חמישה לוחמים נטשו מוצב בגבול עזה - סרוגים

חמישה לוחמים נטשו מוצב בגבול עזה

חמישה לוחמים בגדוד חרוב של חטיבת כפיר הועמדו לדין משמעתי ביחידתם וקיבלו עונשי ריתוק של 21 ימים, לאחר שעזבו במחאה את מוצב נחל עוז שבו שירתו, סמוך לגבול רצועת עזה

חמישה לוחמים נטשו מוצב בגבול עזה
  למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

חמישה לוחמים בגדוד חרוב של חטיבת כפיר הועמדו לדין משמעתי ביחידתם וקיבלו עונשי ריתוק של 21 ימים, לאחר שעזבו במחאה את מוצב נחל עוז שבו שירתו, סמוך לגבול רצועת עזה.

על פי הפרסום באתר ynet, המקרה אירע לפני כחודשיים בעקבות טענת הלוחמים למחסור בכוח אדם בפלוגה שבה שירתו, שאחראית על אחת הגזרות הנפיצות בעוטף עזה – בצפון הרצועה מול שכונת סג'עייה.

העונש הראשוני שהוטל על החיילים הסתיים בנזיפה בלבד, אך לאחר התערבותו של מח"ט כפיר, גיא חזות, הוחלט בגדוד, בפיקודו של סגן-אלוף יניב בארוט, להחמיר עם הלוחמים שטענו לשחיקה מתמשכת בשירותם בכלל, ובפרט בגזרת עזה, בשל עומס משימות אל מול כוח אדם מועט יחסית, ויחס לקוי מצד מפקדיהם.

"ללוחמים נמאס להירדם בסיורים וכמעט שלא לרדת מכוננות. המעשה שלהם היה מתוך אחריות לגזרה, כי למפקדים לא היה אכפת, וקצינים התעלמו מהחיילים", אמרה ל-ynet אמא של אחד הלוחמים. בתוך כך, בגדוד של החטיבה המנומרת טוענים ליחס מזלזל בלוחמים, שגורם למרמור ותסכול בקרב החיילים.

מקרה המעיד על יחסם של המפקדים לחיילים אירע כאשר אחד הלוחמים הוותיקים בפלוגה שבה ארעה התקרית בנחל עוז נשפט ל-10 ימי מעצר כי סירב לצאת לקורס מקלעי רימונים (תפקיד המחייב נשיאת משקלים כבדים), על אף שהציג למפקדיו הוכחה כי נשלח לבדיקות רפואיות בשל כאבים מתמשכים בגבו.

"אם זה לא מספיק, המפקדים המשיכו להתעמר בו כאשר דרשו ממנו פתאום להתגלח למרות שעבר ניתוח סמוך ללחיו, אחרי שבמשך שירותו היה לו פטור לא רשמי מגילוח בשל בעיית הדימומים שהגילוח יוצר", הוסיף קרוב משפחתו של הלוחם. "גם לא דאגו לו לפטור רשמי למרות מסמכים רפואיים שהציג, וגם פתאום רצו לשפוט אותו על סירוב פקודה להתגלח. במקום להקשיב לחיילים, המפקדים מסתכלים רק על המשימה, ואחר כך מתפלאים למה נוטשים להם מוצבים".

בצה"ל אישרו כי הלוחמים נענשו בגין התנהגותם, והסבירו כי הלוחמים נענשו באיחור בשל לוחות זמנים דחוקים של מפקד הגדוד וללא קשר למח"ט כפיר. עוד אמרו בצבא כי ללוחם שנשלח למעצר ניתן מענה רפואי על ידי מפקדיו, וסירובו לצאת לקורס נחשב לסירוב פקודה – ולכן הוא נשפט.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לפני כעשרה שבועות נתבקשו כמה חיילים מהגדוד לבצע משימה מבצעית בגזרה שבה הוצבו. בעקבות סירוב של כמה מהחיילים, הם נקראו לבירור בנושא אצל מפקד הגדוד וארבעה מהם נשפטו לריתוק בגין סירוב פקודה. ‏גורמים צבאיים ביקשו להדגיש כי הלוחמים הבינו את חומרת מעשיהם ואת העונש המוטל עליהם לאחר בירור האירוע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אזאריה,צאלים ועכשו זה...בקרוב ועד ההורים יקבע ..
טוהר הנשק מילוי משימה בכל תנאי-בנפשנו!! | 16-06-2017 11:33