[[[http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2016/12/15536357_1010649542412403_3410703374511767552_n.mp4]]]
להקת 'גוונים' המורכבת מבני משפחת תורג'מן, מבצעת מש-אפ (שילוב) של השירים המוכרים והאהובים לחג החנוכה.
כמה שירים אתם הצלחתם לספור?
לדף הפייסבוק של משפחת תורג'מן להקת גוונים
מה דעתך בנושא?
4 תגובות
1 דיונים
הנה זה:
בגמרא ברכות (כד א) אמר שמואל, קול באשה ערוה, שנאמר כי קולך ערב ומראך נאוה. פרש"י, מדמשבח לה קרא בגוא שמע מינה תאוה היא. ע"כ. ובהגמ"י (פרק ג' מהלכות קריאת...
בגמרא ברכות (כד א) אמר שמואל, קול באשה ערוה, שנאמר כי קולך ערב ומראך נאוה. פרש"י, מדמשבח לה קרא בגוא שמע מינה תאוה היא. ע"כ. ובהגמ"י (פרק ג' מהלכות קריאת שמע הלכה טז) כתב, פירש רבינו חננאל, וקול אף על גב דאין נראה לעינים הרהור מיהא איכא, ובתולה הרגילה בגילוי שער לא חיישינן דליכא הרהור, וכן בקול לרגיל בו. ולכאורה נראה מפירוש רבינו חננאל, דאף שאינו רואה את האשה יש לחוש להרהור בשמיעת קול אשה. ולפי זה יש להחמיר אף בשומע קול אשה דרך הטייפ והרדיו. אלא י"ל דכוונת רבינו חננאל על הקול עצמו שאינו נראה לעין, והוה אמינא דאין להחמיר בו, קא משמע לן דקול באשה ערוה, ולא דמי לטפח באשה שאינו אסור אלא בנראה. והנה כשמכיר את האשה ששומע קולה, בודאי שיש לאסור משום קול באשה ערוה, וכדמשמע בתוס' סנהדרין (מה א). ואם אינו מכירה אין בזה משום קול באשה ערוה, כמבואר באורך בשו"ת יביע אומר חלק א' (חלק אורח חיים סימן ו'). ע"ש. [וע"ע בשו"ת ציץ אליעזר ח"ה (סי' ב'), וח"ז (סי' כח אות ג'). ושו"ת אגרות משה (חאו"ח ח"ד סימן טו אות ב', וסימן כד). ע"ש].
המשך 00:30 26.12.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוהב שם ישראל
למה שירת נשים זה אסור ועוד בפהרסיא. יסוד האיסור במה שנאמר: "ולא יראה בך ערוות דבר" (דברים כג, טו). וזה היסוד לחובת צניעות לגברים ולנשים, שאסור שיגלו את ערוותם. הוסיפו...
למה שירת נשים זה אסור ועוד בפהרסיא. יסוד האיסור במה שנאמר: "ולא יראה בך ערוות דבר" (דברים כג, טו). וזה היסוד לחובת צניעות לגברים ולנשים, שאסור שיגלו את ערוותם. הוסיפו חכמים ואמרו: "קול באישה ערווה; טפח באישה ערווה" (תלמוד בבלי ברכות כד, א), היינו חובת הצניעות חלה גם על טפח מן הגוף במקום שרגילים לכסות, וגם על שמיעת קול שירת אישה. וכך כתבו הרא"ש, סמ"ג, רי"ד, סמ"ק, רא"ה, ריא"ז, ועוד רבים. לדעת רובם המכריע של הראשונים אסור לשמוע קול שירת אישה משום צניעות, ולגבי דעת מקצת מהראשונים - נחלקו האחרונים. לפיכך נפסק בשולחן ערוך שאסור לשמוע קול שירת אישה משום צניעות, וכך הורו כל הפוסקים האחרונים (שו"ע אה"ע כא, א; מ"ב עה, יז).
המשך 11:04 23.12.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אליכם
בושה לכם
10:18 23.12.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוהב ישראל
אין שום סיבה להגיב באופן מכליל וגורם לשינאה. היה ראוי להגיב נקודתית לבעיה ולא מעבר לכך שסתם לא יעזור ויגרום שינאה והסתייגות.
11:10 23.12.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר