אומרים שזה רק עניין של זמן עד שהרובוטים יחליפו כוח אדם אנושי בשוק העובדה. במפעלים ובמרכזיות זה כבר קורה, האם בקרוב הרובוטים הולכים להחליף גם את פקידי הקבלה ונותני השירות במלונות? הכירו את הרובוט החדש שהולך להיות אולי אטרקציית העתיד במלונות.
הכירו את הרובוט החדש של חברת 'פנסוניק' שהולך לשנות את כל מה שחשבתם על השירות בבתי מלון. לרובוט החביב קוראים HOSPI והוא יכול להציע לכם שתייה קלה, לפנות את הכלים המלוכלכים ואפילו לבדוק עבורכם את זמני האוטובוסים או הטיסות בשלוש שפות שונות.

הרובוט בגובה מטר וחצי, יכול לנוע כמעט באופן עצמאי לגמרי וכבר בימים אלו מתחיל לעבוד בשלל מלונות ביפן. מדובר ברובוט מקטגוריית Indoor Delivery Robot (שליחות במתחמים סגורים). כשהייחודיות שלו משאר הרובוטים בולטת בזכות היכולת שלו להתמצא בשלל מתחמים בצורה חופשית לפי הוראות שניתנו, ללא צורך בהשגחה או הפעלה מרחוק.
על הרובוט הזה עבדה פנסוניק עוד בשנת 2004, שיועד לשוק בתי החולים בלבד. במטרה לבצע שליחויות של מסמכים רפואיים ותרופות בין חדרי הניתוח והמחלקות השונות, ובכך לייעל את הטיפול בחולים ובפצועים ולהקל על עבודת האחיות והאחים בביתי החולים. עד היום אפילו מתפקד בארבעה בתי חולים ברחבי יפן.
https://www.youtube.com/watch?v=CkAOuyWWjaQ
לפני כשבוע הרובוט Hospi עבר בהצלחה מבחן, שנערך בשדה התעופה הבינלאומי נריטה בטוקיו, שם הסתובב הרובוט עם חיוך רחב בין העוברים והשבים הציע שתייה והעביר מידע על הטיסות. בנוסף פינה כלים משומשים ואף העביר אותם לדלפק שטיפת הכלים כשכל השירות החביב שלו נעשה בשלוש שפות: יפנית, אנגלית וסינית.
אם אתם חולמים לעשות לו עלייה לישראל, כדאי לכם לשקול זאת שוב כי המחיר שלו נע מעל 300,000 ש"ח. אבל אל דאגה,אנחנו מאמינים שבעוד שנה-שנתיים הסינים ידאגו להוציא לו שלל חיקויים ואולי נוכל לראות אותו גם בארצנו בשפה עברית ברמת גוגל טרנסלייט.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים