציבור הציוני דתי, המפוקחים וממומנים על ידי משרד החינוך שבראשו עומד השר בנט, היו רוב המשתתפים בעצרת שארגן הארגון החרד"לי "ליבה". הם יצאו בראש חודש אדר: באמצעו של יום לימודים מלא תכנים יהודיים וישראליים חשובים. הם הוסעו בהסעות מאורגנות ולוו על ידי המורים שלהם.

ברור כי הדבר נעשה בניגוד לחוק. המשרד אסר במפורש על השתתפות תלמידים בעצרות פוליטיות כאלו, ולא ההורים – שחלקם הגדול נדהם מהעניין – אמורים להגיד זאת ולפקח על כך. מי שאמור לומר זאת, מי שאמור לפקח על כך, הוא משרד החינוך עצמו. זה לא נעשה. הגורמים האחראים עוצמים עין – בכוונה או בקריצה – ונותנים להשתוללות החרד"לית להמשך באין מפריע.

אני לא חושב שהשר בנט צריך קצין מודיעין במשרה מלאה במשרד כדי להבין את שמתחולל כאן. כמנהיג שמבין לוחמה מהי, הוא בודאי רואה את המערכה שמנהלים נגדו הארגונים החרד"ליים – נגדו, נגד הממשלה, נגד בתי המשפט, נגד צה"ל ואפשר עוד להמשיך. הוא רואה את החבירה המשונה של גורמים חרדיים קיצוניים עם גורמים במחנה שלו. הוא רואה את הניסיונות שלהם להשתלט על הפריימריס הבאים בבית היהודי. השאלה היא מה הוא יעשה בעניין.

כל המתנה נוספת רק תדרדר את היכולת של המחנה הציוני דתי להיות שותף בהנהגת המדינה. מי שיורק על המדינה ועל קרונותיה באופן קבוע לא יכול לקבל כרטיס כניסה לקטר. מי שרוצה להוריד את הרכבת מהפסים לא יכול להיות הנהג.

על השר בנט להתעורר. לדאוג להעניש בחומרה את מנהלי המוסדות שנהגו בניגוד לחוק, להפסיק את התמיכה שמשרדו נותן לגורמים אנטי-ממלכתיים כמו ליבה, ולשקול אף איסור להכניסם לבתי הספר, כי הנזק שהם גורמים למדינה לא פחות חמור מזה של שוברים שתיקה.

