בנט עוקץ את נתניהו: "הגענו לסוף עונת החיקויים" - סרוגים

בנט עוקץ את נתניהו: "הגענו לסוף עונת החיקויים"

יו"ר הבית היהודי עקץ את נתניהו בתגובתו להחלטת האו"ם נגד ישראל: "או שאתה מחנה לאומי ומתנגד להקמת מדינה פלסטינית, או שאנחנו מקבלים החלטות או״ם נגדנו. אין אמצע"

בנט עוקץ את נתניהו: "הגענו לסוף עונת החיקויים"
  (צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש90)

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הגיב היום להחלטת מועצת הבטחון של האו"ם, בהצהרה לתקשורת בפתח רחבת הכותל המערבי ועקץ את נתניהו על גימגומו המדיני.

"אנחנו עומדים ליד הכותל המערבי, בבירת ישראל מזה 3000 שנה", פתח בנט "שלשום מועצת הביטחון קיבלה החלטה מביכה שקובעת שהשטח הזה, הר הבית והכותל המערבי הם שטח כבוש. שום החלטה לא יכולה לשנות את במציאות – עם לא יכול להיות כובש בארצו. לכן החלטה זו כמו רבות מקודמותיה תיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה ואנחנו נישאר פה לנצח נצחים."

לדבריו, "אלפי טרוריסטים בעולם מברלין ועד פריז שואבים עידוד מהניצחון הדיפלומטי של חבריהם ברשות הפלסטינית. חבריהם לפיגועי דריסה, חבריהם לפיגועי סכינאות, חבריהם שחילקו סוכריות בעוד מגדלי התאומים נפלו. לצערי המערב כבר משלם מחיר על עמדה זו."

WhatsApp Image 2016-12-25 at 12.48.13

נפתלי בנט בהצהרה ברחבת הכותל

או ריבונות או כניעה

למרות בקשתו של נתניהו מהשרים שלא לדבר על סיפוח או נושאים מדיניים עד להחלפת השלטון בארה"ב, בנט הצהיר הצהרות מדיניות, שכוונו לאוזנו של נתניהו ותקפו אותו במרומז: "אנחנו נמצאים ביום היסטורי, שיש בו סכנה ויש בו גם הזדמנות. אני בוחר לראות את ההזדמנות. ישראל צריכה לעשות חשבון נפש על התנהלותה בעשרים וחמש השנים האחרונות – מאימוץ הסכמי אוסלו ועד לנאום בר אילן הקונספציה שבה נרצה את העולם, נברח משטחים ואיכשהו נרוויח סימפטיה הסתיימה בטילים על נתב״ג, במנהרות לדרום והחלטת או״ם נגד הכותל והגולן."

"הגענו לסוף עונת החיקויים" הוסיף בנט, "או שאתה מחנה לאומי ומתנגד להקמת מדינה פלסטינית, או שאנחנו מקבלים החלטות או״ם נגדנו. אין אמצע."

על המשך הפעולות של ישראל הצהיר בנט "יש שתי אלטרנטיבות: או ריבונות, או כניעה. את הכניעה והוויתורים ניסינו במשך עשרים וחמש שנה, הגיע הזמן לעבור לריבונות. לכן נצא לדרך כבר בתקופה הקרובה להחלת הריבונות על מעלה אדומים ועל שטחי c ביהודה ושומרון.  הגיע הזמן להחזיר לעצמנו את היוזמה״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מי שמדבר. אתה הרי מצהיר שתספח רק את שטחי C, ובכל השאר
אבנר | 25-12-2016 13:08
תהיה אוטונומיה, שברור לכל בר דעת שהיא תהפוך למדינה, ותוכר ע"י האו"ם כמדינה. אז תפסיק לעשות קולות של איש ארץ ישראל השלמה
2
או שאתה דתי או שאתה חילוני תחליט
| 26-12-2016 0:10
אין משהו באמצע.