לקראת הנסיעה לארה"ב: בנט מאתגר את נתניהו - סרוגים

לקראת הנסיעה לארה"ב: בנט מאתגר את נתניהו

לקראת נסיעתו של נתניהו לארה"ב לפגישה ראשונה עם טראמפ, בנט מאתגר אותו וטוען כי "מבחן חייו של בנימין נתניהו", הוא לבטל את הסכמי אוסלו ואת רעיון המדינה הפלסטינית

לקראת הנסיעה לארה"ב: בנט מאתגר את נתניהו
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

לקראת נסיעתו החשובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארה"ב, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, מאתגר אותו. בפוסט ארוך שפרסם בפייסבוק תחת הכותרת: "מבחן חייו של בנימין נתניהו", הוא דורש ממנו לבטל את הסכמי אוסלו.

"ביום רביעי זה יקרה.", כותב בנט, "נשיא ארצות הברית טראמפ יעמוד יחד עם ראש הממשלה נתניהו לאחר פגישתם הראשונה. כל העולם יקשיב לכל מילה. אם בהודעתם יזכירו לראשונה בקדנציה את המחוייבות להקמת פלסטין, או ״שתי מדינות״ בניסוח כזה או אחר, כולנו נרגיש זאת בשנים הקרובות על בשרנו. האדמה תרעד."

"לחץ בינלאומי, חרמות, דוחות נגד ישראל, טילים, הקפאות, כבילת ידי חיילינו במאבק בטרור -כל זה יימשך ויגבר. כל מה שקרה לנו מאז אוסלו, ההתנתקות ונאום בר אילן יואץ וננוע במסלול הבלתי נמנע לעבר פלסטין על כביש שש. ישראל תמשיך להיות מותקפת ״מדוע אתם לא מקימים כבר את פלסטין כמו שהבטחתם״. נציגינו בעולם ימשיכו לגמגם מדיניות של ״נקים את פלסטין אבל כרגע עדיין לא״. ההזדמנות ההיסטורית בבחירתו של טראמפ תוחמץ: אם בעידן טראמפ-נתניהו ישראל בוחרת להקים את פלסטין, אין דרך חזרה.
יובל שנות התיישבות יעמדו בסכנה."

האפשרות השנייה לפי בנט היא "לרדת ממדינה פלסטינית. להסביר לנשיא טראמפ שניסינו את פלסטין פעם ועוד פעם ועוד פעם. חטפנו מעל 1000 הרוגים ברחובות ישראל, מדינת חמאסטן בעזה, הידרדרות מעמד בינלאומית וכבילת ידי לוחמי צה״ל. לאחר עשרות שנות אומללות, עכשיו ההזדמנות לבשורה, לדרך חדשה: לרדת מהקמת עוד מדינה פלסטינית, בנוסף לזו שבעזה וזו שבירדן (70% מהירדנים הם פלסטינאים)."

"עכשיו צריך לשדר עוצמה, מחוייבות לשלום מתוך ביטחון, יוזמה, ריבונות. ערכי המחנה הלאומי. פשוט מאד. זהו כל ההבדל בין שמאל לימין.  השמאל תומך בהקמת מדינה פלסטינית.  הימין מתנגד להקמתה. "

שתי מילים ״מדינה פלסטינית״ הן אסון היסטורי. מסכם בנט, "אסור שהן יאמרו. זהו המבחן שלנו. אני סומך על ראש הממשלה שיעמוד במשימה, ואנחנו נעמוד מאחוריו."

בתגובה לפוסט כתב גולש: "הגיע הזמן להכריז שהסכם אוסלו נכשל, וצריך לבטל אותו."

ועל כך הגיב בנט: "אמת. השבוע במדשאות הבית הלבן."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
נתניהו שמאלני. בנט יכול לשכוח מהפנטזיות.
אזרח מן השורה | 11-02-2017 19:37
2
הקב"ה בכבודו והעצמו דואג שלא תקום
| 11-02-2017 19:54
מדינה פלאסטינית בגדה שלנו.יש את עזה הפלאסטינית וגם את זאת הם יודעים רק להרוס.תודה לאל שיש אלוהים אמת .נא לא לעבוד קברים.
3
אנא אמור את האמת השלימה!
אריאל | 11-02-2017 23:35
בנט היקר, אנא אמור את האמת במלוא עוצמתה. אנחנו חוזרים בנו מאוסלו, מכיוון שזה נוגד את ספר הספרים תורתנו הקדושה הקובעת כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. והסיבה שאוסלו לא יביא שלום זה בגלל שהוא נוגד את התורה ואת ברית האבות. זכור ואל תשכח!!!