מכון המקדש מציע: בואו להשתתף בהקרבת קרבן פסח - סרוגים

מכון המקדש מציע: בואו להשתתף בהקרבת קרבן פסח

יוזמה של 'מכון המקדש', מציעה לציבור לקחת חלק בהקרבת ואכילת קרבן פסח עוד השנה. במכון מארגנים הרשמה לקרבן הפסח, כשכל אחד מהנרשמים קונה כזית מכבש שישחט בהר הבית. במכון יודעים כי הסיכוי להקרבת הקרבן הוא קלוש והוסיפו: "הננו תפילה שנזכה להקריב קרבן פסח השנה"

author-image
מכון המקדש מציע: בואו להשתתף בהקרבת קרבן פסח
  כבש לקרבן פסח? למצולם אין קשר לכתבה (פלאש90)

'מכון המקדש' מציע לציבור להיות שותף בהקרבת קרבן הפסח.

המכון, בראשות הרב ישראל אריאל, ממשחררי ירושלים והר הבית, עוסק בהחזרת המודעות של בית המקדש לציבור. בנוסף פועלים במכון, לחקור ולשחזר את כלי המקדש ואת צורת העבודה בו.

בימים אלו, של ערב חג הפסח, נערכת באתר 'מכון המקדש' הרשמה של מנויים (שותפים) שישתתפו בהקרבת ואכילת קרבן פסח. ההרשמה נעשית בצורה שמית, כשכל משתתף קונה כזית (כ-90 גרם) של בשר הכבש שיישחט. העלות, סבירה בהחלט – 12 ש"ח למשתתף.

לפי ההלכה, מצוות הקרבת קרבן פסח כמו ברית מילה, הן מצוות העשה היחידות שמי שאינו מקיים אותן חייב כרת. כדי להקריב קרבן פסח, צריך להימנות (להרשם מראש) על הקרבן, ולכן במכון המקדש, עורכים את הרישום וגובים את התשלום.

באלפיים השנים האחרונות, לא הוקרב קרבן פסח בהר הבית, בעיקר מחוסר גישה אל מתחם ההר. ב'מכון המקדש' מבהירים כי אין כיום סיבה טכנית המונעת הקרבת קרבן פסח. אפילו טומאת מת, אינה מעכבת את ההקרבה משום ש"טומאה הותרה בציבור".

ב'מכון המקדש' לא משלים את עצמם, כי המשטרה לא תאפשר להם להקריב את קרבן הפסח בהר הבית, והודיעו למנויים, שיכריזו כי הכסף אותו הם משלמים על המינוי, אינו הקדש. ולהתפלל:

"רבונו של עולם! הנני נמנה על כבש זה – אנכי ובני ביתי, והננו נערכים לעלות לירושלים להקריב קרבן פסח במועדו. הננו תפילה שנזכה להקריב קרבן פסח השנה. רצוננו לעשות רצונך, וב'מינוי' זה הננו מביעים את התחייבותנו לבוא לחצרות הקודש לקיום המצוה כהלכתה בשיר והלל! אנא ה', "בנה ביתך כבתחילה וכונן מקדשך על מכונו."

ההרשמה למינוי על קרבן הפסח באתר מכון המקדש.

צפו ביום הדרכה על הקרבן קרבן הפסח שנערך במכון המקדש לפני כחמש שנים:

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ברבריים.אולי במקום לשחוט,תתרמו לצדקה?
צנזרו,יאללה | 12-04-2011 12:54
2
מוקד מנויים: 02-94-10-100
מכון המקדש | 12-04-2011 14:14