נעצר לשווא לעיני ילדיו ויקבל פיצוי מהמשטרה - סרוגים

נעצר לשווא לעיני ילדיו ויקבל פיצוי מהמשטרה

המשטרה תפצה תושב עדי עד שנעצר מעצר שווא לעיני שלושה מילדיו. עו"ד יאדו מחוננו: "מקווה שהמשטרה תפיק את הלקחים ותפעל רק על פי הנהלים והחוקים"

נעצר לשווא לעיני ילדיו ויקבל פיצוי מהמשטרה
  (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

המשטרה תפצה בסכום של 2,250 ₪ את איתיאל זוארץ, תושב עדי עד ואב לחמישה, וזאת בגין מעצר שווא שביצעו בלשי היחידה לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י, כך פסקה הרשמת הבכירה אלישבע חן מבית משפט השלום בירושלים.

האירוע התרחש לפני כחצי שנה, כאשר זוארץ, הנתון למעלה משנה בהגבלות מנהליות שונות ללא משפט או ראיות, נעצר בעפולה בזמן ששהה בבית קרובי משפחתו.

שוטרים הגיעו לחצר הבית ושכנעו אותו באמתלת שווא לפיה רכבו היה מעורב בתאונה, לצאת מן הבית. כשיצא מהחצר הקיפו אותו מספר בלשי משטרה מהיחידה לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י, שהודיעו לו כי הוא מפר צו הרחקה מנהלי שהוטל עליו ולכן הוא עצור .

זוארץ ניסה להסביר לשוטרים כי מדובר בטעות שכן הצו לא חל עליו בעפולה, אלא רק בתחומי יהודה ושומרון, מה גם שהוא שלח עדכון לפיקוד מרכז כפי שנדרש, על כך שישהה בשבת מחוץ ליהודה ושומרון, אולם הבלש עיקם את ידו ואיים כי במידה ולא יעביר זוארץ את בתו התינוקת שהיתה על ידיו לאשתו, הוא "יוריד אותך ואת התינוקת על הכביש".

למרות ההסברים, הועלה זוארץ לניידת הבילוש אל מול ילדיו וכאשר בנו הקטן פורץ בבכי, ונמסר לו כי הוא יילקח למחוז ש"י. רק כאשר הגיעו לעיר מודיעין ולאחר שהסביר לשוטרים שוב ושוב את הטעות, עצרו הבלשים את הרכב ולאחר כמה דקות של טלפונים וכשהבינו ככל הנראה את הטעות, ביצעו פניית פרסה ולפנות בוקר השיבו את זוארץ לעפולה שם שחררו אותו מבלי להתנצל או לבקש סליחה על מעצר השווא ומבלי שזוארץ הובל לתחנת משטרה או נחקר.

זוארץ פנה לארגון חוננו, ועו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית של הארגון סייע לו בהגשת תביעה קטנה על מעצר השווא.

במהלך דיון הוכחות שנערך בבית המשפט, העיד רפ"ק שי דה קוסטה קצין החקירות של המפלג לפשיעה לאומנית, ובעקבות דברים שנאמרו על ידי הרשמת חן בעל פה, ולאחר שהתברר כי השוטרים נשלחו לעצור את זוארץ בטרם נבדק מול פיקוד מרכז האם הוא הודיע על שהייתו בעפולה, הסכימה המשטרה למתן פסק דין בדרך של פשרה.

עו"ד מנשה יאדו שייצג את זוארץ מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה לפסק הדין: "חוסר תיאום רשלני בין המשטרה לבין פיקוד מרכז גרם למעצר שווא של מרשי לעיני שלושה מילדיו תוך שימוש בכוח. הדברים התבררו בבית המשפט עד מהרה, ואנו מקווים כי המשטרה תפיק את הלקחים וכגוף האמון על שמירת החוק, תיצמד בעצמה לנהלים והחוקים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה הם למדו? הם ימשיכו..
| 01-01-2017 17:03
בסוף יפלו כמו זבובים אחד אחד בגל המעשים שלהם עצמם.