=======

ד"ר חנן מנדל הוא יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה ומרצה למשפטים ויישוב סכסוכים בקריה האקדמית אונו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
33 תגובות - 28 דיונים מיין לפי
1
עוד פעם קרן חדשה לישראל נגד היהדות
| 01-03-2017 18:56
לא עובר עליהם משהו רע. פשוט האמת מתגלית לאור
דורי אבי | 03-03-2017 0:05
כבר שנים זו תותרתם, תורה שנאמנת לתפיסתם ולא לרוח התורה לדורותיה. כמה טוב שהאמת יוצאת לאור על ידם ממש והשומע ישמע וידע להתרחק.
משהו רע עובר על נאמני תורה ועבודה
יעקב | 01-03-2017 19:08
עיסוק בשמירת שבת ממלכתית. שמירת הצבא כמקום שמכבד את כל היהודים ומאפשר להם לשרת בצוותא. שמירת הכותל קדושתו ומרכזיותו כמקום תפילה משותף לכל ישראל כמסורת ישראל סבא. שווה שוברים שתיקה.
2
לא שווה התייחסות.
| 01-03-2017 19:07
3
עושה סיכסוכים, ומה הוא מרצה?
צחי | 01-03-2017 20:04
סכסכן
4
ליב"ה מורכב מאותו סוג של בטלנים מחפשי אקשו
יאיר | 01-03-2017 20:22
בדיוק כמו אצל החרדים
5
פטרו את היושב ראש וחזרו לשפיות
עופר | 01-03-2017 20:28
הוא עושה לכם נזק בל יתואר .
6
למה מביאים בכל פעם את המן הזה
| 01-03-2017 20:38
וואלה חשבתי שאתה הליצן של פורים , אם אתה חילוני
ליצן קטן שלי | 06-03-2017 10:55
זה לא אומר שאנחנו צריכים להיות חילונים כמוך
7
להעניש בחומרה = להעמיד בפינה עד סוף השיעור!
נו נו נו! | 01-03-2017 21:32
אני קוגל-לאגער אם ליבה מקבלים תמיכה ממשרד החינוך
8
מעניין כמה הוא מקבל מהקרן החדשה
| 01-03-2017 21:49
9
ככבוד גדול למרכז ליב"ה, אם זה מה שנתו"ע חושבים עליהם
שפוי | 01-03-2017 21:54
מפריע להם שהציבור הדת"ל נלחם למען קדושת הכותל ומתנגד לתנועה הרפורמית. מעניין למה..
10
אולי די?
גבשניק לא לייט | 01-03-2017 22:14
אתה חושב שכולנו לייטים כמו הגבשניקים? ראינו כבר איך נראית היהדות שלכם. אל תטיף מוסר לדתיים האמיתיים.
11
נאהב את זה או לא "ציונות דתית" - אין באמת דבר כזה
מאן דהוא | 01-03-2017 22:43
לשם מה החרד"ל מחנך את הליברל והליברל מחנך את החרד"ל? די! תרפו כבר!! על מה אתם נלחמים? מי שרוצה להיות חרד"ל שיהיה חרד"ל ומי שלא רוצה אז שלא יהיה. אף אחד לא כופה היום על הליברל להיות חרד"ל וגם לא להפך - אז על מה השנאה? השתגעתם? תתפצלו כבר כי אתם מפוצלים מזמן ותלמדו לכבד זה את זה ולהלחם על עקרונותיכם בדרכים המקובלות, החוקיות והדמוקרטיות. אני למשל לא מסכים כמעט עם אף מילה של ליברל חוץ מהמילים "שלום - מה שלומך" וכיוצא באלו. נו? אז אני אתחיל לחבר נגדו פאשקעווילים? אין לי מה לעשות? שיהיה ליברל ויעזוב אותי במנוחה וכך אני מצפה ממנו. העובדה ששנינו בוגרי "בני עקיבא" בעבר היא פרט לא רלוונטי. זה היה בעבר. וזה נגמר. בצבא הייתי עם חילונים נו אז אני חייב להיות מאוחד עם חילונים? בעבודה אני עם הרבה חרדים נו אז אני צריך להיות חרדי? יאללה זה כבר נמאס....
צודק ב200%
| 02-03-2017 16:36
על אף פי שאת הכתבה לא הבנתי.
12
כמה רוע?!!!
שלום | 01-03-2017 22:55
יש אנשים שחושבים אחרת ממך. תקים מוסדות לימוד שחושבים כמוך . המוסדות ששלחו את תלמידהם להתפלל בכותל רואים בזה פעילות חינוכית ולא פוליטית. אל תשלח לשם את ילדך. ואל תתעסק בהשמצות. (אם יש לך בעיה עם החוק- תפנה למשטרה )
13
איפה הנוער שלכם
אמיר | 01-03-2017 23:13
