מהפך: לאיזו יחידה מעדיפות הלוחמות להתגייס? - סרוגים

מהפך: לאיזו יחידה מעדיפות הלוחמות להתגייס?

נתונים אודות העדפותיהן של החיילות המתגייסות ליחידות הלוחמות שהתפרסמו היום מעלים כי את המקום הראשון תפסו גדודי פיקוד העורף, עם 30% ביקוש מקרב מאות המלש"ביות

מהפך: לאיזו יחידה מעדיפות הלוחמות להתגייס?
  (צילום: דובר צה"ל)

בעוד סערת שילוב הלוחמות טרם גוועה באופן סופי, היום (שני) מתפרסמים נתונים אודות העדפותיהן של החיילות המתגייסות ליחידות הלוחמות. הנתונים, כפי שפורסמו באתר ynet, מצביעים מהפך ושינוי מגמה מהשנים האחרונות.

על פי הנתונים, את המקום הראשון תפסו גדודי פיקוד העורף, עם 30% ביקוש מקרב מאות המלש"ביות שהגיעו למיצג חילות בבק"ום לפני כשבועיים, טרם גיוסן.

בשאלון שמילאו לאחר שנחשפו למידע על היחידות הקרביות הפתוחות לנשים, כ-20% מהן דירגו את מג"ב במקום השני כיחידה שבה יירצו לשרת.

מתחת למג"ב, במקום השלישי הופיעו גדודי החי"ר לגזרות הבט"ש (קרקל, אריות הירדן וברדלס) ויחידות ההגנה האווירית, דוגמת כיפת ברזל, במקום הרביעי.

יתר היחידות שדורגו במקומות נמוכים יותר – גדודי התותחנים, סנפיר של חיל הים, איסוף קרבי, גדודי המעברים של המשטרה הצבאית באיו"ש ועוד.

בתוך כך, לפי נתוני צה"ל חל זינוק של פי ארבעה בכמות הלוחמות בצה"ל, מ-514 בשנת 2011 ל-2,100 לוחמות בשנת 2015, והמגמה אף התגברה אשתקד ותגדל בשנים הקרובות. הסיבה: בצה"ל בוחנים שילוב נשים גם ביחידות קרביות נוספות, כדוגמת ספינות המגן של חיל הים, יחידת החילוץ המיוחדת 669 ואף בחטיבות השריון, למשימות בט"ש.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
חבאצי-חיילת בצבא אלוהי צבאות ישראל
חבה-חיילת בצבא השם | 23-01-2017 21:26
אם הייתי חיילת הייתי רוצה להיות טייסת קרבית. חחחחחח. כפרה איזה יופי. זה כאילו השיא. איזה אתגר משו. בתור אחת שהיתה בקרייה לפני המון זמן. אישה בימינו רוצה לאתגר את החיים. עם כל הזכויות. אין רע בזה אם מביאים את האמונה לכל מקום. אמונה אדירה באלוהי צבאות ישראל. היפי לאבא היי היפי לאבא היי 2 . היפי לאבלה שבשמיים. היי היי היי. כיפק לאלוהי צבאות ישראל . כיפק כיפק. אחלא בסבבא . אבינו שבשמיים כפרה על המיים. איפה היית ולמה נעלמת לנו. זה כמו טראמפ שמזכיר לי את עשיו .האח האבוד עשיו נימצא. לולולולו הלך לאיבוד בין דפי התנך. אבל הופיע אחרי אלפיים שנה בדמותו של טראמפו מנייה. ניראה לי הפך למין איזה כורש. חחחחח
2
כי יראה בך ערות דבר ושב מאחריך, והיה מחניך קדוש.
רון | 23-01-2017 21:45
כך מחלישים את צה"ל. מעבר לכך, בנות הקוראות לעצמן "דתיות" ומתגייסות בניגוד לפסק ההלכה של כל גדולי עמנו מכל החוגים מחללות שם שמים.
3
ואתם שותפים לו
קמפיין מתוזמן | 23-01-2017 21:55
נראה את הלוחמות מחזיקות יחדיה לבד. רובן נשענות על החיילים שמשרתים איתן. מניסיון. קשקוש פמיניסטי
4
רוב הבנות נפגעות בגופן ונפשן בגלל 3% של ספורטאיות
בני | 24-01-2017 7:24
רוב הבנות נפגעות בגופן ונפשן בגלל 3% של ספורטאיות מצטינות ,סובלות משיברי הליכה חמישים אחוז לא נוכחות בשרות בגלל בעיות רפואיות.
5
הבנות בצבא משמשות בידור ללוחמים... שיהיה כיף
לאה | 24-01-2017 8:26
ידוע שהשפה בצבא לא צנועה ולא מכבדת בנות. פשוט כואב!!
6
הסתערות על מוצב אוייב
משה | 24-01-2017 11:14
מת לראות את גדוד הטנקיסטיות הראשון מסתער על גבעה שבראשה צץ פתאום עכבר. שמעתי שמשהב"ט חתם על חוזה עם איקאה לאספקת כסאות מתקפלים לטנקים-למקרה שיופיע עכבר. בנות . יש הרבה דברים שאתן טובות מאיתנו הגברים. לא בצבא. ושלא יעבדו עליכן בעיניים. והנזק שנגרם מול ה'תועלת' הוא אדיר
7
הצבא לא מתאים לבנות
חוה | 24-01-2017 22:24
צבא זה גוףשנועד להילחם ולהרוג. השפה היא קשה ולא מתאימה לבנות. חיילים מחפים רישושים לפרוק מתחים, והבנות עושות בכך עבודה מצויינת ופגות. עד מתי?