"חלאת אדם": שפטל התפרץ בדיון וננזף - סרוגים

"חלאת אדם": שפטל התפרץ בדיון וננזף

מיד לאחר הקראת העונש על ידי בית הדין, התפרץ עורך הדין יורם שפטל, וכינה את התובע "חלאת אדם". בתגובה לדבריו החריפים, נשיאת בית הדין אל"מ מאיה הלר נזפה בו

"חלאת אדם": שפטל התפרץ בדיון וננזף
  (Yossi Zeliger/FLASH90)

מיד לאחר שבית הדין הצבאי גזר על החייל הלוחם אלאור אזריה, עונש של 18 חודשי מאסר בפועל, התפרץ עורך הדין יורם שפטל, שהצטרף לאחרונה לצוות ההגנה של אזריה, וכינה את התובע "חלאת אדם". בתגובה לדבריו החריפים, נשיאת בית הדין אל"מ מאיה הלר נזפה בשפטל.

על פי הדיווח בחדשות 2, במהלך הדיון אמר התובע, נדב ויסמן, כי "אזריה הורשע לפני 45 ימים, יכולתם להיערך כמה שצריך לערעור" ודרש כי אזריה יתחיל לרצות את עונשו כבר ביום ראשון. מנגד אמר עו"ד אילן כץ מצוות ההגנה של אזריה כי "אין חשש להימלטות מהארץ של הנאשם, הוא אפילו קיבל חופשות גם שלא בהסכמת התביעה פה ושם". כבר בשלב זה החל שפטל להעביר פתקים לסניגורים האחרים שייצגו את אזריה.

"הערעור נמצא בכתיבה, אנו שוקדים על זה, חבריי ואנוכי – גם עו"ד שפטל שהכין חלק מהערעור", הוסיף כץ, "חלק מקביעות השופטים היום בגזר הדין עשויים לסייע לנו בערעור". עו"ד אייל בסרגליק הוסיף: "מגיע לנאשם התקופה הזאת כדי למצות את זכות הערעור".

בתגובה לדברים אמר ויסמן כי "עמדתנו לפי החוק והפסיקה – עונש בגין עבירת הריגה דינו לביצוע מיידי". בשלב הזה שפטל מלמל לעצמו  ואמר כי מדובר ב"שטויות". ויסמן המשיך ואמר: "מה שרלוונטי הוא שהנאשם לא נהנה עוד מחזקת החפות ויש אינטרס ציבורי לקיים את המאסר באופן מיידי".

בתגובה לדברים מלמל שפטל לעצמו: "זה פשוט לא נכון, רמאי". השופטת הלר אמרה לשפטל: "מי שלא יודע להיות בשקט בקהל, יקום וייצא" ושפטל אמר לאחר מכן לעצמו: "התובע חלאת אדם". התובע סיכם את פנייתו ואמר: "זוהי קביעת המחוקק – עונש מאסר בצבא מפורשות יבוצע מיידית! אלה שיקולים של משמעת הצבא, של העברת המסר לכל החיילים והלוחמים, העונש צריך להתבצע מיידית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו