יש עתיד מציגה: מתפקדים, משלמים אך לא משפיעים - סרוגים

יש עתיד מציגה: מתפקדים, משלמים אך לא משפיעים

עשרות אלפי אזרחי ישראל קיבלו לאחרונה פנייה ממפלגת יש עתיד הקוראת להם להתפקד למפלגה ולשלם ארבעים שקלים לשנה. מה הם מקבלים בתמורה? כלום

author-image
יש עתיד מציגה: מתפקדים, משלמים אך לא משפיעים
  (צילום: Flash 90)

עשרות אלפי אזרחי במדינת ישראל קיבלו בשבועות האחרונים פנייה ממפלגת 'יש עתיד' הקוראת להם להתפקד למפלגה, כך דווח בחדשות 2. כמו בשאר המפלגות, גם ההתפקדות ליש עתיד כרוכה בתשלום סימלי, במקרה של יש עתיד מדובר בארבעים שקלים בלבד לשנה.

אלא שבניגוד לשאר המפלגות בהן המתפקדים זכאים להשפיע על הרכב הרשימה וזהות העומד בראשה ואף להתמודד בה, במפלגת יש עתיד אין תמורה להתפקדות ולתשלום, והמתפקדים לא רשאים לבחור בפריימריז של המפלגה, כי פשוט אין כאלה. אז מה מקבלים המתפקדים תמורת ההתפקדות? "תחושת השתייכות לחלק ממשפחה".

"ההתפקדות שלנו היא הבעת אמון, אמון משותף, שהגיע הזמן, שאפשר שיהיה פה טוב יותר", כותב לפיד למתפקדים החדשים. "הקמנו את 'יש עתיד' כדי להחזיר את האמון ההכרחי בין האזרחים לבין הנהגת המדינה. בלי זה, שום דבר לא אפשרי".

אין חינם בשום מפלגה

בתגובה לפנייה של חדשות 2 למטה המפלגה, אמרה הנציגה הטלפונית כי ההתפקדות "לא מקנה לך איזשהן אפשרויות להיבחר". ומה כן, היא נשאלת? "זו חברות במפלגה, זה אמון בדרך שלה, אתה מביע את האמון שלך". ואם ירצה אדם להתפקד בלי לשלם סכום שלא נראה שיש לו תכלית כלשהי? "אי אפשר להתפקד חינם בשום מפלגה", מסבירה הנציגה.

כיסוי גרעונות

על פי ההערכות יש עתיד מגייסת תרומות בכסות של התפקדות, ככל הנראה בשל הגרעונות הגדולים מבחירות 2015, כך לפי דו"ח מבקר המדינה. המפלגה, על פי הדו"ח, הוציאה כ-16 מיליון שקלים יותר מכפי שהכניסה במהלך הבחירות. המפלגה הודיעה למבקר המדינה כי הוציאה עד לסוף חודש מרס 2015, בו נערכו הבחירות, 38 מיליון שקלים וקיבלה מהמדינה 21.8 מיליון, תוצאה של הירידה החדה במספר המנדטים שקיבלה המפלגה ב-2013 לעומת 2015 (19 ו-10 בהתאמה).

בנוגע לנתונים לגבי הגירעון של המפלגה אמרו ביש עתיד כי "אמנם היה גירעון בבחירות אבל המפלגה נותרה עם קופת מזומנים מלאה ולכן בפועל יש עתיד היא ללא גרעונות בכלל".

הכל אושר בתקנון המפלגה

ביש עתיד סירבו להגיב על שאלת חדשות 2 מדוע יש צורך בגביית 40 שקלים אם המתפקד אינו משפיע על הרכב הרשימה והסתפקו בתגובה הבאה: "כללי ההתפקדות, זכויות וחובות החברים במפלגה, כמו גם סכום דמי החבר נקבעו בתקנון המפלגה, שאושר כחוק ברשם המפלגות. מדובר בסכום סמלי שמשמש בין השאר לקיום פעילות השטח הענפה של המפלגה, שפעילי יש עתיד ומתנדביה הם חלק משמעותי ומרכזי ממנה". עוד השיבו במפלגה כי "מאז תחילת קמפיין ההתפקדות התפקדו למפלגה מאות אנשים ואנו צופים כי עוד רבים יצטרפו במהלך מבצע ההתפקדות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הפריימריז משחיתים.
אורה | 21-02-2017 9:46
זכרו את הנקניקיות בפריימריז של הליכוד. מלחמת חבר מפלגה ברעהו והתחרות ביניהם מביאים לבזבוז כספים שלא תמיד קיימים ולשחיתות. טוב מאד עשה לפיד שהקים מפלגה בלי פריימריז והתוצאה מוכיחה זאת, ב"יש עתיד" אין שחיתות ואין מושחתים. בנוסף, שורו וראו מה קרה בליכוד. ערכי הבסיס של מקימי המפלגה נעלמו ובמקומם הפכה המפלגה לקיצונית שלא תואמת את דעות מייסדיה. רוב החברים הערכיים האיכותיים פרשו ממנה.
2
ליש עתיד תורמים מרצון. אבל לחרדים הממשלה לוקחת והרבה.
Mt | 21-02-2017 16:19
איך זה שכל כך הרבה כסף הולך לחרדים . האם מישהו שואל אותי לפני שלוקח.???.