בא נראה את ארגון נאמני וכו וכו מוציאים יותר ממניין בני נוער לכל מטרה שהם עומדים מאחוריה. זה רק מראה את הניוון, אובדן הדרך ואי רלוונטיות של ארגון זה. כמו הרפורמים בארץ, הרבה רוח, צעקות, איומים, אבל הכל ריק מתוכן. אפיסודה חולפת, מתוחזקת על ידי שונאי ישראל בהווה.
14
בקיצור, אתה רוצה לתת יד חופשית לרפורמים
ירושלמי | 02-03-2017 1:24
רק שכנראה אין לך מושג אם מי יש לך עסק ומה תכונותיהם לגבי מדינת ישראל ובכלל לעם היהודי. כך או כך כל המטרה שלהם זה להרוס את העם היהודי ועשו זאת לצערנו די הרבה בעבר וכיום הם מנסים יחד עם ארגוני שמאל בינלאומיים לפגוע בכל דרך בעם היהודי, ורק אתה וחבריך הממלכתיים תמשיכו לחיות בבועה שאתם חיים בארץ הגאולה ולא עמוק עמוק בגלות.
15
אחלה דרך לישבן סכסוכים!
| 02-03-2017 8:45
16
הרשע מרושע הזה קרא לרבנים צדיקים - "סוטים" !!!!!!!!!!!!
חרדלניק מתנחל | 02-03-2017 10:16
כל הפוסל במומו פוסל. איך אתר סרוגים בכלל מפרסם מאמר של האפס המתיוון הנ"ל?
17
כלומניק שמחפש תשומת לב- עד מתי אתה פוסח על שני הסעיפים
שי | 02-03-2017 12:15
ואנחנו נעבוד את השם
18
החרדים פוחדים לתת לרפורמים רחבה
| 02-03-2017 16:45
קטנה בכותל כי הם יודעים על עצמם שהם רקים מתוכן ובקלי קלות יהודי יעבור למגזר אחר אפילו שגם הוא ריק מתוכן.
לא רק החרדים גם הדתיים וכל עם ישראל . כי הרפורמים כופרים
| 02-03-2017 18:54
19
זה חיוך.......
| 02-03-2017 18:56
20
מדהים
| 03-03-2017 7:27
מדהים איך פתאום כשמגיעים לעניין הזה, חופש המחאה, חופש הביטוי והדמוקרטיה כולה פשוט נעלמת ונמחקת כאילו לא הייתה. דבר שני, הדיבור שלך על "ההשתלטות של החרד"לים" מזכיר לי קצת דיבורים שהיו בגרמניה הנאצית לפני מלחמת העולם השניה. ארגון שוברים שתיקה נלחם במדינה. ארגון ליב"ה נלחם ברפורמה. כל כך קשה להבדיל, ד"ר?? ודבר אחרון: מי שיקבל את הרפורמה, לפי דבריך יוכל להיות שותף בהנהגת המדינה. גם אם זה באמת נכון, מה שווה השותפות של אותו גורם ציוני דתי אם הערכים שלו הם אותם ערכים של גורם אחר, חילוני? מה זה שווה שמכניסים אנשים עם כיפות לתפקידים חשובים אם הם מתנהגים כמו חילונים בתפקיד?
21
שורש הבעיה הוא בהגדרה העצמית
א | 03-03-2017 9:21
במקום לקרוא לעצמו "דתי לאומי" או "דתי ציוני" הוא שם את הציוני לפני הדתי ("ציוני דתי") - ובזה כל הטעות שלו ומכאן החשיכה מתחילה.
22
טוב שלא פיטרו אותו
ירושלמי | 03-03-2017 9:46
אחרי שקרא לרבנים "סוטים", וההתנצלות הצפויה ע"פ הוראות היחצ"ן הרי שווה כקליפת השום, המשך עמידתו בראש הארגון מבהירה לכולנו כמה שנאת תורה שוררת שם. אה, וכמובן, "התכנים של ראש חודש אדר" עאלק... במקום ללכת לכותל הוא מעדיף את הליצנות הנהוגה ביום זה.
23
כשמקבלים כסף מהגויים כל השכל מתעוות
ליעוז כהן | 03-03-2017 12:03
המכנים את עצמם נאמני תורה ועבודה מקבלים כסף מהקרן לישראל חדשה שתומכת בארגונים אויבי ישראל ביד נדיבה, רוצים לסייע ביד הרפורמים שכל מטרתם לביזוי התורה.
24
אין מה לעשות זה מה שקורה כשמתנקים מגדולי ישראל
יהודי | 03-03-2017 13:55
וממציאים "דת" חדשה שקוראים לה "ציונות דתית"
25
כל הכבוד
דוד | 04-03-2017 22:25
אשרינו שיש כאלה שזה כואב להם!!!!!!!!!!
26
להתנגד לדת הרפורמית זה ארוע פוליטי?
נועם | 05-03-2017 11:55
השתגעת לגמרי
27
ארגון ליב"ה הוא סוס טרויאני אכזרי
הראשון שזיהה | 19-06-2018 17:08
צודק כותב המאמר
28
ימח שמך
אביתר יעקב מיכלשוילי | 27-07-2018 15:27
הארגון שלכם מסוכן יותר מהתנועה הרפורמית